- Η πληροφορία αναρτήθηκε σε ιστοσελίδα που παρακολουθεί τις πτήσεις παγκοσμίως - Τα συντρίμμια σύμφωνα με την Aviation Herald εντοπίσθηκαν σε απόσταση 50 μιλίων από τις ακτές του Βιετνάμ - Ήδη στέλνουν πλοία στο σημείο για να γίνουν έρευνες και να διαπιστωθεί αν πρόκειται για τα συντρίμμια του αεροπλάνου της Malaysian Airlines - Η Κίνα άλλαξε τροχιά σε δορυφόρους της προκειμένου να βοηθήσουν στις έρευνες - ΟΛΑ ΤΑ ΣΕΝΑΡΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΥΝΤΡΙΒΗ ΤΟΥ ΑΕΡΟΠΛΑΝΟΥ
Μια νεα πληροφορια έχει προκαλέσει μεγάλη κινητοποίηση στις αρχές που ανεπιτυχώς από το Σάββατο αναζητούν το αεροπλάνο της Malaysian Airlines που χάθηκε από τα ρανταρ.
Σύμφωνα με την ιστοσελίδα Aviation Heraldοι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας του Χονγκ Κονγκ, ανακοίνωσαν ότι ένα αεροπλάνο το οποίο κινείτο στον αεροδιάδρομο L642 ανέφερε μέσω ασυρμάτου ότι είδαν μια μεγάλη έκταση με συντρίμμια 50 μίλια από τις ακτές του Βιετνάμ στη θάλασσα της Νότιας Κίνας.
Αμέσως μόλις έγινε γνωστή η πληροφορία, εστάλησαν πλοία στην περιοχή.
Οι δυο πιο κρίσιμες στιγμές σε μια πτήση είναι η απογείωση και η προσγείωση. Πολύ σπάνια συμβαίνουν δυστυχήματα όταν το αεροπλάνο πετά 11 χιλιόμετρα πάνω από την επιφάνεια της Γης.
Έτσι, η εξαφάνιση του αεροπλάνου της Μalaysia Airlines κατά την διάρκεια της πτήσης στο πρωί του Σαββάτου πάνω από την θάλασσα της Νότιας Κίνας οδηγεί τους ειδικούς να σκεφτούν πως ότι κι αν συνέβη ήταν τόσο γρήγορο που δεν έδωσε την δυνατότητα στους πιλότους να στείλουν μήνυμα έκτακτης ανάγκης.
“Σε αυτό το σημείο, επικεντρωνόμαστε σε αυτά που δεν ξέρουμε”, λέει ο Todd Curtis, πρώην μηχανικός ασφαλείας της Boeing με εξειδίκευση στα αεροσκάφη τύπου 777. Τα στρατιωτικά ραντάρ δείχνουν ότι το Boeing 777 πιθανότατα έκανε στροφή πριν εξαφανιστεί σύμφωνα με τον επικεφαλής της Μαλαισιανής αεροπορίας. Την ίδια ώρα οι αρχές εξετάζουν τουλάχιστον 4 ύποπτους επιβάτες.
Οι αποκαλύψεις εντείνουν το μυστήριο γύρω από τα τελευταία λεπτα της πτήσης.
Αν η πληροφορία ότι το αεροπλάνο έκανε στροφή είναι σωστή μειώνονται οι πιθανότητες μιας καταστροφικής έκρηξης αλλά προκαλεί ακόμα πιο μεγάλα ερωτήματα γιατί οι πιλότοι δεν ζήτησαν βοήθεια.
Αν υπήρξε μηχανική βλάβη, ακόμα κι αν έσβησαν και οι δυο μηχανές του αεροπλάνου οι πιλότοι είχαν χρόνο να ζητήσουν βοήθεια.
Το γεγονός ότι οι πιλότοι δεν εξέπεμψαν SOS δείχνει ότι κάτι πολύ ξαφνικό και πολύ βίαιο έγινε.
Είναι επίσης πολύ πιθανό το αεροπλάνο να κόπηκε στα δυο και γι αυτό να έπεσε γρήγορα στα παγωμένα νερα.
