Βγήκαν τα «μαχαίρια» για Κίνα και Ευρωπαϊκή Επιτροπή με αφορμή ευρωπαϊκή έρευνα για κινεζικά ηλεκτροκίνητα οχήματα, που πιστεύεται ότι επωφελήθηκαν από κρατικές επιδοτήσεις.
Από την πλευρά του, το υπουργείο Εμπορίου της Κίνας τονίζει ότι η έρευνα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής θα έχει «αρνητικό» αντίκτυπο στις οικονομικές και εμπορικές σχέσεις.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Η έρευνα, που άρχισε χθες, Τετάρτη (13.09.23) θα καθορίσει, αν απαιτούνται τιμωρητικοί δασμοί για να προστατευθούν οι παραγωγοί της ΕΕ απ’ αυτό που η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν περιέγραψε ως «πλημμύρα» φτηνότερων εισαγωγών κινεζικών ηλεκτροκίνητων οχημάτων.
«Η Κίνα πιστεύει ότι η έρευνα, που προτείνεται από την Ευρωπαϊκή Ένωση, είναι στην πραγματικότητα για να προστατεύσει τη δική της βιομηχανία στο όνομα του ‘δίκαιου ανταγωνισμού’», αναφέρει σε δήλωσή του το υπουργείο Εμπορίου.
«Είναι ξεκάθαρη πράξη προστατευτισμού, η οποία θα διαταράξει σοβαρά και θα στρεβλώσει την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία και την αλυσίδα προσφοράς, της ΕΕ περιλαμβανομένης, και θα έχει αρνητική επίδραση στις οικονομικές και εμπορικές σχέσεις ΕΕ-Κίνας».
Η έρευνα, η οποία άρχισε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και όχι έπειτα από κάποια προσφυγή της βιομηχανίας, αναμένεται ότι θα εντείνει περαιτέρω τις σχέσεις με την Κίνα, που είναι ήδη τεταμένες εξαιτίας εμπορικών και επενδυτικών ανισορροπιών.
Το 2022, οι εξαγωγές της Κίνας στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 8,6% στα 562 δισεκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με τα δεδομένα των κινεζικών τελωνείων. Όμως οι εισαγωγές από την ΕΕ μειώθηκαν κατά 7,9% στα 285 δισεκατομμύρια δολάρια λόγω της ασθενέστερης ζήτησης στην Κίνα και διεύρυναν πολύ για δεύτερη χρονιά το εμπορικό έλλειμμα της ΕΕ με την Κίνα.