Πως ένας άνθρωπος που βρισκόταν υπό φαρμακευτική αγωγή -την οποία φέρεται να αποφάσισε να διακόψει- εξακολουθεί να βρίσκεται στο πιλοτήριο ενός αεροπλάνου που μεταφέρει ανυποψίαστους και κυρίως αθώους πολίτες;
Είναι ένα ερώτημα από τα χιλιάδες που ψάχνουν για μία απάντηση, αλλά ίσως να μην απαντηθεί ποτέ. Ο 28χρονος συγκυβερνήτης του μοιραίου αεροπλάνου της Germanwings, Andreas Lubitz, πήρε την απόφαση -για άγνωστους ακόμη λόγους- να μετατρέψει το Airbus 320 σε νεκροταφείο εκατοντάδων ανθρώπων.
Από την πρώτη στιγμή το σενάριο της αυτοκτονίας συγκεντρώνει τις περισσότερες πιθανότητες, ωστόσο η ψυχική υγεία του Γερμανού συγκυβερνήτη είναι το πλέον ουσιώδες ζήτημα σε αυτή την αιματοβαμμένη υπόθεση.
Μέχρι τώρα ήταν γνωστό πως ο Andreas Lubitz είχε στα χέρια του αναρρωτική άδεια υπογεγραμμένη από γιατρό, την οποία “έσκισε” και “πέταξε” κανονικά.
Ωστόσο, όπως αποκαλύπτει η daily mail, ο 28χρονος πιλότος δεν είχε πάρει αναρρωτική άδεια από έναν μόνο γιατρό, αλλά από δύο, αγνοώντας τους επιδεικτικά.
Η βρετανική εφημερίδα επικαλέιται την γερμανική Rheinische Post, η οποία τονίζει πως ίσως ο Γερμανός πιλότος πήρε την συγκεκριμένη απόφαση υπό τον φόβο της απώλειας της άδειας του πιλότου λόγω υγείας.
Κάτι που έχει ήδη αναφερθεί, αφού οι συγκεκριμένες αξιολογήσεις ήταν προγραμματισμένες για τον επερχόμενο Ιούνιο.
Οι ερευνητές της υπόθεσης ανέφεραν πως οι συγκεκριμένες αναρρωτικές άδειες βρέθηκαν στο σπίτι του Lubitz, κατά την διάρκεια των ερευνών των αρμόδιων αρχών, μετά το τραγικό συμβάν.
Η μοιραία ημέρα συμπεριλαμβανόταν στις ημερομηνίες της χορηγηθείσας άδειας, ενώ το Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο του Ντίσελντορφ, έχει ήδη επιβεβαιώσει ότι ο 28χρονος είχε νοσηλευτεί στις εγκαταστάσεις του τον Φεβρουάριο και τον Μάρτιο (στις 10 Μαρτίου για τελευταία φορά) αλλά αρνήθηκε πως η συγκεκριμένη νοσηλεία αφορούσε σε κατάθλιψη.
Ο πρώην πιλότος, Alastair Rosenschein, είπε στην daily mail ότι οι πιλότοι της ηλικίας του Andreas Lubitz υποβάλλονται σε τακτικούς ελέγχους υγείας, καθώς και τεστ προσομοίωσης και αντιμετωπίζουν τον κίνδυνο να μην μπορούν πλέον να “πετάξουν” εάν αποτύχουν στις παραπάνω δοκιμασίες.
“Ίσως να ήξερε πως η καριέρα του είχε ήδη τελειώσει. ίσως να ήξερε πως έβλεπε ήδη το τέλος”, δήλωσε ο Alastair Rosenschein.
Ανάμεσα σε όλα τα σενάρια που έχουν διακινηθεί, υπάρχει και αυτό της ερωτικής απογοήτευσης. Ο Andreas Lubitz φέρεται να διατηρούσε δεσμό με μία κοπέλα και όπως αναφέρει η daily mail, κάποιες εβδομάδες πριν το σοκαριστικό δυστύχημα, είχε αγοράσει δύο ολοκαίνουρια αυτοκίνητα.
Οι πληροφορίες αναφέρουν πως επρόκειτο να δωρίσει το ένα στην σύντροφό του, ενώ η αγορά έγινε από αντιπροσωπεία της Audi κοντά στο Ντίσελντορφ, περιοχή στην οποία ζούσε με την συγκεκριμένη κοπέλα.
Μάλιστα, το ένα από τα δύο αυτοκίνητα είχε παραδοθεί το προηγούμενο σαββατοκύριακο, δηλαδή ελάχιστες ώρες πριν ο Andreas Lubitz πάρει μαζί του 149 ακόμη ανθρώπινες ζωές.
