Τα προβλήματα του κρατικού ιταλικού αερομεταφορέα. Σε “ελεύθερη πτώση” η Alitalia, έρχονται νέες περικοπές θέσεων εργασίας.
Η ιταλική αεροπορική εταιρεία Alitalia σκοπεύει να διαπραγματευθεί την μείωση 1.000 θέσεων εργασίας μεταξύ των εργαζομένων στις υπηρεσίες εδάφους έως τον Ιούνιο του 2011, τόνισαν οι συνδικαλιστικοί εκπρόσωποι έπειτα από τη χθεσινή συνάντησή τους με τη διεύθυνση του αερομεταφορέα.
Σύμφωνα με τα συνδικάτα, ο όμιλος προτείνει πως το 7 με 8% των συνολικά 8.900 εργαζομένων της στις υπηρεσίες εδάφους, δηλαδή συνολικά 700 άτομα, θα πρέπει να συναινέσουν σε μία τεχνική ανεργία για μία επταετία, ενώ για τους υπόλοιπους 250 προτείνεται η εργασία που παρέχουν να μετατραπεί σε σύμβαση εξωτερικού συνεργάτη. Ιδιαίτερα αυτό προτείνεται να ισχύσει για τις υπηρεσίες εδάφους που προσφέρονται στην Κατάνια, το Μπρίντιζι και το Μπάρι.
Στόχος της Alitalia είναι να επιτευχθεί μία ισορροπία στο επίπεδο της εκμετάλλευσης.
Σύμφωνα με τον Κλάουντιο Τζενοβέζι, του συνδικάτου Fit-Cisl, στόχος είναι «να γίνει πιο ανταγωνιστική η εταιρεία». «Δεν υπάρχουν προκαταλήψεις, ούτε από τη μία, ούτε από την άλλη πλευρά για τις λεπτομέρειες και το περιεχόμενο» της τελικής απόφασης.
Ο ίδιος τόνισε πως αυτή η διαδικασία εξορθολογισμού της εταιρείας δεν θα είναι «ούτε τραυματική, ούτε εξαναγκαστική» και «θα ισοσκελισθεί από λύσεις όπως η επαναπρόσληψη με μερική εργασία».
Ο υπεύθυνος της, ακόμη πιο αριστερής από την Cisl, συνδικαλιστικής ένωσης Filt-Cgil Μάουρο Ρόσι εξέφρασε την ανησυχία του για το γεγονός ότι η ιδέα για τη μείωση κατά 7, έως 8% των εργαζομένων «υπολογίζεται με βάση μία καθαρά λογιστική λογική και όχι με βάση τις προοπτικές της εταιρείας.
Στις αρχές του 2009 η Alitalia εξαγοράσθηκε από μία ομάδα ιταλών επιχειρηματιών, λίγο προτού φθάσει στην χρεωκοπία, και εν συνεχεία συνήψε συμμαχία με την κοινοπραξία Air France-KLM, η οποία εξαγόρασε το 25% του κεφαλαίου της και έγινε ο κύριος μέτοχος. Το σχέδιο αναδιάρθρωσης της εταιρείας οδήγησε στην κατάργηση 3.000 θέσεων εργασίας, και προκάλεσε κινητοποιήσεις και απεργίες από την πλευρά του προσωπικού.
Κατά το τρίτο τρίμηνο, η Alitalia είδε την καθαρή κερδοφορία της να εκτοξεύεται στα 39 εκατ. ευρώ, έναντι μόλις ενός εκατ. ευρώ πριν ένα χρόνο, και ο όμιλος προβλέπει ότι θα ξεπεράσει τον στόχο της να μειώσει στο μισό τις απώλειές της μέσα στο 2010, σύμφωνα με τις ανακοινώσεις που έκανε στα τέλη Οκτωβρίου.