Η Κομισιόν άναψε το πράσινο φως στην κυβέρνηση της Γαλλίας για να σώσει με κρατική ενίσχυση 7 δισεκατομμυρίων την Air France. Η εταιρία ζήτησε βοήθεια για να αντιμετωπίσει τα οικονομικά προβλήματα που προκάλεσε ο κορονοϊός.
«Αυτή η εγγύηση και το δάνειο μετόχου που χορηγείται από τη Γαλλία, ύψους 7 δισεκατομμυρίων ευρώ, θα προσφέρουν στην Air France ρευστότητα που έχει επείγουσα ανάγκη για να αντέξει τον αντίκτυπο της πανδημίας του κορονοϊού», εξήγησε η ευρωπαία επίτροπος Ανταγωνισμού Μαργκρέτε Βέσταγκερ, σύμφωνα με την ανακοίνωση της Κομισιόν.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, θεματοφύλακας του ανταγωνισμού στην ΕΕ, χαλάρωσε στα μέσα Μαρτίου τους κανόνες ως προς τις κρατικές ενισχύσεις ώστε να επιτρέψει στα κράτη μέλη να στηρίξουν εταιρείες που το έχουν ανάγκη.
Click4more Εννέα δισ. ευρώ και… τσακωμός για τη διάσωση της Lufthansa
Για την Air France, το ποσό που θα διαθέσει η γαλλική κυβέρνηση αποτελείται από τραπεζικά δάνεια ύψους 4 δισεκ. ευρώ εγγυημένα στο 90% από το κράτος και άμεσο κρατικό δανεισμό ύψους 3 δισεκ. ευρώ, με αντάλλαγμα δεσμεύσεις για τη βελτίωση της αποδοτικότητάς της και τη μείωση των εκπομπών CO2.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Η Γαλλία εξάλλου «απέδειξε ότι όλες οι άλλες δυνατότητες εξασφάλισης ρευστότητας από τις αγορές είχαν ήδη εξερευνηθεί και εξαντληθεί», εξήγησε η Κομισιόν, που εκτίμησε πως «απούσης της υποστήριξης από το (γαλλικό) δημόσιο, η Air France αναμφίβολα θα αντιμετώπιζε κίνδυνο πτώχευσης εξαιτίας της ξαφνικής μείωσης της δραστηριότητάς της». Αυτό «πιθανόν θα είχε αποτέλεσμα να προκληθεί σοβαρή βλάβη στη γαλλική οικονομία», επισημαίνεται στην ανακοίνωση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Η Air France υπέστη δραστική μείωση της δραστηριότητάς της εξαιτίας των περιορισμών που επιβλήθηκαν στα ταξίδια σε όλο τον κόσμο για να αποτραπεί η εξάπλωση του κορονοϊού, γεγονός που σήμανε μεγάλες ζημίες χρήσης.
Στο δημόσιο της Γαλλίας και η Ολλανδίας αναλογεί από το 14% του μετοχικού κεφαλαίου του ομίλου που σχημάτισαν οι Air France και η KLM το 2004.
Η ολλανδική κυβέρνηση προβλέπει από την πλευρά της να προσφέρει στήριξη ύψους δύο ως τεσσάρων δισεκατομμυρίων ευρώ στην KLM, υπό μορφή δανείων και εγγυήσεων.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