Το περιοδικό Focus από την πλευρά του, αναφέρει πως δεν είναι γνωστό αν το αυτοκίνητο που παραδόθηκε προοριζόταν για τον ίδιο τον 28χρονο πιλότο ή για την φίλη του, ωστόσο αυτό που έχει μεγαλύτερη σημασία είναι τα όσα αναφέρουν γερμανικά δημοσιεύματα περί προβλημάτων στην σχέση του ζευγαριού.
Παράλληλα, η Διεθνής Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (ΙΑΤΑ) έκανε έκκληση σήμερα, με ανακοίνωσή της, για την πλήρη διερεύνηση του αεροπορικού δυστυχήματος, προκειμένου να ληφθούν μέτρα για να αποφευχθούν παρόμοιες τραγωδίες στο μέλλον.
“Είναι επιτακτική ανάγκη να ολοκληρωθεί πλήρως η έρευνα για να καθορίσουμε τα μέτρα που μπορούν να αποτρέψουν την επανάληψη μιας τέτοιας τραγωδίας”, υπογραμμίζεται στην ανακοίνωση της ΙΑΤΑ, που δόθηκε στη δημοσιότητα στη Γενεύη.
Η Διεθνής Ένωση σημειώνει ότι “τα συμφέροντα της αεροπορικής ασφάλειας εξυπηρετούνται καλύτερα με αποφάσεις που βασίζονται στην πληροφόρηση και την πλήρη κατανόηση (των αιτιών) ενός δυστυχήματος ή ενός θέματος που αφορά την ασφάλεια”.
Η ΙΑΤΑ τονίζει εξάλλου ότι τα μέτρα που έχουν ήδη ληφθεί από ορισμένες αεροπορικές εταιρείες και αφορούν κατά κύριο λόγο τη μόνιμη παρουσία δύο προσώπων στο πιλοτήριο των αεροσκαφών κατά τη διάρκεια της πτήσης είναι “χαρακτηριστικά της προσέγγισης που έχει η βιομηχανία, η οποία θέτει ως βασική προτεραιότητά της την ασφάλεια”. Υπενθυμίζει όμως ότι “υπάρχει μια διεθνώς αναγνωρισμένη προσέγγιση όσον αφορά την έρευνα μετά από ένα δυστύχημα, την οποία η βιομηχανία στηρίζει πλήρως”.
Μετά την αποκάλυψη ότι ο συγκυβερνήτης του Α320 της γερμανικής εταιρείας Germanwings πιθανότατα το οδήγησε σκόπιμα στη συντριβή του, πολλές αεροπορικές εταιρείες αποφάσισαν να επιβάλουν τη μόνιμη παρουσία δύο προσώπων στο πιλοτήριο στις πτήσεις μέσων αποστάσεων. Το μέτρο αυτό ίσχυε ήδη στις ΗΠΑ, ενώ το εφάρμοζαν επίσης η φιλανδική εταιρεία Finnair, η ιρλανδική Ryanair και η ισπανική Iberia. Από σήμερα το υιοθέτησαν επίσης:
-όλες οι γερμανικές εταιρείες: Lufthansa, AirBerlin, Condor, TuiFly και DHL/European Air Transport Leipzig.
-οι αυστριακές εταιρείες Austrian Airlines (θυγατρική της γερμανικής Luftansa) και Flyniki (θυγατρική της Air Berlin).
-οι βρετανικές EasyJet και Thomson Airways (TUI).
-οι καναδικές εταιρείες Air Canada, Air Transat και WestJet
-η γαλλική Corsair International (TUI France)
-η λετονική εταιρεία AirBaltic
-οι σκανδιναβικές Norwegian Air Shuttle και Icelandair
-η ελβετική Swiss (θυγατρική της Lufthansa)
Ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Ασφάλειας της Αεροπλοΐας (EASA) προς το παρόν δεν έχει επιβάλει τη συνεχή παρουσία δύο προσώπων στο πιλοτήριο όταν ο κυβερνήτης ή ο συγκυβερνήτης αναγκάζονται να βγουν από αυτό, για παράδειγμα για να πάνε στην τουαλέτα.
Στις πτήσεις μεγάλων αποστάσεων συνήθως το πλήρωμα του πιλοτηρίου αποτελείται από τρία πρόσωπα, έναν κυβερνήτη και δύο συγκυβερνήτες, έτσι που στο κόκπιτ να υπάρχουν πάντα τουλάχιστον δύο άτομα.
Με πληροφορίες από ΑΠΕ – ΜΠΕ