Κάποιοι από τους ειδικούς κάνουν λόγο ή για τρομοκρατική ενέργεια, ή ακόμα και για τον ίδιο τον πιλότο ο οποίος να έριξε επίτηδες το αεροπλάνο.
Το μυστήριο θα λυθεί μόνο με την ανεύρεση του λεγόμενου μαύρου κουτιού του αεροπλάνου και την επεξεργασία που θα γίνει στα συντρίμμια από τους εμπειρογνώμονες. Πάντως η παγκόσμια κινητοποίηση δεν έχει οδηγήσει ακόμα πουθενά.
Οι περισσότερες αεροπορικές τραγωδίες γίνονται κατά την διάρκεια της απογείωσης ή και κατά την διάρκεια της προσγείωσης όπως έγινε με το αεροπλάνο της Αsiana Airlines στο San Francisco.
Και ο John M. Cox, επι 25 χρόνια πιλότος της US Airways υποστηρίζει πως ότι έγινε ήταν πολύ ξαφνικό και γρήγορο.
Το πρόβλημα ήταν τόσο μεγάλο που διεκόπη η μετάδοση της θέσης του αεροπλάνου!
Επίσης, ένας από τους παράγοντες που θα δείξουν τι συνέβη θα είναι το μέγεθος που θα έχουν τα συντρίμμια. Αν είναι μεγάλα και σε μεγάλη απόσταση σκορπισμένα, τότε το αεροπλάνο διαλύθηκε σε μεγάλο ύψος.
Αυτό δείχνει ότι είτε έγινε τρομοκρατική επίθεση με την έκρηξη μιας βόμβας. Αν τα συντρίμμια είναι σε μικρή απόσταση γύρω από το σημείο της συντριβής τότε το αεροπλάνο έπεσε από τα 11 χιλιόμετρα ύψος και διαλύθηκε κατά την πρόσκρουση στο νερό.
Τα αεροπλάνα τύπου Βoeing 777 έχουν από τα καλύτερα ποσοστά ασφάλειας στην ιστορία.
Ξεκίνησαν να πετούν στους αιθέρες από τον Ιούνιο του 1995 και επι 18 χρόνια δεν υπήρχε ούτε ένα δυστύχημα.
Το πρώτο καταγεγραμμένο ήταν η συντριβή του αεροπλάνου της Asiana τον Ιούλιο του 2013. Τρείς από τους 307 επιβάτες σκοτώθηκαν. Το δεύτερο είναι αυτό που ζουν οι οικογένειες των 239 επιβαινόντων στην πτήση της Malaysia Airlines.
– Κατασκευαστική βλάβη. Τα περισσότερα αεροπλάνα είναι φτιαγμένα από αλουμίνιο το οποίο είναι ευαίσθητο σε διαβρώσεις με το πέρασμα του χρόνου ειδικά σε περιοχές με μεγάλη υγρασία.
Όμως, αν λάβει κανείς υπόψιν την ιστορία του αεροπλάνου και τα εντυπωσιακά ποσοστά ασφάλειας ή τις μηχανές Rolls-Royce Trent 800 κάτι τέτοιο θεωρείται απίθανο.
Ως απειλή για την κατασκευαστική δομή του αεροπλάνου είναι η πίεση και η αποσυμπίεση στην καμπίνα του αεροπλάνου τόσο κατά την διάρκεια της απογείωσης και της προσγείωσης.
Τον Απρίλιο του 2011, Boeing 737 των Southwest Airlines εκανε αναγκαστική προσγείωση λίγο μετά την απογείωσή του από το Φοίνιξ λόγω διαρροής καυσίμων. Το αεροπλάνο με 118 επιβάτες προσγειώθηκε με ασφάλεια.
– Κακοκαιρία. Τα αεροπλάνα είναι φτιαγμένα να περνούν μέσα από τις χειρότερες καταιγίδες. Όμως τον Ιούνιο του 2009 η πτήση της Air France από το Ρίο στο Παρίσι συνετρίβη κατά την διάρκεια καταιγίδας στον Ατλαντικό.
