Σε εξέλιξη βρίσκεται θρίλερ με το ελληνόκτητο δεξαμενόπλοιο St.Nikolas στον Κόλπο του Ομάν, καθώς το κατέλαβαν ένοπλοι από το πρωί της Πέμπτης (11.01.2024).
Η πειρατεία έγινε στ’ ανοικτά του Κόλπου του Ομάν με θύμα αυτή τη φορά το ελληνόκτητο δεξαμενόπλοιο St.Nikolas με 19μελες πλήρωμα εκ των οποίων ένας Έλληνας και 18 Φιλιππινέζοι. Ο Έλληνας είναι ναυτολογημένος ως δόκιμος πλοίαρχος.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Το πλοίο ανήκει στην ελληνική ναυτιλιακή εταιρεία Empire Navigation, του εφοπλιστή Σταμάτη Μόλαρη και έχει σημαία Νήσων Μάρσαλ.
Είχε φορτώσει τις προηγούμενες ημέρες στη Βασόρα του Ιράκ φορτίο περίπου 145.000 τόνων αργού πετρελαίου με προορισμό την Aliaga (Τουρκία), μέσω της διώρυγας του Σουέζ. Ο ναυλωτής του πλοίου είναι η Tupras και μετά την πειρατεία το πλοίο φέρεται να άλλαξε ρότα με κατεύθυνση το Ιράν.
Έχει χαθεί η επικοινωνία με το πλοίο
Όπως αναφέρθηκε από την διαχειρίστρια εταιρεία έχει ήδη ενεργοποιηθεί σχέδιο έκτακτης ανάγκης ενώ καταβάλλεται κάθε δυνατή προσπάθεια για την αποκατάσταση της επικοινωνίας με το πλοίο St.Nikolas.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
🚨Armed men in “military-style” uniforms boarded an oil tanker in the Gulf of Oman on Thursday, a maritime risk management company said,#Oman #Gulf pic.twitter.com/8gq6ovXyau
— MH Chronicle (@MHNewsDaily) January 11, 2024
Τα γραφεία της Empire Navigation βρίσκονται στο Ελληνικό. Η εταιρεία ΕΜPIRE NAVIGATION είναι μέλος της INTERTANKO.
Σύμφωνα με όσα αναφέρονται στην ιστοσελίδα της εταιρείας, η EMPIRE NAVIGATION INC ιδρύθηκε τον Φεβρουάριο του 2009 και πιστοποιήθηκε από το ABS τον Αύγουστο του 2009 για την παροχή εμπορικής και τεχνικής διαχείρισης σε σύγχρονα πετρελαιοφόρα και χημικά δεξαμενόπλοια.
🟡#BREAKING #NEWS
— 🔻Imam Mahdi (@TheKhalifah_313) January 11, 2024
Oil Tanker Boarded by Armed Guards near Oman.
⚡ 🇮🇷 The Iranian navy seizes an oil tanker in the Gulf of Oman, the ‘ST NIKOLAS’ which was captured by the United States while carrying Iranian oil some years ago.
⚡️🇮🇷 The Iranian Army Navy takes control of an… pic.twitter.com/TK9lYtZhmQ
Σύμφωνα με βρετανική εταιρεία ναυτιλιακής ασφάλειας και με την αρχή Ναυτιλιακών Εμπορικών Επιχειρήσεων του Ηνωμένου Βασιλείου (UKMTO) στο δεξαμενόπλοιο, το οποίο είχε εμπλακεί σε διένεξη ανάμεσα στις ΗΠΑ και το Ιράν, ανέβηκαν ένοπλοι ανατολικά του Ομάν και φαίνεται πως το πλοίο αλλάζει πορεία και κατευθύνεται προς τα ιρανικά χωρικά ύδατα.
Η εταιρεία ναυτιλιακής ασφάλειας Ambrey γνωστοποίησε πως το σύστημα παρακολούθησης AIS του δεξαμενοπλοίου, το οποίο φέρει σημαία των Νησιών Μάρσαλ, έπαψε να λειτουργεί ενώ το πλοίο κατευθυνόταν προς το ιρανικό λιμάνι Μπαντάρ-ι-Τζασκ.
Πρόκειται για το τάνκερ το οποίο είχε συλληφθεί το 2023 από τις Ηνωμένες Πολιτείες σε μια επιχείρηση επιβολής κυρώσεων και ενώ έφερε τότε την ονομασία Suez Rajan.
Οι ΗΠΑ είχαν ανακοινώσει τότε ότι το σώμα των Ιρανών Φρουρών της Επανάστασης (IRGC) προσπαθούσε να στείλει ιρανικό πετρέλαιο στην Κίνα, σε παραβίαση των αμερικανικών κυρώσεων.
Το κατέλαβαν ένοπλοι
Η UKMTO είχε ανακοινώσει νωρίτερα σήμερα πως έλαβε την πληροφορία ότι σε πλοίο, το οποίο βρισκόταν περίπου 50 ναυτικά μίλια ανατολικά της ακτής του Ομάν, επιβιβάσθηκαν τέσσερις ή πέντε ένοπλοι.Οι ένοπλοι αναφέρθηκε ότι φορούν μαύρες στολές στρατιωτικού τύπου και μαύρες μάσκες.
Σύμφωνα με την UKMTO, το πλοίο άλλαξε πορεία και κατευθύνεται προς τα ιρανικά χωρικά ύδατα, ενώ η επικοινωνία μαζί του έχει διακοπεί.
BREAKING: A ship in the Gulf of Oman has been boarded by “unauthorised” people Thursday morning, an advisory group run by the British military warned.
— Sky News (@SkyNews) January 11, 2024
Sky’s @MikeClarke2020s shares his reaction to the news.https://t.co/vLDEZf9VmS
📺 Sky 501, Virgin 602, and YouTube pic.twitter.com/L2BU75sI6b
Η βρετανική αρχή, η οποία παρέχει πληροφορίες για την ασφάλεια της ναυτιλίας, ανακοίνωσε πως δεν κατάφερε να έρθει σε περαιτέρω επαφή με το πλοίο και οι αρχές εξακολουθούν να ερευνούν το επεισόδιο.
Το Suez Rajan μετέφερε πέρυσι περισσότερα από 980.000 βαρέλια λαθραίου ιρανικού αργού πετρελαίου όταν συνελήφθη και το πετρέλαιο κατασχέθηκε στο πλαίσιο αμερικανικής επιχείρησης για την επιβολή των κυρώσεων.
Επί δυόμιση μήνες δεν μπορούσε να ξεφορτώσει το ιρανικό πετρέλαιο εξαιτίας φόβων για επιβολή δευτερογενών κυρώσεων στα πλοία στα οποία αυτό θα μεταφορτωνόταν. Μετονομάσθηκε σε St Nikolas αφού ξεφόρτωσε το φορτίο του.