H γοητεία, η χάρη, η λεπτότητα, η κομψότητα, η έμπνευση, η ευθυμία, το χιούμορ, το κέφι, η φαντασία, πάνω απ’ όλα όμως η μαγεία είναι η λέξη που θα μπορούσε να περιγράψει τις ταινίες της Lotte Reiniger. Με τη μοναδική τεχνική και το λεπτό της χιούμορ, η Lotte Reiniger σχεδίαζε και έκοβε ανάλαφρες χάρτινες σιλουέτες, αιθέρια πλάσματα που γλιστρούν στον χώρο με χάρη κι ομορφιά, χωρίς ποτέ να χάνουν την επαφή με την πραγματικότητα.
H Lotte Reiniger (1899-1981) είναι η μεγάλη κυρία του πρωτοποριακού κινηματογράφου. Είναι εκείνη που δημιούργησε το πρώτο μουσικό κλιπ στην ιστορία του σινεμά πάνω σε μοτίβα του Μότσαρτ και τιμάται μέχρι και σήμερα από τους νέους δημιουργούς κινουμένων σχεδίων. Η ζωή της είναι συναρπαστική όσο και το έργο της. Ανήκοντας στο λογοτεχνικό κύκλο γύρω από τον Bertolt Brecht, γνώρισε στη δεκαετία του ’20 μεγάλες μορφές της τέχνης, μεταξύ άλλων τους László Moholy-Nagy, Karl Schmidt-Rottluff, Carl Zuckmayer, Fritz Lang, Georg Wilhelm Pabst. Συνεργάστηκε επίσης με τους Paul Wegener, Jean Renoir και Walter Ruttmann.
Η Lotte Reiniger δεν διακρίθηκε μόνον για τις κινηματογραφικές της παραγωγές, αλλά και για τη μαεστρία και την πείρα της στο θέατρο σκιών, για τις εικονογραφήσεις βιβλίων και τη δραστηριότητά της στο θέατρο. Το κινηματογραφικό έργο της Lotte Reiniger είναι συνυφασμένο με τα παραμύθια και τη μουσική. Με την αξεπέραστη τεχνική της και με λεπτό χιούμορ σχεδίαζε και έκοβε ανάλαφρες χάρτινες σιλουέτες, δημιουργούσε αιθέρια πλάσματα που γλιστρούν και ελαφροπερπατούν στο χώρο με απόλυτη χάρη κι ομορφιά χωρίς ποτέ να χάνουν την επαφή με την πραγματικότητα.
Δείτε εδώ όλα τα Google Doodle.
Κάπως έτσι, η γοητεία, η χάρη, η λεπτότητα, η κομψότητα, η έμπνευση, η ευθυμία, το χιούμορ, το κέφι, η φαντασία, πάνω απ’ όλα όμως η μαγεία ταυτίστηκαν με τις ταινίες της. Εξίσου συναρπαστική με το έργο της υπήρξε και η ζωή της Lotte Reiniger. Βρέθηκε στον λογοτεχνικό κύκλο γύρω από τον Μπρεχτ, στη δεκαετία του ’20 γνώρισε μεγάλες μορφές της τέχνης, μεταξύ άλλων τους László Moholy – Nagy, Karl Schmidt – Rottluff, Carl Zuckmayer, Fritz Lang και Georg Wilhelm Pabst. Συνεργάστηκε επίσης με τους Paul Wegener, Jean Renoir και Walter Ruttmann.
Διακρίθηκε ακόμη για τη μαεστρία και την πείρα της στο θέατρο σκιών, για τις εικονογραφήσεις βιβλίων και τη δραστηριότητά της στο θέατρο. Μεταξύ του 1923 και του 1926, με βοήθεια από τρεις animators και κάμεραμαν τον σύζυγό της, η Lotte Reiniger δημιούργησε το The Adventures Of Prince Achmed, ένα από τα πρώτα animation μεγάλου μήκους. Το κινηματογραφικό έργο της Lotte Reiniger είναι συνυφασμένο με τα παραμύθια και τη μουσική. Με την αξεπέραστη τεχνική της και με λεπτό χιούμορ σχεδίαζε και έκοβε ανάλαφρες χάρτινες σιλουέτες, δημιουργούσε αιθέρια πλάσματα που γλιστρούν και ελαφροπερπατούν στο χώρο με απόλυτη χάρη κι ομορφιά χωρίς ποτέ να χάνουν την επαφή με την πραγματικότητα.
«Οι περιπέτειες του Πρίγκιπα Άχμεντ» (1926) αποτελεί την πρώτη ταινία μεγάλου μήκους animation στην ιστορία του κινηματογράφου και την καλύτερη ταινία της Γερμανίδας Λότε Ράινινγκερ, που κατέχει μια ιδιόμορφη θέση στο γερμανικό animation των δεκαετιών του ΄20 και του ΄30 με ταινίες που εντυπωσιάζουν με την φινέτσα κατασκευής τους. Οι σιλουέτες της Lotte Reiniger αποτελούν μια εξέλιξη του θεάτρου σκιών, με προέλευση την Κίνα και την Ιάβα, που όταν έγινε η εισαγωγή τους στην Ευρώπη ονομάστηκαν «ombres chinoises».
«Οι περιπέτειες του Πρίγκιπα Άχμεντ», ένα πραγματικά εμπνευσμένο και πρωτοποριακό animation βασισμένο στις Χίλιες και μια Νύχτες, αφηγείται την ιστορία του Πρίγκιπα Άχμεντ που με την παρακίνηση ενός διαβολικού μάγου, πάνω σε ένα μαγικό ιπτάμενο άλογο οδεύει προς τον θάνατό του. Αντιδρά ενώνοντας τις δυνάμεις του με τον Αλαντίν, μάχεται με δράκους και τέρατα και κερδίζει τον έρωτα της όμορφης πριγκίπισσας Περί Μπανού.