Τόσο ο πάγος που είχε καλύψει τα όργανα όσο και οι κακές αποφάσεις από τους πιλότους “νέκρωσαν” το αεροπλάνο, το οποίο στην συνέχεια “βούτηξε” στα παγωμένα νερά του ωκεανού. Και οι 228 επιβαίνοντες σκοτώθηκαν. Οι πιλότοι ποτέ δεν εξέπεμψαν SOS.
Όμως, στην περίπτωση της πτήσης της Malaysia Airlines ο καιρός ήταν πολύ καλός.
– Αποπροσανατολισμός του πιλότου. Σύμφωνα με τους ειδικούς, οι πιλότοι μπορεί να απενεργοποίησαν τον αυτόματο πιλότο και να βγήκαν εκτός πορείας και αυτό το κατάλαβαν όταν ήταν πλέον αργά. Το αεροπλάνο μπορεί να πέταξε για άλλες 5 ή έξι ώρες από το σημείο που εντοπίσθηκε τελευταία φορά από τα ραντάρ το οποίο σημαίνει ΄τι έφτασε 4.800 χιλιόμετρα μακριά.
Αυτό, ωστόσο δεν θεωρείται πιθανόν καθώς, κάποιο ραντάρ θα είχε πιάσει το στίγμα του. Και πάλι όμως είναι πολύ νωρίς να αποκλείσουμε μια τέτοια πιθανότητα.
– Βλάβη και στις δυο μηχανές. Τον Ιανουάριο του 2008, ένα αεροσκάφος 777 της British Airways συνετρίβη από ύψος 300 μέτρων στον διάδρομο προσγείωσης στο αεροδρόμιο Heathrow του Λονδίνου. Όλα έγιναν την στιγμή της προσγείωσης και το ατύχημα έγινε γιατί είχε πιάσει πάγο το σύστημα τροφοδοσίας των καυσίμων. Κανείς δεν έπαθε τίποτα.
Στην συγκεκριμένη περίπτωση η απώλεια και των δυο μηχανών είναι πιθανή, όμως οι πιλότοι θα είχαν στην διάθεσή τους τουλάχιστον 20 λεπτά για να εκπέμψουν SOS. Όταν συνέβη το ίδιο σε αεροσκάφος Α320 της US Airways τον Ιανουάριο του 2009 κατά την απογείωσή του από το αεροδρόμιο LaGuardia της Νέας Υόρκης, ο ήρωας πιλότος είχε άπλετο χρόνο και θυμόμαστε όλοι την φοβερή προσγείωση στο ποταμό Hudson.
– Βόμβα. Πολλά αεροσκάφη έχουν εκραγεί στον αέρα από βόμβα όπως η πτήση 103 της Pan Am μεταξύ Λονδίνου και Νέας Υόρκης τον Δεκέμβριο του 1988.
Ανάλογη ήταν και η περίπτωση της πτήσης της Air India τον Ιούνιο του 1985 μεταξύ Μόντρεαλ και Λονδίνου αλλά και τον Σεπτέμβριο του 1989 από την γαλλική αεροπορική εταιρεία, Union des Transports Aériens το οποίο εξερράγη πάνω από την Σαχάρα.
– Αεροπειρατεία. Οι ειδικοί δεν θεωρούν κάτι τέτοιο πιθανό. Κι αυτό γιατί συνήθως οι αεροπειρατές προσγειώνονται σε κάποιο αεροδρόμιο και εκφράζουν τις απαιτήσεις τους. Βέβαια υπάρχει και η περίπτωση της 11ης Σεπτεμβρίου.
– Αυτοκτονία του πιλότου. Δυο ανάλογα περιστατικά έχουν καταγραφεί την δεκαετία του 1990. Μια πτήση της SilkAir και μια της EgyptAir flight. Και τα δυο αποδίδονται σε απόφαση του πιλότου να θέσει τέλος στην ζωή του.
