Σφοδρές αντιδράσεις στον χώρο της Παιδείας στις ΗΠΑ φαίνεται να έχει προκαλέσει το σύνθημα #DisruptTexts με το οποίο ιδεολόγοι, δάσκαλοι σε σχολεία αλλά και «ταραξίες» του Τwitter διαδίδουν θεωρίες κατά των κλασικών κειμένων. Κατά τους υποστηρικτές αυτού του κινήματος, κάποια κείμενα -ανάμεσά τους και ο Όμηρος– περιγράφουν περιστατικά βίας, ρατσισμού και μισογυνισμού.
Σύμφωνα με άρθρο της εφημερίδας «Wall Street Journal», στόχος του κινήματος είναι η παρεμπόδιση των Αμερικανών μαθητών από την πρόσβαση τους σε έργα κλασικής Λογοτεχνίας. Οι υποστηρικτές του #DisruptTexts θεωρούν ότι έργα κλασικής Λογοτεχνίας, όπως ο Βασιλίας Ληρ ή η Οδύσσεια, δεν έχουν να προσφέρουν στην παιδαγωγική διαδικασία καθώς γράφτηκαν πριν από πολλά χρόνια. Μάλιστα, πολλά από αυτά, όπως λένε, περιγράφουν περιστατικά βίας, ρατσισμού, μισογυνισμού που αφορούσαν παρωχημένες πλέον κοινωνίες και, όπως υποστηρίζουν, «μπερδεύουν» ψυχολογικά μεταδίδοντας λάθος μηνύματα συμπεριφοράς.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
From @WSJopinion: Under the slogan #DisruptTexts, critical-theory ideologues, schoolteachers and Twitter agitators are purging and propagandizing against classic texts—everything from Homer to F. Scott Fitzgerald to Dr. Seuss, writes @MeghanGurdon https://t.co/myPTCyJWxC
— The Wall Street Journal (@WSJ) December 29, 2020
Οι υποστηρικτές του #DisruptTexts, όπως αναφέρει στην WSTJ η Meghan Cox Gurdon, θεωρούν ότι τα παιδιά πρέπει να διαβάζουν έργα που να παραπέμπουν στην γλώσσα και τις συμπεριφορές του σήμερα και όχι έργα στα οποία περιγράφεται ο ρατσισμός, ο σεξισμός, ο αντισημιτισμός και άλλες μορφές μίσους. Εν ολίγοις ζητούν να «διαγραφούν» από σχολικά κείμενα έργα του Ομήρου, του Σαίξπηρ, του Νίτσε και πάρα πολλών άλλων κλασσικών.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Σύμφωνα με το δημοσίευμα της «Wall Street Journal», καθηγητές του σχολείου της Μασσαχουσέτης δηλώνουν περήφανοι που «έκοψαν» τον Όμηρο από την διδακτέα ύλη. «Είμαστε πολύ περήφανοι να λέμε ότι η Oδύσσεια αφαιρέθηκε φέτος από το πρόγραμμα σπουδών!» αναφέρει καθηγητής που θεωρεί ότι ο Όμηρος γράφει σεξιστικά και ρατσιστικά.
«Είναι τραγωδία το γεγονός ότι, αυτό το κίνημα κατά της διανόησης με στόχο την απαγόρευση των κλασικών κερδίζει έδαφος μεταξύ των εκπαιδευτικών και της εκδοτικής βιομηχανίας», επισημαίνει στην WSTJ από την πλευρά του ο συγγραφέας επιστημονικής φαντασίας Jon Del Arroz. «Η διαγραφή της ιστορίας των μεγάλων έργων περιορίζει μόνο την ικανότητα των παιδιών να μορφωθούν σωστά», προσθέτει.
«Αν υπάρχει κάτι κακό στην κλασική λογοτεχνία, πηγάζει από τη μη διδασκαλία της. Οι μαθητές που δεν δικαιούνται να διαβάσουν θεμελιώδη κείμενα, μπορεί να φανταστούν τον εαυτό τους τυχερό… αυτό είναι που θέλουν οι άνθρωποι που στηρίζουν την εκστρατεία #DisruptTexts – αλλά σε σύγκριση με τους καλύτερα μορφωμένους συνομηλίκους τους, θα υποφέρουν από γλωσσική φτώχεια και πολιτιστικές αναφορές. Το χειρότερο, δεν το γνωρίζουν καν», σχολιάζει με δηκτικότητα το άρθρο της «Wall Street Journal».