Κορονοϊός και… οι κούρσες “πέφτουν”! Λόγω της επιδημίας που σαρώνει την Ιταλία αφήνοντας πίσω της εκατοντάδες νεκρούς στη χώρα, σχεδόν αμελητέας σημασίας είναι οι πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων.
Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία, οι αγορές νέων Ι.Χ. στην Ιταλία μειώθηκαν κατά 9% τον Φεβρουάριο, λόγω της επιδημίας. Ήταν η δεύτερη συνεχόμενη πτώση στην αγορά της Ιταλίας φέτος μετά από πτώση κατά 5,9% τον Ιανουάριο.
Οι πωλήσεις σε ιδιώτες πελάτες υποχώρησαν κατά 19%, μετά από μείωση 14% τον Ιανουάριο, σύμφωνα με την έρευνα της αγοράς που διεξήγαγε η Dataforce, ενώ οι εταιρικές πωλήσεις μειώθηκαν κατά 23%.
Αυτές οι μειώσεις αντισταθμίστηκαν εν μέρει από την αύξηση κατά 17% των πωλήσεων από εταιρείες μακροχρόνιας μίσθωσης και από την αύξηση των πωλήσεων κατά 19% σε βραχυπρόθεσμες εταιρείες ενοικίασης, αναφέρει το Automotive News Europe.
Το ξέσπασμα του κορονοϊού, το οποίο ανάγκασε τις ιταλικές αρχές να περιορίσουν τις κινήσεις σε πολλές περιοχές της βόρειας Ιταλίας από τα τέλη Φεβρουαρίου, είχε αντίκτυπο.
Η ζήτηση στις επαρχίες Λόντι και Κρεμόνα, όπου έχει αναφερθεί η πλειονότητα των περιπτώσεων του κορονοϊού, μειώθηκε κατά 35% και 23% αντίστοιχα.
Οι πωλήσεις στην επαρχία του Μιλάνου, οι οποίες τότε δεν συμπεριλήφθηκαν στην περιοχή αποκλεισμού αλλά υπόκεινταν σε ορισμένα προληπτικά μέτρα, μειώθηκαν κατά 17%.
Κορονοϊός: Εκτόξευση για e-cars
Η ζήτηση για ηλεκτροκίνητα οχήματα υπερδιπλασιάστηκε το Φεβρουάριο. Οι ταξινομήσεις υβριδικών – ηλεκτρικών και ηλεκτροκίνητων οχημάτων αυξήθηκαν κατά 112%, σε 20.556 μονάδες, φθάνοντας σε υψηλό μερίδιο αγοράς 12,6%.
Οι πωλήσεις υβριδικών και ήπιων υβριδικών αυξήθηκαν κατά 83% σε 16.807 μονάδες – μερίδιο αγοράς 10,3%.
Οι πωλήσεις ηλεκτροκίνητων οχημάτων αυξήθηκαν κατά 900% σε 2.530 μονάδες και το μερίδιο αγοράς τους αυξήθηκε στο 1,5% από 0,1% το Φεβρουάριο του 2019.
Το Renault Zoe ήταν το δημοφιλέστερο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο στην Ιταλία, ακολουθούμενο από το επίσης αμιγώς ηλεκτρικό e-Up της Volkswagen.
Η ζήτηση ντίζελ μειώθηκε κατά 29% τον Φεβρουάριο – μερίδιο αγοράς 34,8%. Το μερίδιο της βενζίνης αυξήθηκε στο 44,9% από 42,5% τον Φεβρουάριο του 2019, αλλά μειώθηκε από το 46,5% που σημειώθηκε τον Ιανουάριο.
Το μερίδιο αγοράς των αυτοκινήτων που τροφοδοτούνται με υγροποιημένο αέριο μειώθηκε στο 5,6% από 5,8%, ενώ οι πωλήσεις οχημάτων με συμπιεσμένο φυσικό αέριο αυξήθηκαν κατά 80% και το μερίδιο αγοράς τους διπλασιάστηκε στο 2,2% από 1,1%.
Κορονοϊός – Οι μάρκες που “κλαίνε”
Οι ταξινομήσεις της Fiat Chrysler Automobile μειώθηκαν κατά 6,9% τον Φεβρουάριο. Η Fiat είχε αύξηση 4,4% και η Lancia κέρδισε 2,2%.
Εν τω μεταξύ, η Alfa Romeo υποχώρησε κατά 20% και η Maserati μειώθηκε κατά 41%.
Το Jeep υπέστη μείωση κατά 40% που προκλήθηκε από μείωση κατά 60% των πωλήσεων του Compass SUV. Οι πωλήσεις της Opel μειώθηκαν κατά 28%.
Η Peugeot είχε μείωση 4,3% και η Citroen 12%. Το DS ήταν το φωτεινό σημείο για τον όμιλο PSA με 182% αύξηση στις μηνιαίες ταξινομήσεις.
Στον όμιλο Volkswagen, οι πωλήσεις της VW αυξήθηκαν κατά 1,2%, της Audi κατά 2,8% και της Skoda κατά 23%.
Οι πωλήσεις της Seat αυξήθηκαν κατά 11% και της Porsche κατά 84%. Η Dacia σημείωσε πτώση 30%, ενώ οι πωλήσεις της Renault ήταν αμετάβλητες.
Οι πωλήσεις της Ford μειώθηκαν κατά 6,1%. Οι πωλήσεις της Toyota μειώθηκαν κατά 11%, ενώ η Nissan υποχώρησε κατά 18%.
Η Hyundai παρουσίασε πτώση 14%, ενώ η Kia σημείωσε αύξηση 11%.
Οι πωλήσεις της BMW μειώθηκαν κατά 9,6%, ενώ η Mercedes-Benz υποχώρησε κατά 21%. Μέχρι το Φεβρουάριο οι πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων στην Ιταλίας μειώθηκαν κατά 7,3%, σε 318.545 μονάδες.
Οι αναλυτές εκτιμούν ότι θα υπάρχουν περισσότερες δυσκολίες στην αγορά, μετά την απόφαση για δραστικά μετρά εξάπλωσης της επιδημίας σε όλη την Ιταλία.