Το φορτίο του Ariane ήταν διπλό, καθώς -μαζί με τον βάρους 6.418 κιλών ViaSat-2- εκτοξεύθηκε και ο ευρωπαϊκός δορυφόρος Eutelsat-172B βάρους 3.551 κιλών. Μαζί οι δύο τηλεπικοινωνιακοί δορυφόροι είχαν βάρος σχεδόν δέκα τόνων, μεγαλύτερο από κάθε άλλη φορά για τον πύραυλο της Arianespace.
Ο ViaSat-2, που κατασκευάσθηκε από την αμερικανική εταιρεία Boeing και έχει αναμενόμενη διάρκεια ζωής τουλάχιστον 14 ετών, θα παρέχει ευρυζωνική κάλυψη στη Βόρεια και Κεντρική Αμερική, στην Καραϊβική, στο βόρειο τμήμα της Λατινικής Αμερικής, καθώς και στα αεροπλάνα και πλοία που διασχίζουν τον Ατλαντικό ωκεανό. Η δυνατότητα μετάδοσης δεδομένων μέσω του δορυφόρου φθάνει τα 300 gigabits το δευτερόλεπτο.
Ο Eutelsat-172B, που κατασκευάσθηκε από την Airbus στη Γαλλία και Βρετανία, έχει προγραμματισμένη διάρκεια ζωής άνω των 15 ετών. Θα παρέχει τηλεπικοινωνιακές και ευρυζωνικές υπηρεσίες στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού, συμπεριλαμβανομένων των υπηρεσιών Wi-Fi για πλοία και αεροπλάνα που διασχίζουν αυτή την περιοχή.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Όλο και περισσότερες αεροπορικές εταιρείες εφοδιάζουν το στόλο τους με δυνατότητα δορυφορικής σύνδεσης για τους επιβάτες τους, ώστε οι τελευταίοι να μπορούν να χρησιμοποιούν τα κινητά τηλέφωνα και τους υπολογιστές τους στη διάρκεια της πτήσης. Το 2016 υπολογίζεται ότι τουλάχιστον 6.000 αεροπλάνα πρόσφεραν Wi-Fi εν πτήσει, ενώ έως το 2021 ο αριθμός τους αναμένεται να ξεπεράσει τα 17.000, δηλαδή σχεδόν τα μισά εμπορικά αεροσκάφη παγκοσμίως.
Οι δύο εταιρείες ViaSat και Eutelsat συνεργάζονται, ώστε οι δορυφόροι τους να εξασφαλίζουν απρόσκοπτη δορυφορική κάλυψη για ένα αεροπλάνο ή πλοίο που διασχίζει μεγάλες γεωγραφικές ζώνες.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