Στην ταινία “Η Επιστροφή” (The Revenant) του Αλεχάντρο Ινιάριτου, που έχει συγκεντρώσει τις περισσότερες υποψηφιότητες (12), αλλά και στις ταινίες “Mad Max: Ο δρόμος της οργής” του Τζορτζ Μίλερ (10 υποψηφιότητες) και “Η Διάσωση” του Ρίντλεϊ Σκοτ (7 υποψηφιότητες) είναι στραμμένα όλα τα βλέμματα ενόψει της 88ης τελετής απονομής των φετεινών βραβείων Όσκαρ στις 28 Φεβρουαρίου στις ΗΠΑ (ξημερώματα 29ης Φεβρουαρίου στην Ελλάδα).
Υποψήφιες για το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας είναι οι εξής: “Το Μεγάλο Σορτάρισμα”, “Η Γέφυρα των Κατασκόπων”, “Brooklyn”, “Mad Max: ο δρόμος της οργής”, “Η Διάσωση”, “Η Επιστροφή” (The Revenant), “Το Δωμάτιο”, “Spotlight”.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Υποψήφιοι για το Όσκαρ Καλύτερης Σκηνοθεσίας είναι οι: Άνταμ ΜακΚέι, “Το Μεγάλο Σορτάρισμα”, Τζορτζ Μίλερ “Mad Max: ο δρόμος της οργής”, Αλεχάντρο Ινιάριτου, “Η Επιστροφή” (The Revenant), Λένι Άμπραχαμσον, “Δωμάτιο”, Τομ Μακάρθι, “Spotlight”.
Υποψήφιοι για το Όσκαρ Α’ Ανδρικού Ρόλου είναι οι: Μπράιαν Κράνστον, “Trumbo” / Ματ Ντέιμον, “Η Διάσωση” / Λεονάρντο Ντι Κάπριο, “Η Επιστροφή”/ Μάικλ Φασμπέντερ, “Steve Jobs”/ Έντι Ρεντμέιν, “Το Κορίτσι από τη Δανία”.
Υποψήφιες για το Όσκαρ Α’ Γυναικείου Ρόλου είναι οι: Κέιτ Μπλάνσετ, “Carol”/ Μπρι Λάρσον, “Δωμάτιο”/ Τζένιφερ Λόρενς, “Joy”/ Σαρλότ Ράμπλινγκ “45 Χρόνια”/ Σέρσια Ρόναν, “Brooklyn”.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Υποψήφιες για το Όσκαρ Β’ Γυναικείου Ρόλου είναι οι: Τζένιφερ Τζέισον Λι, “Οι Μισητοί Οκτώ”/ Ρούνεϊ Μάρα, “Carol”/ Ρέιτσελ ΜακΆνταμς, “Spotlight”/ Αλίσια Βίκαντερ, “Το Κορίτσι από τη Δανία”/ Κέιτ Ουίνσλετ, “Steve Jobs”.
Υποψήφιοι για το Όσκαρ Β’ Ανδρικού Ρόλου είναι οι: Κρίστιαν Μπέιλ, “Το Μεγάλο Σορτάρισμα”/ Τομ Χάρντι “Η Επιστροφή” (The Revenant)/ Μαρκ Ράφαλο, “Spotlight”/ Μαρκ Ράιλανς, “Η Γέφυρα των Κατασκόπων”/ Σιλβέστερ Σταλόνε, “Κριντ: Η γέννηση ενός θρύλου”.
Ποιοί είναι αυτοί που ψηφίζουν γιθα τα βραβεία Όσκαρ κάθε χρονιά; Το ερώτημα αυτό αποτελούσε για καιρό επτασφράγιστο μυστικό, αλλά η Αμερικανική Ακαδημία Κινηματογραφικών Τεχνών και Επιστημών σήκωσε τώρα λίγο το πέπλο μυστηρίου που κάλυπτε τόσα χρόνια την προέλευση των μελών της. Αλήθεια, ποιος ψηφίζει για τα βραβεία Όσκαρ; Η Ακαδημία αποκάλυψε πρόσφατα στο Γαλλικό Πρακτορείο ότι τα περισσότερα από 6.000 μέλη της είναι σε ποσοστό 93% λευκοί και σε ποσοστό 76% άνδρες, ενώ η μέση ηλικία τους είναι τα 63 χρόνια. Έρευνα των Los Angeles Times το 2012 κατέληγε στη διαπίστωση ότι περισσότερα από τα μισά μέλη της αμερικανικής ακαδημίας κινηματογράφου που ψηφίζουν είχαν εργαστεί σε ταινίες τα δύο προηγούμενα χρόνια, ενώ εκατοντάδες άλλα δεν είχαν πλησιάσει σε πλατό για δεκαετίες…
Υποψηφιότητες και ψηφοφορία
Οι περισσότεροι φιναλίστ σε κάθε κατηγορία επιλέγονται από μέλη του επαγγελματικού τους κλάδου: οι ηθοποιοί ψηφίζουν για τους ηθοποιούς, αυτοί που κάνουν μοντάζ για τους μοντέρ, οι κινηματογραφιστές για τους κινηματογραφιστές κλπ. Ωστόσο ορισμένες κατηγορίες, όπως αυτή της Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας ή αυτή της Καλύτερης Ταινίας Animation, αποτελούν αντικείμενο μιας ειδικής επιτροπής.
