Κομμάτι της καθημερινότητας των Ιταλών ελέω κορονοϊού έχει γίνει το Amuchina, το απολυμαντικό διάλυμα που εξαιτίας της επιδημίας είναι πλέον δυσεύρετο.
Από την αρχή της επιδημίας του κορονοϊού, το όνομα της «Αμουκίνα» (Amuchina — του απολυμαντικού διαλύματος που κυκλοφορεί κατά κόρον στην Ιταλία) βρίσκεται στο στόμα και φυσικά στα χέρια καθενός κι ενίοτε σπανίζει στα ράφια των φαρμακείων, καθώς οι Ιταλοί σπεύδουν να το αποκτήσουν—και μάλιστα σε ποσότητες.
Ωστόσο, το δημοφιλές απολυμαντικό, με βάση τον υποχλωρίτη του νατρίου, είναι συνώνυμο της καθαριότητας και της υγείας και δεν είναι η πρώτη φορά που γίνεται ανάρπαστο. Η «Αμουκίνα» έγινε για πρώτη φορά αναπόσπαστο τμήμα της προσωπικής και δημόσιας υγιεινής στη δεκαετία του 1960, όταν είχαν ξεσπάσει διαδοχικές επιδημίες χολέρας στη νότια Ιταλία.
Αποτέλεσμα της διαδεδομένης χρήσης του ήταν ότι ήδη από τις αρχές του 1980 η Amuchina είχε γίνει το πρώτο και κύριο προϊόν για την απολύμανση του νερού, των φρούτων και λαχανικών.
Αλλά για την απολύμανση του νερού, η χρήση της Amuchina ήταν ευρεία και κατά τη δεκαετία του 1930 και συσχετίσθηκε άρρηκτα με την καταπολέμηση μίας ασθένειας που όχι μόνον στην Ιταλία αλλά και σε πολλές ακόμη χώρες προκάλεσε ανυπολόγιστες κοινωνικές, οικονομικές και υγειονομικές καταστροφές: την φυματίωση. Όπως αναφέρει άλλωστε στην ιστοσελίδα της η εταιρεία που την παράγει, θρυλείται πως το όνομά της πηγάζει από τον βάκιλλο του Κοχ, το Mycobacterium tuberculosis, που προκαλεί τη φυματίωση.
Το προϊόν είχε αποκτήσει δίπλωμα ευρεσιτεχνίας ήδη από το 1923, μετά την ανακάλυψη των θαυματουργών ιδιοτήτων του υποχλωρίτη του νατρίου, όταν διαλύεται μέσα στο νερό, από τον μηχανικό Ορόντσιο Ντενόρα από την Απουλήια, ο οποίος κατόπιν πούλησε την ‘πατέντα’ του προϊόντος.
Όλα ξεκίνησαν το 1930
Η ευρεία παραγωγή της Amuchina ξεκίνησε στη Γένοβα στα χρόνια του 1930, ενώ το 1948 ο Πιέτρο Τζαβότο αγόρασε τη μάρκα από την Eridania και μετέφερε την παραγωγή στη Μπουζάλα της Γένοβας. Χάρη στην εμπνευσμένη διαχείριση του προϊόντος από τον Τζαβότο και τον γιό του Τζόρτζο, η χρήση του διαλύματος υποχλωρικού νατρίου επεκτάθηκε και στην απολύμανση των μηχανημάτων αιμοκάθαρσης και περιτοναϊκής κάθαρσης.
Το 2000 η ετικέτα της Amuchina αγοράσθηκε από την φαρμακοβιομηχανία Acraf της Ρώμης, θυγατρική του ομίλου Angelini, που μόνο από το προϊόν αυτό το 2019 είχε κύκλο εργασιών άνω των 900 εκατ. ευρώ, χάρη στην επέκταση των εφαρμογών της και στις γέλες για τα χέρια — δηλ. στο προϊόν που εξαφανίζεται από τα ράφια εν ριπή οφθαλμού τον τελευταίο μήνα. Μάλιστα, ο αριθμός των 42 εκατ. πωλήσεων του προϊόντος gel, σύμφωνα με τα στοιχεία της Acraf, αναμένεται λόγω του κορονοϊού και της αυξημένης ζήτησης να εκτοξευθεί ακόμη περισσότερο.
Παρά την πρόσκαιρη κάμψη των πωλήσεων του κύριου αποστειρωτικού διαλύματος, που είναι ιδιαίτερα αποτελεσματικό και για την απολύμανση των φρούτων και λαχανικών για τις έγκυες γυναίκες που είναι αρνητικές στην τοξοπλάσμωση (πτώση που οφείλεται κυρίως στη διάδοση της χρήσης του δισανθρακικού νατρίου), ο κορονοϊός και η κρίση που η επιδημία έχει προκαλέσει, σύντομα αναμένεται να επαναφέρει την Amuchina στην κορυφή της αγοράς.