Το πάρα πολύ μεγάλο βάθος των νερών του Ινδικού Ωκεανού, ανάγκασε το ειδικό ρομποτικό βαθυσκάφος που ψάχνει για συντρίμμια του Boeing 777 της Malaysia Airlines, να διακόψει το υποθαλάσσιο ταξίδι του, κάνοντας έρευνα μόλις έξι ωρών, αντί 16 όπως ήταν προγραμματισμένο.
Το αυτόνομο βαθυσκάφος Bluefin-21 που είναι εξοπλισμένο με υπερευαίσθητο σόναρ ποντίστηκε το βράδυ της Δευτέρας από το αυστραλιανό πλοίο Ocean Shield, το οποίο και διευθύνει τις έρευνας για τον εντοπισμό του αεροπλάνου που εξαφανίστηκε στις 8 Μαρτίου.
«Μετά από περίπου έξι ώρες της αποστολής το Bluefin-21 έφτασε στο όριο του βάθους (4.500 μέτρα) και αναδύθηκε στην επιφάνεια» ανακοίνωσε το Κοινό Συντονιστικό Κέντρο Ερευνών. «Οι πληροφορίες που συλλέχθηκαν κατά τη διάρκεια αυτών των έξι ωρών ανακτώνται και αναλύονται» συμπληρώνεται στην ανακοίνωση.
Η δεύτερη αποστολή του ειδικού βαθυσκάφους θα γίνει κατά τη διάρκεια της ημέρας, αν ο καιρός το επιτρέψει, ανέφερε επίσης το Κοινό Συντονιστικό Κέντρο Ερευνών.
Το Bluefin-21 είναι βαθυσκάφος με σχήμα τορπίλης έχει μήκος 4.93 μέτρα και διαθέτει υπερσύγχρονο σόναρ. Η περιοχή όπου το αυστραλιανό πλοίο η Ocean Shield ερευνά το βυθό του ωκεανού έχει εμβαδόν 40 τετραγωνικά χιλιόμετρα και βρίσκεται ακριβώς 2.312 χιλιόμετρα βορειοδυτικά του Περθ.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: REUTERS
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Malaysia Airlines: Οι κηλίδες καυσίμων και το ρομπότ που μπαίνει στον Ινδικό Ωκεανό
Όλες οι μυστικές υπηρεσίες του κόσμου ψάχνουν το εξαφανισμένο αεροσκάφος
Το τηλεφώνημα του συγκυβερνήτη λίγο πριν χαθεί το boeing από τα ραντάρ – Η κλήση διακόπηκε ξαφνικά