Η οικογένεια της μεγαλύτερης, κατά πολλούς, ροκ τραγουδίστριας γιορτάζει τα 40 χρόνια από τον θάνατό της εκμεταλλευόμενη τον «μύθο» της
Αν θέλαμε να συγκρίνουμε τη μετά θάνατον εκμετάλλευση του μύθου της Τζάνις Τζόπλιν με τις περιπτώσεις του Τζίμι Χέντριξ, του Μπομπ Μάρλεϊ ή του Τζιμ Μόρισον, θα λέγαμε ότι τα πράγματα κινούνται σχεδόν σε ερασιτεχνικό επίπεδο.
Σε αντίθεση με τις δεκάδες ανέκδοτες ηχογραφήσεις των τριών μουσικών που έχουν κυκλοφορήσει όλα αυτά τα χρόνια- αλλά και εκείνες που έπονται-, οι διαχειριστές των πνευματικών δικαιωμάτων της Τζόπλιν μόλις τώρα δείχνουν να παίρνουν στα σοβαρά τις οικονομικές δυνατότητες που ανοίγονται μπροστά τους, 40 χρόνια μετά τον θάνατό της από υπερβολική δόση στο δωμάτιο ενός ξενοδοχείου στο Λος Αντζελες. Πρόσφατα μάλιστα ήρθαν και σε σύγκρουση με τον ντράμερ του συγκροτήματός της Βig Βrother Ηolding Company Ντέιβ Γκετζ για την κυκλοφορία από την πλευρά του, σε περιορισμένα αντίτυπα, του τραγουδιού «Can΄t Βe Τhe Οnly Οne», που του είχε χαρίσει η Τζάνις το 1968.
Τα αδέλφια της όμως δείχνουν πλέον αποφασισμένα να κερδίσουν τον… χαμένο χρόνο, αν και επικαλύπτουν τις κινήσεις τους με διάφορες προφάσεις: «Δεν γιορτάζουμε τον θάνατό της» λέει η μικρότερη αδελφή της Τζάνις Τζόπλιν Λόρα, «γιορτάζουμε τη ζωή της». Ετσι ανέθεσαν στον Τζέφρι Τζάμπολ, διαχειριστή της φίρμας Jampol Αrtist Μanagement, καθώς και των δικαιωμάτων (μεταξύ άλλων) του Μόρισον, του Γκρέιαμ Πάρσονς, του Πίτερ Τος και του Ρικ Τζέιμς, να διαχειριστεί μέσα από ένα φιλόδοξο πρόγραμμα τριών χρόνων ποικίλα σχετικά πρότζεκτ.
Η επικείμενη κυκλοφορία στο εμπόριο μιας σειράς ρούχων και κοσμημάτων με την ονομασία «Μade Οf Ρearl», εμπνευσμένη από τη χίπικη ενδυματολογική πρόταση που τόσο έντονα προέβαλλε η Τζόπλιν, είναι ένα από αυτά. Ενα δεύτερο είναι η έκδοση δύο βιβλίων με στοιχεία που είχαν παραμείνει επί χρόνια στα συρτάρια, με το πρώτο να αποτελεί μια συνέχεια της βιογραφίας που είχε γράψει η αδελφή της το 1992. Ακόμη η εταιρεία Gibson θα βγάλει στην αγορά δύο πιστά αντίγραφα της κιθάρας της, μοντέλου Ηummingbird, ενώ μία από τις νέες εφαρμογές που θα παρουσιάσει το iΡhone είναι η χρήση των remix κάποιων από τα τραγούδια της.
Επίσης θα περιοδεύσει μια έκθεση Strange Κosmic Εxperience με αναμνηστικά της Τζόπλιν, του Μόρισον και του Χέντριξ, η οποία αυτή τη στιγμή βρίσκεται στο Μουσείο Grammy στο Λος Αντζελες. Υπάρχουν, τέλος, σκέψεις για ένα ντοκυμαντέρ και για σχετικές ταινίες, των οποίων τα γυρίσματα έχουν ήδη ξεκινήσει, ενώ δεν θα αργήσει να ανοίξει αυλαία το μιούζικαλ με τραγούδια της Τζόπλιν, «Οne night with Janis».
Η μπίτνικ που έγινε «Τζούντι»
Στις 19 Ιανουαρίου 1943 γεννιέται στο Πορτ Αρθουρ του Τέξας η Τζάνις Λιν Τζόπλιν.
Το 1962 επισκέπτεται τη Βενετία της Καλιφόρνιας και γίνεται μέλος της σκηνής των μπίτνικ. Την ίδια χρονιά ξεκινά να τραγουδά στο Ρurple Οnion του Χιούστον ενώ πουλάει μαριχουάνα, πειραματίζεται με το πεγιότ και καταναλώνει τεράστιες ποσότητες σεκονάλ.
Τον Ιανουάριο του 1965 το συγκρότημά της Βig Βrother Αnd Τhe Ηolding Company δίνει την πρώτη επίσημη συναυλία του στο Φίλμορ.
Τον Ιούνιο του 1967 εμφανίζεται στο Φεστιβάλ του Μοντερέι. Τoν Σεπτέμβριο κυκλοφορεί το πρώτο άλμπουμ με τίτλο το όνομα του συγκροτήματός της.
Το 1968 κυκλοφορεί το δεύτερο και τελευταίο άλμπουμ της με τους Βig Βrother Αnd Τhe Ηolding Company, «Cheap Τhrills».
Συνέντευξή της με τίτλο «Η Τζούντι Γκάρλαντ του ροκ;» δημοσιεύεται στο περιοδικό «Rolling Stone».
Στις 16 Αυγούστου εμφανίζεται στο Φεστιβάλ του Γούντστοκ. Δίνει μια αξέχαστη παράσταση. Το κατά πολλούς καλύτερο άλμπουμ της, «Ι Got Dem Οl΄ Κozmic Βlues Αgain Μama!», κυκλοφορεί τον Σεπτέμβριο του 1969.
Στις 4 Οκτωβρίου 1970 τη βρίσκουν νεκρή από υπερβολική δόση ηρωίνης σε συνδυασμό με αλκοόλ στο δωμάτιο του ξενοδοχείου Landmark στο Λος Αντζελες. Τον Φεβρουάριο του 1971 κυκλοφορεί το άλμπουμ της «Ρearl» και ανεβαίνει στην κορυφή των αμερικανικών τσαρτς.
Από την εφημερίδα “Το Βήμα”