Παρασκευή, 23 Αυγ.
30oC Αθήνα

Ναυάγιο στη Σικελία: Σε 16 λεπτά και όχι σε 1 βυθίστηκε το ιστιοφόρο δηλώνει ο CEO της κατασκευάστριας εταιρίας και κατηγορεί το πλήρωμα

Ναυάγιο στη Σικελία: Σε 16 λεπτά και όχι σε 1 βυθίστηκε το ιστιοφόρο δηλώνει ο CEO της κατασκευάστριας εταιρίας και κατηγορεί το πλήρωμα
ΦΩΤΟ Reuters

Τον επίλογο στο ναυτικό δυστύχημα που συγκλόνισε την Ιταλία αλλά και ολόκληρη την Ευρώπη σήμανε η ανάσυρση των σορών από το κουφάρι του ιστιοφόρου «Bayesian» που βυθίστηκε στις 19 Αυγούστου, στις ακτές του Παλέρμο στη Σικελία.

Ο CEO της κατασκευάστριας εταιρείας του υπερπολυτελούς ιστιοφόρου, Giovanni Costantino, θεωρεί ότι το ναυάγιο ήταν αποτέλεσμα μίας αλληλουχίας λαθών από το πλήρωμα, καθώς – όπως υποστήριξε – το σκάφος είχε φτιαχτεί για να αντέχει ακόμη και τυφώνες.

«H είδηση αυτή με έφερε από τη μία σε κατάσταση θλίψης, από την άλλη αδυνατώ να την πιστέψω. Αυτό το επεισόδιο φαίνεται ακατανόητο από τεχνικής άποψης αλλά και ως προς το πώς συνέβη. Ως κατασκευαστής των ”Perini”, γνωρίζω πολύ καλά πώς αυτά έχουν σχεδιαστεί και κατασκευαστεί. Τα ιστιοφόρα είναι γνωστό ότι είναι απολύτως ασφαλή», τόνισε ο COE της «Italian Sea Group», ο Giovanni Costantino.

Ο ίδιος εκτίμησε ότι η τραγωδία προκλήθηκε από μία αλυσίδα ανθρώπινων λαθών.

«Ενώ η καταιγίδα είχε προβλεφθεί από τους μετεωρολόγους, αγκυροβόλησαν πολύ κοντά στην ακτή και όχι στο ασφαλές λιμάνι, ενώ άφησαν ανοιχτά τα φινιστρίνια, με συνέπεια το σκάφος μέσα σε 16 λεπτά από τότε που ο άνεμος άρχισε να το χτυπάει να πάρει νερό και να βυθιστεί» είπε.

Στο μεταξύ, τα σωστικά συνεργεία καταβάλλουν τεράστιες προσπάθειες για την ανάσυρση και της τελευταίας σορού από το ναυάγιο.

Οι πληροφορίες που ανέφεραν ότι βρέθηκε και η σορός της 18χρονης κόρης του «Βρετανού Μπιλ Γκέιτς», Μάικ Λιντς, τελικά δεν επαληθεύτηκαν.

Την ίδια ώρα, στο άλλοτε ήσυχο σικελικό θέρετρο Πορτιτσέλο, ο κόσμος εξακολουθεί να βρίσκεται σε σοκ, ενώ με αμείωτο ενδιαφέρον τα διεθνή ΜΜΕ καταγράφουν κάθε νέα εξέλιξη της τραγωδίας.

Υπάρχουν πολλές εικασίες για το τι πήγε στραβά. Αλλά, η αλήθεια είναι ότι είναι πολύ νωρίς για να καταλήξει κανείς. Ένας ειδικός είπε ότι αυτή η έρευνα «είναι απίθανο να ολοκληρωθεί φέτος».

Να σημειωθεί ότι η σεναριολογία σχετικά με το σκάφος προκάλεσε πτώση των μετοχών της κατασκευάστριας εταιρίας κατά 2,5% μετά το ναυάγιο.

φωτογραφία: Reuters

Κόσμος Τελευταίες ειδήσεις