Κόσμος

Οι ΗΠΑ κατηγορούν κολοσσούς των social media για «μαζική παρακολούθηση» χρηστών

Κολοσσοί των social media επιδίδονται σε «μαζική παρακολούθηση» για να κεφαλαιοποιήσουν προσωπικά δεδομένα χρηστών τους, αποκαλύπτει μελέτη σειρά ετών, όπως έγινε γνωστό από την ομοσπονδιακή αρχή προστασίας του ανταγωνισμού και των καταναλωτών (Federal Trade Commission, FTC).

Η μελέτη που δημοσιοποίησε ο εποπτικός φορέας, εκπονήθηκε έπειτα από αιτήματα που έγιναν πριν από τέσσερα χρόνια, και αφορά σε εννέα εταιρείες. Στην έρευνα αποκαλύπτεται πως οι κολοσσοί των social media συγκεντρώνουν πελώριες ποσότητες δεδομένων, ενίοτε μέσω άλλων εταιρειών, που τα συγκεντρώνουν και τα πωλούν, και ενίοτε κρατούν στα αρχεία τους τις πληροφορίες επ’ αόριστον.

Η έρευνα «ρίχνει φως στον τρόπο με τον οποίο τα social media και οι υπηρεσίες μετάδοσης βίντεο με streaming συγκεντρώνουν τεράστιες ποσότητες προσωπικών δεδομένων και τα αξιοποιούν εμπορικά, εξασφαλίζοντας δισεκατομμύρια δολάρια σε ετήσια βάση», υπογράμμισε η πρόεδρος της FTC, η Λίνα Χαν, σε δελτίο Τύπου που συνοδεύει τη μελέτη, εκφράζοντας «έντονη ανησυχία» για το ότι πολλές από αυτές τις εταιρίες «δεν προστατεύουν τα παιδιά και τους εφήβους» που χρησιμοποιούν τις υπηρεσίες τους.

Σε αρκετές από τις εταιρείες, το οικονομικό μοντέλο βασίζεται στη στοχευμένη διαφήμιση, που πρακτικά ενθαρρύνει τη μαζική συλλογή δεδομένων χρηστών, ρίχνοντας το βάρος στην εξασφάλιση κέρδους, όχι στην προστασία της ιδιωτικής ζωής, σύμφωνα με το κείμενο.

«Ενώ είναι προσοδοφόρες για τις εταιρείες, αυτές οι πρακτικές παρακολούθησης μπορεί να θέσουν σε κίνδυνο την ιδιωτική ζωή ανθρώπων, τις ελευθερίες τους, και να τους εκθέσουν σε διάφορα κακά, από κλοπή ταυτότητας ως την παρενοχλητική παρακολούθησή τους», σύμφωνα με την κυρία Χαν.

Αντιδρώντας στη δημοσιοποίηση της μελέτης, ο επικεφαλής της αμερικανικής ένωσης διαφημιστών διαδικτύου (Interactive Advertising Bureau, IAB) εξέφρασε «απογοήτευση» για το ότι η FTC «χαρακτηρίζει συνεχώς τη βιομηχανία της ψηφιακής διαφήμισης εμπλεκόμενη σε μαζική παρακολούθηση για εμπορικούς σκοπούς».

Σύμφωνα με τον Ντέιβιντ Κόεν, οι χρήστες του διαδικτύου κατανοούν ότι οι στοχευμένες διαφημίσεις επιτρέπουν να επωφελούνται από υπηρεσίες που σε διαφορετική περίπτωση δεν θα ήταν δωρεάν ή φθηνές.

Ο συλλογικός φορέας τόνισε ακόμη πως υποστηρίζει «σθεναρά» εξαντλητικό νόμο για την προστασία των προσωπικών δεδομένων σε εθνική κλίμακα.

Η μελέτη βασίστηκε σε αιτήματα που εστάλησαν στα τέλη του 2020 σε εταιρείες όπως οι Meta (Facebook, Instagram), YouTube (Google), Snap, Amazon (αφορούσαν το Twitch), ByteDance (TikTok), και Twitter (έχει μετονομαστεί σε X).

Εκπρόσωπος της Google, ο Χοσέ Κατανέδα, τόνισε στο Γαλλικό Πρακτορείο πως η εταιρεία εφαρμόζει «τις πιο αυστηρές πολιτικές σε όλο τον τομέα όσον αφορά την εμπιστευτικότητα (των δεδομένων)» και ότι «δεν πουλάμε ποτέ προσωπικά δεδομένα» ούτε «χρησιμοποιούμε ποτέ ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα για να προωθήσουμε διαφημίσεις».

Κόσμος
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Newsit Blogs
Κόσμος: Περισσότερα άρθρα
Βίντεο με την στιγμή της σύλληψης 30χρονης καθηγήτριας για σεξουαλική επίθεση σε βάρος 15χρονου μαθητή στις ΗΠΑ
Η 30χρονη εκπαιδευτικός ήταν προπονήτρια ποδοσφαίρου του 15χρονου και μέντοράς του, προσθέτοντας ότι η σεξουαλική επίθεση σε βάρος του σημειώθηκε πριν να ξεκινήσουν τα μαθήματα.
Η 30χρονη καθηγήτρια που συνελήφθη
Υπάλληλος καθαριότητας στη Βραζιλία βρήκε νεογέννητο κοριτσάκι δίπλα σε κάδο σκουπιδιών - Βίντεο με τη συγκινητική στιγμή
«Θα κάνω αίτηση να την υιοθετήσω», τόνισε εμφανώς συγκινημένος ο άνδρας που βρήκε το νεογέννητο - «Χρειάζεται κάποιον να της δώσει αγάπη, λίγη στοργή»
Μωρό βρέθηκε δίπλα σε κάδο σκουπιδιών στην Βραζιλία
Η Άλις Γουόλτον, η πλουσιότερη γυναίκα στον κόσμο στη λίστα του Forbes: Ξοδεύει την περιουσία της σε έργα τέχνης και άλογα
Ποια είναι μοναχοκόρη του ιδρυτή της Walmart με περιουσία 101 δισ. δολάρια - Αγόρασε το πρώτο της έργο τέχνης σε ηλικία 10 ετών για 2 δολάρια και ήταν Πικάσο
Άλις Γουόλτον