Κυριακή (29.12.24), αεροδρόμιο της Μουάν. Η Νότια Κορέα έμελλε να ζήσει το χειρότερο αεροπορικό δυστύχημα στην ιστορία της.
Αεροπλάνο της πτήσης της Juju Air, το οποίο εκτελούσε δρομολόγιο από την Μπανγκόκ στη Νότια Κορέα, προσγειώνεται με την «κοιλιά» και αφού σέρνεται για δεκάδες μέτρα στο διάδρομο προσγείωσης καταλήγει σε τσιμεντένιο τοίχο. Από το αεροπορικό δυστύχημα 179 από τους συνολικά 181 επιβαίνοντες χάνουν τη ζωή τους.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Η τραγική είδηση μέσα σε λίγα λεπτά κάνει τον γύρο του κόσμου. Η Νότια Κορέα κήρυξε επταήμερο πένθος. Οι σημαίες σήμερα, μία ημέρα μετά την τραγωδία κυματίζουν μεσίστιες στη χώρα, ενώ στήνονται βωμοί στη μνήμη των θυμάτων.
Τα ερωτήματα για το τι τελικά συνέβη στη μοιραία πτήση πολλά.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Το Reuters φέρνει στο «φως» της δημοσιότητας τις δραματικές σκηνές που εκτυλίχθηκαν τα τελευταία λεπτά της πτήσης. Πρόκειται για πληροφορίες από το υπουργείο Μεταφορών και την Πυροσβεστική της Νότιας Κορέας.
Σημειώνεται πως οι ώρες που αναγράφονται παρακάτω αφορούν σε τοπική ώρα.
8:54 π.μ. – Ο έλεγχος εναέριας κυκλοφορίας του αεροδρομίου Muan επιτρέπει στο αεροσκάφος να προσγειωθεί στον διάδρομο 01, ο οποίος είναι προσανατολισμένος στις 10 μοίρες ανατολικά του βορρά.
8:57 π.μ. – Ο έλεγχος εναέριας κυκλοφορίας δίνει το σήμα «προσοχή – πουλί, δραστηριότητα».
8:59 π.μ. – Ο πιλότος της πτήσης 7C2216 αναφέρει χτύπημα πουλιού, κηρύσσει έκτακτη ανάγκη «Mayday Mayday Mayday Mayday» και «Bird strike, bird strike, go-around» (χτύπημα σε πουλί, χτύπημα σε πουλί, κάνω στροφή).
9:00 π.μ. – Η πτήση 7C2216 ξεκινάει αναστροφή και ζητάει άδεια προσγείωσης στον διάδρομο 19, ο οποίος είναι με προσέγγιση από το αντίθετο άκρο του μοναδικού διαδρόμου του αεροδρομίου.
9:01 π.μ. – Ο έλεγχος εναέριας κυκλοφορίας επιτρέπει την προσγείωση στον διάδρομο προσγείωσης 19.
9:02 π.μ. – Η πτήση 7C2216 έρχεται σε επαφή με τον διάδρομο προσγείωσης σε περίπου 1.200 μέτρα (1.312 γιάρδες) του διαδρόμου των 2.800 μέτρων (3.062 γιάρδες).
9:02:34 π.μ. – Ο έλεγχος εναέριας κυκλοφορίας ειδοποιεί τη μονάδα διάσωσης της πυροσβεστικής του αεροδρομίου για περιστατικό ενδεχόμενης συντριβής.
9:02:55 π.μ. – Η πυροσβεστική μονάδα διάσωσης του αεροδρομίου ολοκληρώνει την ανάπτυξη του εξοπλισμού διάσωσης.
9:03 π.μ. – Η πτήση 7C2216 συντρίβεται σε ανάχωμα μετά από υπέρβαση του διαδρόμου προσγείωσης.
9:10 π.μ. – Το υπουργείο Μεταφορών λαμβάνει μία αναφορά για το περιστατικό από τις αρχές του αεροδρομίου.
9:23 π.μ. – Ένας άνδρας διασώθηκε και μεταφέρθηκε σε προσωρινές ιατρικές εγκαταστάσεις.
9:38 π.μ. – Το αεροδρόμιο Muan είναι κλειστό.
8:54 π.μ. – Ο έλεγχος εναέριας κυκλοφορίας του αεροδρομίου Muan επιτρέπει στο αεροσκάφος να προσγειωθεί στον διάδρομο 01, ο οποίος είναι προσανατολισμένος στις 10 μοίρες ανατολικά του βορρά.
DD Geopolitics on Telegram report Yonhap News Agency in South Korea that 173 out of 175 passengers aboard the crashed plane in South Korea are presumed dead
— (@lula_leftist) December 29, 2024
Reportedly a bird strike damaged its landing gear
pic.twitter.com/mJQYBlCTYF
Ξεκινούν έλεγχοι σε όλα τα Boeing 737-800
Εν τω μεταξύ οι αρχές της Νότιας Κορέας ανακοίνωσαν πως σχεδιάζουν «ειδικές επιθεωρήσεις» όλων των Boeing 737-800 που χρησιμοποιούνται στη χώρα.
Συνολικά «101 αεροσκάφη Boeing 737-800 χρησιμοποιούνται αυτή τη στιγμή στη Νότια Κορέα» και «εξετάζουμε επιλογές για να διενεργήσουμε ειδικές επιθεωρήσεις» όσον αφορά την ασφάλειά τους, εξήγησε σε δημοσιογράφους ο Τζου Τζονγκ-γουάν, αξιωματούχος αρμόδιος για τον τομέα των αερομεταφορών στο υπουργείο Μεταφορών στη χώρα της Ασίας.