Στο «φως» της δημοσιότητας έρχονται όσο περνούν οι ώρες νέα στοιχεία για το πολύνεκρο αεροπορικό δυστύχημα στη Νότια Κορέα, που άφησε πίσω του 179 νεκρούς.
Το μοιραίο αεροπλάνο λόγω αυξημένης κίνησης της ημέρες των γιορτών, είχε πραγματοποιήσει 13 πτήσεις τις τελευταίες 48 ώρες, πριν συντριβεί το πρωί της Κυριακής (29.12.24) στο αεροδρόμιο της Μουάν, σε ένα από τα τραγικότερα, όπως χαρακτηρίστηκε, αεροπορικά δυστυχήματα στην ιστορία της Νότια Κορέας, όπως μεταδίδει το ειδησεογραφικό πρακτορείο Yonhap, το οποίο επικαλείται πηγές προσκείμενες στην αεροπορική εταιρεία.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Μάλιστα, σύμφωνα με το δημοσίευμα πηγές της βιομηχανίας εξέφρασαν ανησυχίες μιλώντας στο BBC, για το αν η Jeju Air μπορεί να έχει καταπονήσει αεροπλάνα και προσωπικό προγραμματίζοντας υπερβολικό αριθμό ναυλωμένων πτήσεων κατά την περίοδο αιχμής των γιορτών. Αυτή η υπερφόρτωση της χωρητικότητας του αεροπλάνου εξαρτάται από τον τύπο του αεροσκάφους και τη διάρκεια των διαδρομών που εκτελεί.
Τα περιφερειακά αεροδρόμια στη Νότια Κορέα εξαρτώνται από τις ναυλωμένες πτήσεις που εκτελούν οι χαμηλού κόστους αεροπορικές εταιρείες, οι οποίες τείνουν να έχουν υψηλότερο ποσοστό χρήσης – μέτρο που δείχνει πόσο συχνά χρησιμοποιείται ένα αεροπλάνο.
Η αναφορά του Yonhap, βασισμένη στα δεδομένα της ίδιας της Jeju Air, αναφέρει ότι η αεροπορική εταιρεία είχε τον υψηλότερο μέσο όρο ωρών πτήσης ανά μήνα μεταξύ των έξι εγχώριων αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστους στη Νότια Κορέα, από τον Ιούλιο έως τον Σεπτέμβριο φέτος.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Τα τελευταία δραματικά λεπτά της μοιραίας πτήσης
Το Reuters φέρνει στο «φως» της δημοσιότητας τις δραματικές σκηνές που εκτυλίχθηκαν τα τελευταία λεπτά της πτήσης.
Πρόκειται για πληροφορίες από το υπουργείο Μεταφορών και την Πυροσβεστική της Νότιας Κορέας.
Σημειώνεται πως οι ώρες που αναγράφονται παρακάτω αφορούν σε τοπική ώρα.
8:54 π.μ. – Ο έλεγχος εναέριας κυκλοφορίας του αεροδρομίου Muan επιτρέπει στο αεροσκάφος να προσγειωθεί στον διάδρομο 01, ο οποίος είναι προσανατολισμένος στις 10 μοίρες ανατολικά του βορρά.
8:57 π.μ. – Ο έλεγχος εναέριας κυκλοφορίας δίνει το σήμα «προσοχή – πουλί, δραστηριότητα».
8:59 π.μ. – Ο πιλότος της πτήσης 7C2216 αναφέρει χτύπημα πουλιού, κηρύσσει έκτακτη ανάγκη «Mayday Mayday Mayday Mayday» και «Bird strike, bird strike, go-around» (χτύπημα σε πουλί, χτύπημα σε πουλί, κάνω στροφή).
9:00 π.μ. – Η πτήση 7C2216 ξεκινάει αναστροφή και ζητάει άδεια προσγείωσης στον διάδρομο 19, ο οποίος είναι με προσέγγιση από το αντίθετο άκρο του μοναδικού διαδρόμου του αεροδρομίου.
9:01 π.μ. – Ο έλεγχος εναέριας κυκλοφορίας επιτρέπει την προσγείωση στον διάδρομο προσγείωσης 19.
9:02 π.μ. – Η πτήση 7C2216 έρχεται σε επαφή με τον διάδρομο προσγείωσης σε περίπου 1.200 μέτρα (1.312 γιάρδες) του διαδρόμου των 2.800 μέτρων (3.062 γιάρδες).
9:02:34 π.μ. – Ο έλεγχος εναέριας κυκλοφορίας ειδοποιεί τη μονάδα διάσωσης της πυροσβεστικής του αεροδρομίου για περιστατικό ενδεχόμενης συντριβής.
9:02:55 π.μ. – Η πυροσβεστική μονάδα διάσωσης του αεροδρομίου ολοκληρώνει την ανάπτυξη του εξοπλισμού διάσωσης.
9:03 π.μ. – Η πτήση 7C2216 συντρίβεται σε ανάχωμα μετά από υπέρβαση του διαδρόμου προσγείωσης.
9:10 π.μ. – Το υπουργείο Μεταφορών λαμβάνει μία αναφορά για το περιστατικό από τις αρχές του αεροδρομίου.
9:23 π.μ. – Ένας άνδρας διασώθηκε και μεταφέρθηκε σε προσωρινές ιατρικές εγκαταστάσεις.
9:38 π.μ. – Το αεροδρόμιο Muan είναι κλειστό.
8:54 π.μ. – Ο έλεγχος εναέριας κυκλοφορίας του αεροδρομίου Muan επιτρέπει στο αεροσκάφος να προσγειωθεί στον διάδρομο 01, ο οποίος είναι προσανατολισμένος στις 10 μοίρες ανατολικά του βορρά.