Πέμπτη, 14 Νοε.
21oC Αθήνα

Κορονοϊός – Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας: STOP στις πωλήσεις ζωντανών άγριων ζώων σε αγορές

Κορονοϊός – Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας: STOP στις πωλήσεις ζωντανών άγριων ζώων σε αγορές
Reuters

Ο κορονοϊός μπορεί και να μεταδόθηκε από άγρια ζώα που πωλούνται ζωντανά σε αγορές. Με παρέμβασή του σήμερα, Τρίτη (13.04.2021) ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας ζήτησε να σταματήσει αυτή η εμπορική συναλλαγή.

Κι αυτό επειδή δεν έχει αποκλειστεί διόλου το ενδεχόμενο ο κορονοϊός καθώς και άλλες μολυσματικές ασθένειες να προέρχονται από την πώληση άγριων, ζωντανών θηλαστικών σε αγορές τροφίμων.

«Τα ζώα, κυρίως τα άγρια, αποτελούν την πηγή περισσότερου από το 70% όλων των μολυσματικών ασθενειών που εμφανίζονται στους ανθρώπους και πολλές από αυτές προκαλούνται από νέους ιούς», υπογράμμισε ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (ΠΟΥ) σε κοινή του ανακοίνωση με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας των Ζώων και το Περιβαλλοντικό Πρόγραμμα του ΟΗΕ.

Η μετάδοση του νέου κορονοϊού στον άνθρωπο μέσω κάποιου ζώου θεωρείται μια από τις πιο πιθανές θεωρίες για την προέλευσή του. Στην πρόσφατη έκθεσή τους εμπειρογνώμονες του οργανισμού που μετέβησαν στην Κίνα αναφέρουν ότι η αγορά της Γουχάν, της κινεζικής πόλης όπου εμφανίστηκαν για πρώτη φορά κρούσματα της covid-19, φαίνεται ότι ήταν ένα από τα βασικότερα σημεία μετάδοσης της ασθένειας στα τέλη του 2019.

Κορονοϊός – Σχεδόν 3 εκατομμύρια νεκροί

Έκτοτε ο νέος κορονοϊός έχει εξαπλωθεί σε όλο τον κόσμο και έχει προκαλέσει τον θάνατο περισσότερων από 2,93 εκατομμυρίων ανθρώπων.

Πέρα από την αναστολή των πωλήσεων ζωντανών θηλαστικών, οι παγκόσμιοι οργανισμοί ζητούν να βελτιωθούν οι κανόνες υγιεινής και καθαριότητας στις παραδοσιακές αγορές, ώστε να μειωθούν οι πιθανότητες μετάδοσης ασθενειών από ζώα σε ανθρώπους αλλά και οι μολύνσεις μεταξύ πωλητών και πελατών.

Παράλληλα ζητούν να οριστούν κανόνες για τον έλεγχο της εκτροφής και της πώλησης άγριων ζώων που προορίζονται για κατανάλωση.

Τέλος, οι οργανισμοί ζητούν την εκπαίδευση κτηνιάτρων – ελεγκτών ώστε να επιβλέπουν την τήρηση των νέων κανόνων, την ενίσχυση των συστημάτων παρακολούθησης προκειμένου να εντοπίζονται γρήγορα νέα παθογόνα, αλλά και τη διεξαγωγή εκστρατειών ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης για τους πωλητές και τους πελάτες.

πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ

Κόσμος Τελευταίες ειδήσεις