Η μαντίλα θα ενταχθεί στη σειρά προϊόντων “Pro Hijab”. Έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να επιτρέπει στις αθλήτριες να ακολουθήσουν την παραδοσιακή ισλαμική πρακτική της κάλυψης του κεφαλιού χωρίς να μειώνεται η αθλητική τους απόδοση.
Τα τελευταία χρόνια, η μαντίλα έχει καταστεί το πιό εμφανές σύμβολο της ισλαμικής κουλτούρας στις ΗΠΑ και την Ευρώπη. Πολλές μουσουλμάνες καλύπτουν το κεφάλι τους δημόσια με τη μαντίλα ως ένδειξη σεμνότητας, αλλά μερικοί επικριτές της θεωρούν ότι αποτελεί σύμβολο καταπίεσης των γυναικών.
Σύμφωνα με την εταιρεία, οι μουσουλμάνες αθλήτριες που έχουν επισκεφθεί τα κεντρικά γραφεία της Nike στο Μπίβερταουν έξω από το Πόρτλαντ στις βορειοδυτικές ΗΠΑ έχουν παραπονεθεί για τις δυσκολίες που έχουν όταν αγωνίζονται φορώντας μαντίλα. Για να σχεδιάσει τη μαντίλα, η εταιρεία συμβουλεύτηκε μουσουλμάνες αθλήτριες σε παγκόσμιο επίπεδο, μεταξύ των και δρομείς από τη Μέση Ανατολή και ποδηλάτισσες.
Άλλες εταιρείες έχουν επίσης στρέψει την προσοχή τους σε μουσουλμάνες αθλήτριες ως αγοραστικό κοινό. Πέρσι, η δανέζικη εταιρεία αθλητικών ειδών Hummel παρουσίασε μια ποδοσφαιρική φανέλα με συνδεδεμένη μαντίλα για την εθνική ομάδα ποδοσφαίρου γυναικών του Αφγανιστάν. Άλλες μουσουλμάνες που αθλούνται σε μη επαγγελματικό επίπεδο έχουν χρησιμοποιήσει αθλητικές μαντίλες κατασκευασμένες από μικρότερες εταιρείες.
Οι ετήσιες καθαρές πωλήσεις ωστόσο της Nike υπολογίζονται σε δισεκατομμύρια, και η εμβέλεια της εταιρείας στον πληθυσμό παγκόσμια μπορεί να κάνει περισσότερα για να ενθαρρύνει και άλλες μουσουλμάνες αθλήτριες, είπε η Άμνα αλ Χαντάντ, αρσιβαρίστρια από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα την οποία σπονσοράρει η εταιρεία και η οποία ήταν μεταξύ των αθλητριών που συμβούλευσαν τη Nike για τη σειρά “Pro Hijab”.
Η κίνηση αυτή θα “ενθαρρύνει μια εντελώς καινούργια γενιά να ακολουθήσει τον αθλητισμό χωρίς να νιώθει ότι υπάρχει κάποιος περιορισμός λόγω σεμνότητας ή ενδυμασίας”, είπε η Χαντάντ.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ
Φωτογραφίες: Reuters