Δευτέρα, 7 Οκτ.
19oC Αθήνα

Κόντρα Σεΐχη του Ντουµπάι και Αµπράµοβιτς για το ποιος έχει την πιο μεγάλη… θαλαμηγό!

Η
Από τη µία ο κυβερνήτης του Ντουµπάι και ιδιοκτήτης του υψηλότερου ουρανοξύστη στον κόσµο. Από την άλλη, ο ρώσος µεγιστάνας και ιδιοκτήτης της ποδοσφαιρικής οµάδας Τσέλσι. Και οι δύο έχουν κηρύξει τους τελευταίους µήνες τον «πόλεµο των θαλαµηγών».
 

Ο σεΐχης του Ντουµπάι Μοχάµεντ µπιν Ρασίντ αλ Μακτούµ είναι αποφασισµένος να κερδίσει ξανά τον τίτλο του δισεκατοµµυριούχου µε τη µεγαλύτερη θαλαµηγό και να γίνει κυρίαρχος των θαλασσών. Και για να πάρει το σχέδιό του σάρκα και οστά, αποφάσισε να µεγαλώσει το «Ντουµπάι», το υπερπολυτελές σκάφος του.
 
Την πρωτιά τού έκλεψε ο ρώσος ολιγάρχης Ροµάν Αµπράµοβιτς πριν από 15 µήνες, όταν ναυπήγησε την «Εκλειψη», ένα υπερπολυτελές γιοτ αξίας περίπου 360 εκατ. ευρώ. Επιχειρηµατικά περιοδικά, όπως το αµερικανικό «Forbes», εκτιµούν πως το µήκος της θαλαµηγού του 43χρονου ρώσου κροίσου αγγίζει τα 170 µέτρα. Ισως όµως ο αριθµός αυτός να είναι ελαφρώς διογκωµένος. Σύµφωνα πάντως µε τον έγκυρο ετήσιο Κατάλογο Θαλαµηγών, που καταγράφει τα µεγέθη των πλοίων από το 1782, η «Εκλειψη» έχει συνολικό µήκος 162,50 µέτρα και είναι 40 εκατοστά µεγαλύτερη από το «Ντουµπάι» του Μακτούµ.
 
Η αραβική θαλαµηγός κατασκευάστηκε αρχικά για λογαριασµό του πρίγκιπα Τζέφρι Μπολκία, του άσωτου αδελφού του σουλτάνου του Μπρουνέι. Ωστόσο, ο νεαρός πρίγκιπας και περίφηµος γυναικοκατακτητής αντιµετώπισε οικονοµικές δυσκολίες και έτσι η αποπεράτωση του πλοίου ολοκληρώθηκε στο ναυπηγείο του Μακτούµ, στο Ντουµπάι, το 2006. Και επειδή δεν είναι λίγο να είσαι µεγιστάνας και το σκάφος σου να µην είναι το µεγαλύτερο στον κόσµο, ο 61χρονος σεΐχης ετοιµάζεται όχι µόνο να ανακαινίσει το «Ντουµπάι», αλλά και να το µεγαλώσει. Η κατασκευάστρια εταιρεία που θα αναλάβει το έργο εξετάζει το ενδεχόµενο να τοποθετήσει κάτω από την πλώρη ένα ραντάρ. Με αυτόν τον τρόπο το «Ντουµπάι» θα ξεπεράσει την «Εκλειψη» του Αµπράµοβιτς κατά 15 εκατοστά.

Η θαλαμηγός "Ντουμπάϊ" που ανήκει στον Σεϊχη του Εμιράτου

 
Οι ευρεσιτεχνίες όµως των κατασκευαστών δεν σταµατούν εδώ. Μια «παραλία» µήκους περίπου 1,80 µέτρων, που θα προσαρτηθεί στην πρύµνη της θαλαµηγού, είναι µία ακόµη λύση. «Τέτοιου είδους παραλίες είναι πολύ της µόδας τα τελευταία χρόνια», δήλωσε στους «Sunday Τimes» ένας ειδικός στα ναυτιλιακά. Πρόκειται για εξέδρες που προσφέρονται για ηλιοθεραπεία ή για πάρτι στο επίπεδο της θάλασσας, ώστε να γλιστράει κανείς εύκολα στο νερό. Το «Ντουµπάι» διαθέτει χώρο για την κατασκευή «παραλίας», γεγονός που του δίνει προβάδισµα έναντι της «Εκλειψης» που δεν έχει αυτή τη δυνατότητα.
 
 
«Το θέμα δεν είναι η επιµήκυνση της πλώρης, ώστε να υπερηφανεύεσαι πως έχεις το µεγαλύτερο σκάφος στον κόσµο. Περισσότερο πρόκειται για την τέχνη της ναυπηγικής», δήλωσε στους «Sunday Τimes» η Ρεµπέκα Κάχιλι, συντάκτρια του περιοδικού πλοίων «Showboats Ιnternational».
 
Οι πολυτελείς διορθώσεις του «Ντουµπάι» αναµένεται να αρχίσουν σε έναν χρόνο και ο σεΐχης αισθάνεται ευτυχής που σύντοµα θα ξαναφορέσει το στέµµα του κυρίαρχου των θαλασσών.
 
Και µπορεί οι δύο µεγιστάνες να αναλώνονται στη µάχη του µεγαλύτερου σκάφους, όµως η νέα τάση είναι η ανακαίνιση γνωστών γιοτ και η κατασκευή νέων µικρότερων. «Το τεράστιο πρόβληµα µε τα µεγάλα πολυτελή σκάφη είναι πως δεν µπορούν να προσεγγίσουν µικρότερα λιµάνια», εξήγησε ο Ματ Εµερσον της εταιρείας σκαφών αναψυχής Camper & Νicholsons.
 
 

Κόσμος Τελευταίες ειδήσεις

Σχολιάστε