Κόσμος

Μέτρον άριστον! Τόσο… όσο στη χρήση υπολογιστών από παιδιά

Η νέα τάση των σχολείων να χρησιμοποιούν υπολογιστές στην τάξη για την εκπαίδευση των μαθητών δείχνει πως μάλλον χειροτερεύει, παρά βελτιώνει τις επιδόσεις τους.

Σύμφωνα, λοιπόν, με διεθνή έκθεση του ΟΟΣΑ, οι μαθητές που χρησιμοποιούν υπολογιστή μία έως δύο φορές την εβδομάδα στη τάξη, έχουν καλύτερα αποτελέσματα σε τεστ και ασκήσεις από όσους δε χρησιμοποιούν καθόλου. Όμως, εάν ένα παιδί ασχολείται καθημερινά και περνά ατελείωτες ώρες μπροστά από μία οθόνη χάνει τον έλεγχο και οι βαθμοί του είναι αρκετά χαμηλοί.

Όπως αναφέρει ο Οργανισμός, τα σχολεία έχουν στόχο την εξοικείωση των νέων με την τεχνολογία. Το περίεργο είναι πως μέχρι στιγμής οι ανεπτυγμένες χώρες δεν έχουν έχουν καταφέρει να μειώσουν το «ψηφιακό χάσμα» και να μεταφέρουν νέες χρήσιμες δεξιότητες στους μαθητές.

Η έκθεση επισημαίνει ότι ακόμη και οι χώρες που έχουν επενδύσει περισσότερο από τις άλλες στις Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών, δεν έχουν δει σημαντική βελτίωση στις επιδόσεις των μαθητών τους στα διεθνή τεστ PISA, τόσο στα θετικά όσο και στα θεωρητικά μαθήματα.

Ο διευθυντής Εκπαίδευσης και Δεξιοτήτων του ΟΟΣΑ, Αντρέας Σλάιχερ, δήλωσε ότι η τεχνολογία δημιούργησε «πολλές ψεύτικες ελπίδες». «Οι άνθρωποι νομίζουν ότι μπορούμε απλώς να προσθέσουμε την τεχνολογία σε αυτό που κάνουμε ήδη στα σχολεία και ότι αυτό πρόκειται να μεταμορφώσει τη μάθηση. Αυτοί οι άνθρωποι θα απογοητευθούν από τα νέα ευρήματα».

Τα ευρήματα του ΟΟΣΑ δεν πρέπει να αποτελέσουν δικαιολογία για να μην χρησιμοποιείται η τεχνολογία στην εκπαίδευση των παιδιών. Αντίθετα, πρέπει να γίνει μία προσπάθεια, ώστε να ενσωματωθεί η τεχνολογία στη διδασκαλία. Πρέπει τα σημερινά παιδιά να αξιοποιήσουν σωστά τα εφόδια που προσφέρονται από την πρόοδο της τεχνολογίας.

Ο Σλάιχερ επεσήμανε ότι χώρες όπως Σιγκαπούρη, Ν.Κορέα, Κίνα και Ιαπωνία, που οι μαθητές τους τα πάνε πολύ καλά σε επιδόσεις στα τεστ PISA, είναι γενικά επιφυλακτικές στη χρήση νέων τεχνολογιών στις τάξεις, παρόλο που ως κράτη έχουν κάνει μεγάλες επενδύσεις στις ψηφιακές τεχνολογίες.

Όπως τόνισε και το διευθυντικό στέλεχος του ΟΟΣΑ, η τεχνολογία λειτουργεί ως εύκολη λύση για τους περισσότερους μαθητές. Με ένα copy-paste λύνουν όλες τους τις ασκήσεις και απαντάνε σε όλα τα τεστ, και έτσι νομίζουν πως ξεμπέρδεψαν με τα ‘μαθήματα για την επόμενη ημέρα’.

Σύμφωνα με τον ΟΟΣΑ, η Ελλάδα είναι η τρίτη χώρα σε μέση ημερήσια διάρκεια χρήσης του διαδικτύου στα σχολεία. Στη χώρα μας αναλογούν κατά μέσο όρο 8,2 μαθητές ανά υπολογιστή στο σχολείο, ενώ τα 2/3 των μαθητών φέρονται να χρησιμοποιούν υπολογιστές στις τάξεις τους.

Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
Κόσμος
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Newsit Blogs
Κόσμος: Περισσότερα άρθρα
Φωτιά σε κινητήρα αεροπλάνου της Delta Airlines στο Ορλάντο - 282 επιβάτες εκκένωσαν το αεροσκάφος
Στο αεροπλάνο, ένα Airbus 330, επέβαιναν 282 επιβάτες, 10 αεροσυνοδοί και δύο πιλότοι. Η αεροπορική εταιρεία είπε ότι τα πληρώματα εκκένωσαν την καμπίνα όταν φλόγες φάνηκαν στην εξάτμιση μιας από τις δύο κύριες μηχανές του αεροπλάνου
Φωτιά στο αεροσκάφος 330 της Delta
Πιθανή επικοινωνία Τραμπ - Νετανιάχου για την κατάσταση στη Γάζα και τις συνομιλίες με το Ιράν
Η πιθανή επικοινωνία τους έρχεται επίσης καθώς οι διαπραγματεύσεις για μια συμφωνία ομήρων βρίσκονται σε αδιέξοδο μετά από άλλη μια προσπάθεια των ΗΠΑ και της Αιγύπτου να καταλήξουν σε πρόταση την περασμένη εβδομάδα
Ο Μπενιαμίν Νετανιάχου και ο Ντόναλντ Τραμπ