Η εφημερίδα ανέλυσε 100 ιστοσελίδες με θέματα υγείας και ανακάλυψε ότι 79 από αυτές μεταβίβασαν τα “cookies”, τα ίχνη εντοπισμού της δραστηριότητας των επισκεπτών, χωρίς την συγκατάθεσή τους, όπως προβλέπει ο νόμος.
Οι Financial Times εξηγούν ότι δεδομένα όπως συμπτώματα, ιατρικές διαγνώσεις, ονόματα φαρμάκων ή πληροφορίες για την περίοδο ή την γονιμότητα διέρρευσαν, κυρίως προς το DoubleClick, το διαφημιστικό σκέλος της Google, αλλά και την Amazon, το Facebook και την Microsoft.
Οι αποκαλύψεις αυτές γίνονται την στιγμή που η βρετανική ρυθμιστική αρχή Προστασίας Δεδομένων (ICO) επιχειρεί να εξυγιάνει τις πρακτικές της on line διαφημιστικής βιομηχανίας και έχει δώσει χρονικό περιθώριο μέχρι τον Δεκέμβριο για την ενίσχυση των ελέγχων, ειδικά επί των προσωπικών δεδομένων, όπως αυτά που αφορούν τον τομέα της υγείας.
Το δημοσίευμα των FT εκφράζει τις αυξανόμενες ανησυχίες που προκύπτουν από την χρήση προσωπικών δεδομένων από τους αμερικανικούς ψηφιακούς κολοσσούς.
Η τελευταία ανησυχητική ιστορία στις ΗΠΑ αφορά την σύμπραξη των Google και Ascension, ενός οργανισμού υγείας, που επιτρέπει την συγκέντρωση και την ανάλυση ιατρικών δεδομένων δεκάδων εκατομμυρίων ασθενών για να βοηθηθούν οι γιατροί να προσδιορίσουν αποτελεσματικότερα τις θεραπείες.
Στην Βρετανία, η Facebook δέχθηκε στο τέλος του Οκτωβρίου να πληρώσει πρόστιμο ύψους 500.000 λιρών στην ICO έπειτα από την υπόθεση της Cambridge Analytica για την χρησιμοποίηση των προσωπικών δεδομένων εκατομμυρίων χρηστών.
Η Cambridge Analytica συγκέντρωσε τα δεδομένα 87 εκατομμυρίων χρηστών του Facebook για τη πραγματοποίηση μίας εκστρατείας πολιτικής χειραγώγησης, κυρίως στις ΗΠΑ, κατά την προεκλογική εκστρατεία των προεδρικών εκλογών του 2016, και στο Ηνωμένο Βασίλειο, για την εκστρατεία του δημοψηφίσματος για το Brexit.