Την ίδια ώρα όλα τα μέλη της Ακαδημίας από όλους τους τομείς μπορούν να μετάσχουν στην επιλογή των ταινιών που θα είναι υποψήφιες για το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας. Στις 12 Φεβρουαρίου, η Ακαδημία άνοιξε το σύστημα ηλεκτρονικής ψηφοφορίας στον ιστότοπό της, ενώ ψηφοδέλτια είχαν αποσταλεί νωρίτερα ταχυδρομικώς. Τα μέλη της είχαν διορία ως την περασμένη Τρίτη για να ψηφίσουν για τα πολυπόθητα αγαλματίδια.
Τα μέλη της Ακαδημίας κατατάσσουν κάθε χρόνο κατά σειρά προτίμησης τους φιναλίστ στην κατηγορία Καλύτερης Ταινίας (φέτος είναι οκτώ). Στη συνέχεια οι επιλογές τους αποτελούν τη βάση μιας περίπλοκης μεθόδου καταμέτρησης των ψήφων που λειτουργεί δια της απάλειψης, με την αναζήτηση του νικητή και την διανομή των υπόλοιπων ψήφων για να βρεθεί ποιος καταλαμβάνει τις επόμενες θέσεις στην κατάταξη. Η επιλογή είναι πιο απλή στις άλλες 23 κατηγορίες: τα μέλη της Ακαδημίας ψηφίζουν μόνον έναν νικητή.
Εκατομμύρια για την… προβολή
Τα κινηματογραφικά στούντιο ξοδεύουν κάθε χρόνο εκατομμύρια δολάρια για να εξασφαλίσουν πρόσβαση προς τα 6.200 μέλη της Ακαδημίας Κινηματογραφικών Τεχνών και Επιστημών που λαμβάνουν μέρος στην ψηφοφορία των Όσκαρ. Το συνολικό ποσό που η βιομηχανία του Χόλιγουντ ξοδεύει στην εκστρατεία γοητείας κυμαίνεται από 100 έως 600 εκατομμύρια δολάρια. Πάρτι, γεύματα, ιδιωτικές προβολές, προνομιακά ραντεβού με τους συντελεστές: η κούρσα των Όσκαρ δεν εκτυλίσσεται μόνο στις οθόνες. Για μήνες, οι φιναλίστ εξαντλούν τη γοητεία τους προς τα μέλη της πανίσχυρης Ακαδημίας.
«Δεν μπορούμε απλώς να περιμένουμε άπραγοι και η ταινία να κάνει τη δουλειά για μας», λέει ο Τομ Νούναμ, παραγωγός της ταινίας “Crash” που βραβεύτηκε με το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας το 2006. Χαμόγελα, πόζες για σέλφι, ευγενικές απαντήσεις στις ερωτήσεις και αποφυγή κάθε πολεμικής: η κούρσα προς τα Όσκαρ δεν διαφέρει πολύ από μία προεκλογική εκστρατεία.
Αποφασισμένος να πάρει το πρώτο του βραβείο φέτος, ο Λεονάρντο ντι Κάπριο πέρασε τους τελευταίους μήνες κάνοντας καμπάνια για τον ρόλο του στην ταινία “Η Επιστροφή” , όπως άλλωστε και οι ομάδες των άλλων φαβορί «Το Μεγάλο Σορτάρισμα» και «Spotlight». Με τη βοήθεια μίας στρατιάς υπεύθυνων δημοσίων σχέσεων και ειδικών του μάρκετινγκ, τα μεγάλα στούντιο κινητοποιούν μία πραγματική πολεμική μηχανή. Φέτος θα ξοδέψουν περισσότερα, αφού μεγάλος είναι και ο αριθμός των φαβορί.