– Κατά λάθος κατάρριψη. Υπάρχουν δυστυχώς και τέτοια περιστατικά. Τον Ιούλιο του 1988,η αμερικανική πυραυλάκατος USS Vincennes κατέρριψε κατά λάθος πτήση της Iran Air με αποτέλεσμα να βρουν τον θάνατο και οι 290 επιβάτες και πλήρωμα. Τον Σεπτέμβριο του 1983 πτήση της Korean Air καταρρίφθηκε από ρωσικό μαχητικό.
«Θα ήθελα να αποσαφηνίσω πως το αεροπλάνο είναι το ασφαλέστερο μέσο και η περίπτωση της απώλειας του συγκεκριμένου αεροπλάνου είναι ένα μεμονωμένο περιστατικό. Κατά την ταπεινή μου γνώμη βάσει των στοιχείων που έχουμε εως τώρα έχουμε τα εξής συμπεράσματα: Το αεροπλάνο σταμάτησε να επικοινωνεί με τον έξω κόσμο ξαφνικά, χωρίς καμία προειδοποίηση από το πλήρωμα προς τις υπηρεσίες εδάφους και δίχως να δείχνει κάποιο σήμα από τη σχετική συσκευή αναγνώρισης οτι βρίσκεται σε κατάσταση κινδύνου», δήλωσε στο Newsit o Aκριβός Τσολάκης, μέλος της Επιτροπής Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων.
Και συνέχισε: «Μία περίπτωση είναι η μηχανική βλάβη. Ωστόσο σε μια μια τέτοια βλάβη, αν δεν είναι καταστροφική, για παράδειγμα μια πυρκαγιά των ηλεκτρικών καλωδίων στον θάλαμο διακυβέρνησης ή κάτι άλλο μοιραίο, το πλήρωμα θα είχε χρόνο να στείλει σήμα. Οι συσκευές οι τεχνικές εκπέμπουν στην μητέρα βάση αν υπάρχει βλάβη, συνεπώς αν χαθηκε από τεχνική βλάβη το αεροπλάνο, χάθηκε ακαριαία και άμεσα.
Η άλλη περίπτωση είναι εκείνη της δολιοφθοράς με το σενάριο κάποιοι άνθρωποι να μπήκαν στο αεροπλάνο με σκοπό ή να απαγάγουν ή να καταστρέψουν.Το θέμα της απαγωγής του και της μεταφοράς του σε ένα αλλο μέρος ειναι μάλλον απιθανο, διότι κάποια πηγή θα έβλεπε το αεροπλάνο. ‘Αρα καταλήγουμε στην περίπτωση οτι κάποιοι κατέστρεψαν το αεροπλάνο μαζί με τους εαυτούς τους. Μπήκαν στο πιλοτήριο και ανάγκασαν το πλήρωμα να θέσει εκτός ελέγχου τη συσκευή που στέλνει σήμα.
Σε περιπτωση έκρηξης είτε από ατύχημα είτε από δολιοφθορά, τα κομμάτια στα οποία το αεροπλάνο θα διαμελιστεί είναι άπειρα καθώς πετούσε στα 38.000 πόδια και δεν είναι απαραίτητο να τα βρει κανείς στο σημείο οπου χάθηκε το σήμα. Πάνω από τη θάλασσα δηλαδή μεταξύ Μαλασίας, Κίνας και Βιετνάμ. Δε θα μου κάνει εντύπωση αν βρεθει ένα κομμάτι στη Σιγκαπούρη.
Ακούστε όσα δήλωσε στο NewsIT ο Ακριβός Τσολάκης:
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΣΕΡΕΤΗ
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΙΣΜΗΝΗ ΛΕΝΤΖΟΥ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Malaysian Airlines: Αναγνώρισαν τον έναν από τους επιβάτες με το κλεμμένο διαβατήριο
Οι 10 πιο μυστηριώδεις αεροπορικές τραγωδίες όλων των εποχών
Λάτρης κι εξαιρετικός γνώστης του Boeing 777 ο πιλότος της Malaysian Airlines
Το εισιτήριο των ύποπτων επιβατών της Malaysian Airlines (ΦΩΤΟ)