Είναι ένα ακόμη μέτρο ασφαλείας που αποφάσισε η κυβέρνηση Ολάντ μετά την τρομοκρατική επίθεση στο Παρίσι στις 13 Νοεμβρίου με τους 130 νεκρούς.
Στα τέλη Αυγούστου σημειώθηκε απόπειρα επίθεσης σε ένα τραίνο υψηλής ταχύτητας Thalys, που συνδέει τη Γαλλία, το Βέλγιο, την Ολλανδία και τη Γερμανία, την οποία κατάφεραν να αποτρέψουν οι επιβάτες.
Η Σεγκολέν Ρουαγιάλ άφησε να εννοηθεί ότι το μέτρο αυτό ενδέχεται να επεκταθεί στις Βρυξέλλες, στο Άμστερνταμ και στην Κολωνία και «αν κριθεί αναγκαίο, η Γαλλία θα εγκαταστήσει μπάρες ασφαλείας στους σιδηροδρομικούς της σταθμούς ώστε να είναι αντίστοιχες με αυτές που θα υπάρχουν στο Παρίσι».
Προκειμένου μάλιστα να ενισχυθεί η ασφάλεια στους σταθμούς «που δέχονται τραίνα που πραγματοποιούν διεθνή δρομολόγια», η γαλλική κυβέρνηση εξετάζει επίσης «το ενδεχόμενο να τοποθετήσει συστήματα ονομαστικών εισιτηρίων», όπως είναι τα αεροπορικά, εξήγησε η Γαλλίδα υπουργός.
Μακροπρόθεσμα στόχος είναι μόνο οι επιβάτες να έχουν πρόσβαση στις αποβάθρες των σιδηροδρομικών σταθμών, «όμως πρέπει να είμαστε ρεαλιστές», εξήγησε η Ρουαγιάλ, δεσμευόμενη ότι οι αποφάσεις αυτές θα υλοποιηθούν «πολύ γρήγορα».
Ο επικεφαλής της Εθνικής Εταιρείας Γαλλικών Σιδηροδρόμων (SNCF), Γκιγιόμ Πεπί, είχε προτείνει πρόσφατα σε κάποια τραίνα να υπάρχει προσωπικό αρμόδιο για την ασφάλεια, το οποίο δεν θα φορά στολή, αλλά θα οπλοφορεί.
Η πρόταση αυτή όμως δεν περιλήφθηκε στις ανακοινώσεις που έκανε σήμερα η Γαλλίδα υπουργός. «Σήμερα ο στρατός είναι αυτός που περιπολεί στους σιδηροδρομικούς σταθμούς στο πλαίσιο του σχεδίου Σεντινέλ», τόνισε η Ρουαγιάλ.
Μέχρι τώρα στη Γαλλία μπάρες ασφαλείας υπάρχουν μόνο στα τραίνα Eurostar που συνδέουν το Παρίσι με το Λονδίνο.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