Ο διεθνώς καταξιωμένος πιανίστας και αρχιμουσικός Ντάνιελ Μπάρενμποϊμ, θα διευθύνει την 1η Ιανουαρίου 2022 στο βιεννέζικο Μέγαρο Φίλων της Μουσικής, την επόμενη παραδοσιακή Πρωτοχρονιάτικη Συναυλία της ξακουστής Φιλαρμονικής της Βιέννης, όπως ανακοινώθηκε σήμερα στην αυστριακή πρωτεύουσα από την Ορχήστρα.
Το βιεννέζικο Μέγαρο Φίλων της Μουσικής είναι ένα επιβλητικό κτίριο, που είχε δωρίσει πριν από 150 χρόνια ο μεγάλος Έλληνας ευεργέτης και μαικήνας των Τεχνών Νικόλαος Δούμπας.
Η ανακοίνωση του επόμενου μαέστρου της Συναυλίας, η οποία από πολλούς θεωρείται συνώνυμο της Πρωτοχρονιάς στα πέρατα του κόσμου, συνέπεσε με την πραγματοποίηση σήμερα το μεσημέρι της φετινής βιεννέζικης πρωτοχρονιάτικης συναυλίας της Φιλαρμονικής της Βιέννης υπό τη διεύθυνση, για έκτη φορά, του διάσημου Ιταλού αρχιμουσικού Ρικάρντο Μούτι.
Τη Συναυλία, εφέτος, για πρώτη φορά στα πάνω από 120 χρόνια της ιστορίας της, χωρίς τη φυσική παρουσία κοινού, λόγω της πανδημίας του κορονοϊού, παρακολούθησαν σε ζωντανή μετάδοση της δημόσιας Αυστριακής Ραδιοτηλεόρασης (ORF) πολλές δεκάδες εκατομμύρια άνθρωποι σε πάνω από 90 χώρες του κόσμου, ανάμεσά τους οι τηλεθεατές της ΕΡΤ 1 και του Τρίτου Προγράμματος της δημόσιας Ελληνικής Ραδιοφωνίας Τηλεόρασης.
Μετά το 2009 και το 2014, την 1η Ιανουαρίου 2022 θα είναι η τρίτη φορά που ο αργεντινο-ισραηλιτικής καταγωγής Ντάνιελ Μπάρενμποϊμ, μουσικός διευθυντής σήμερα της Κρατικής Ορχήστρας του Βερολίνου, θα διευθύνει πρωτοχρονιάτικη συναυλία της Φιλαρμονικής της Βιέννης και θα συμπίπτει με τα 32 χρόνια της μεταξύ τους συνεργασίας, αν και το “ντεμπούτο” του μαζί της, ο ίδιος είχε κάνει πολύ πιο παλιά, ήδη το 1965, συμμετέχοντας σε αυτή ως πιανίστας.
Έδωσε την πρώτη του συναυλία σε ηλικία 7 ετών
Γεννημένος στις 15 Νοεμβρίου 1942 στο Μπουένος ‘Αιρες, όπου έδωσε την πρώτη του συναυλία σε ηλικία μόλις επτά ετών, εγγονός Ρωσοεβραίων μεταναστών, μετακόμισε, μαζί με τους γονείς του, από την Αργεντινή στο Ισραήλ το 1952.
Πραγματικός πολίτης του κόσμου, πολύγλωσσος, εργάστηκε σε πολλές χώρες προτού κατασταλάξει στο Βερολίνο, έχοντας δηλώσει παλιότερα σε συνέντευξή του πως “δεν είμαι απλώς Εβραίος, Αργεντινός ή μουσικός που ζει στη Γερμανία – ένας σύγχρονος άνθρωπος καθορίζεται κυρίως από τη δυνατότητα να έχει πολλαπλές ταυτότητες”.
«Όταν διευθύνω μία Συμφωνία του Μπρούκνερ είμαι συνειδητά ή ασυνείδητα Κεντροευρωπαίος, και όταν παίζω στο πιάνο ένα ταγκό είμαι Αργεντινός», είχε τονίσει ο Ντάνιελ Μπάρενμποϊμ, ο οποίος έχει σήμερα αργεντινή, ισραηλινή, ισπανική και, συμβολικά, παλαιστινιακή υπηκοότητα.
Σε πολλές διαλέξεις του, ο διάσημος πιανίστας και αρχιμουσικός έχει αναπτύξει τη φιλοσοφία του για τη μουσική και τον ρόλο της στο σύγχρονο κόσμο, χωρίς ωστόσο, να μένει στο επίπεδο του αφηρημένου διαλογισμού. Ο ίδιος, ως μαχητικός ειρηνιστής και διεθνιστής, έχει δώσει πολλές συναυλίες στα κατεχόμενα εδάφη της Δυτικής Όχθης υπέρ της παλαιστινιακής αυτοδιάθεσης και της ειρηνικής συνύπαρξης των δύο λαών, για να τιμηθεί για την πολύπλευρη δραστηριότητά του, από τον τότε Γενικό Γραμματέα των Ηνωμένων Εθνών Μπαν Κι Μουν, με το αξίωμα του Πρεσβευτή της Ειρήνης.
Συναυλία εδώ και 120 χρόνια
Κατά τη δεύτερη διεύθυνση της Πρωτοχρονιάτικης Συναυλίας από τον Ντάνιελ Μπάρενμποϊμ, την 1η Ιανουαρίου 2014, ο τότε διευθυντής της Φιλαρμονικής της Βιέννης, Κλέμενς Χέλσμπερκ, είχε επισημάνει πως η Ορχήστρα τιμά την έως τότε 25χρονη συνεργασία της με τον ξακουστό αργεντινο-ισραηλινό μαέστρο, αλλά και τις άοκνες προσπάθειες για την ειρήνη, “αυτού του μουσουργού και ανθρωπιστή, ο οποίος με την ορχήστρα του West-Eastern Divan Orchestra αγωνίζεται εδώ και χρόνια για τη συμφιλίωση στη Μέση Ανατολή”.
Η πρωτοχρονιάτικη συναυλία είναι συνώνυμη της μουσικής οικογένειας των Στράους, αφού από την αρχική καθιέρωσή της, πριν πάνω από 120 χρόνια, σημαδεύτηκε και πλαισιώνεται πάντα με τα έργα τους, ιδιαίτερα με εκείνα του γιού Γιόχαν Στράους, του οποίου η σφραγίδα της τότε συνεργασίας του με τη Φιλαρμονική της Βιέννης, παραμένει μέχρι τις ημέρες μας.
Σε όλη την πορεία της – από το 1892 που έγινε ουσιαστικά η καθιέρωσή της, αλλά επίσημα στη σημερινή της μορφή αναφέρεται από το 1946 και μετά – η Πρωτοχρονιάτικη Συναυλία της Φιλαρμονικής της Βιέννης, διευθύνθηκε από τους μεγαλύτερους αρχιμουσικούς όλων των ενδιάμεσων εποχών, ένας εκ των οποίων είναι και ο Ντάνιελ Μπάρενμποϊμ.
Πηγή ΑΠΕ ΜΠΕ