Το διαφημιστικό αυτό έντυπο, το πρώτο του είδους του, σχεδιάστηκε ειδικά για τα μέλη αυτής της κοινότητας, που αποτελεί περίπου το 10% του πληθυσμού του Ισραήλ και εφαρμόζει μια ιδιαίτερα αυστηρή εκδοχή του εβραϊκού νόμου.
Στον κατάλογο προβάλλονται ειδικά προϊόντα που θεωρείται ότι θα τους έθελγαν, όπως για παράδειγμα μεγάλες βιβλιοθήκες για την τοποθέτηση των ιερών βιβλίων, όπως ανέφερε ο ειδησεογραφικός ιστότοπος Ynet, η ηλεκτρονική έκδοση της εφημερίδας Γεντότ Αχαρονότ.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Το εξώφυλλο εικονίζει έναν υπερορθόδοξο να ξεφυλλίζει ένα βιβλίο μπροστά σε μια μεγάλη βιβλιοθήκη γεμάτη ιερά βιβλία, ενώ δυο παιδιά παίζουν πάνω σε ένα χαλί.
For its ultra Orthodox customers, Ikea Israel has issued a catalogue from which images of women are entirely absent. https://t.co/Z3SWwA4Dsh pic.twitter.com/wpIhmOqQes
— Lisa Goldman (@lisang) 16 Φεβρουαρίου 2017
«Σχεδιασμένος ειδικά για εσάς», είναι το σλόγκαν στα εβραϊκά. Σύμφωνα με τον Ynet, η κυκλοφορία του καταλόγου προκάλεσε πολλές αντιδράσεις.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ορισμένοι υπερορθόδοξοι Εβραίοι εφαρμόζουν αυστηρό διαχωρισμό των φύλων και οι διαφημίσεις που τους απευθύνονται δεν περιέχουν ποτέ εικόνες γυναικών και κοριτσιών.
IKEA supress images of women and girls in its catalogue in Israel—only boys, raised in an all-male society.https://t.co/orir0gTw4e pic.twitter.com/4O2R3fw2hs
— Alfons López Tena (@alfonslopeztena) 16 Φεβρουαρίου 2017
Μια εκπρόσωπος της Ikea στη Σουηδία υπενθύμισε ότι η εταιρεία «υπερασπίζεται τα ίσα δικαιώματα». «Διαπιστώσαμε ότι ο κατάλογος (αυτός) της τοπικής θυγατρικής της Ikea δεν το τηρεί αυτό», πρόσθεσε.
Ο Σούκι Κομπλέντς, εκτελεστικός διευθυντής της ισραηλινής θυγατρικής της εταιρείας, παραδέχθηκε ότι ο κατάλογος αυτός κυκλοφόρησε τον Φεβρουάριο και ζήτησε συγγνώμη.
Η Ikea, που διαθέτει περίπου 400 υποκαταστήματα σε 50 χώρες του κόσμου, διατηρεί τρία υποκαταστήματα στο Ισραήλ.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