Η διώρυγα της Κωνσταντινούπολης είναι ένα από τα μεγαλεπήβολα σχέδια του Ερντογάν. Αποτελεί "φαραωνικό" έργο που θα κοστίσει 10 δισεκατομμύρια δολάρια! Δεν το υποδέχονται όλοι μετά βαΐων και κλάδων. Εκατοντάδες κάτοικοι της Κωνσταντινούπολης συγκεντρώνουν υπογραφές κατά του έργου για περιβαλλοντικούς και οικονομικούς λόγους. Τι απαντά ο "Σουλτάνος".
Διώρυγα την Κωνσταντινούπολης: Έργο πνοής, άλλο ένα δείγμα της μεγαλομανίας του Ερντογάν ή μια περιβαλλοντική βόμβα;
Πριν από 6 μέρες, το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών έδωσε περισσότερες λεπτομέρειες για το γιγαντιαίο έργο: Η διώρυγα της Κωνσταντινούπολης θα κοστίσει 10 δισεκατομμύρια δολάρια και θα έχει μήκος 43 χιλιόμετρα. Μέσω της λίμνης Κιουτσούκ Τσεκμετζέ, θα φτάνει στην Προποντίδα περνώντας μέσα από δάση, αγροτικές εκτάσεις και πηγές γλυκού νερού.
Ο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν ευελπιστεί πως η διώρυγα της Κωνσταντινούπολης θα ενισχύσει την τουρκική οικονομία. Σε δηλώσεις του ανέφερε πως “με τη διώρυγα της Κωνταντινούπολης (Kanal Istanbul) θα δημιουργηθούν δικαιώματα, όπως συμβαίνει και στη διώρυγα του Σουέζ”.
Βέβαια κάποιοι οικονομολόγοι εγείρουν αμφιβολίες, φέρνοντας ως παράδειγμα – μεταξύ άλλων- τη γέφυρα Οσμάνγαζι, που εκτείνεται στον κόλπο της Νικομήδειας (Ιζμίτ) ανατολικά της Κωνσταντινούπολης και την οποία αποφεύγουν οι οδηγοί, λόγω των ακριβών διοδίων. Και δεν είναι οι μόνοι…
KANAL İSTANBUL – kanal istanbul projesi nedir, tüm detaylar https://t.co/OZIDIrw6gO #kanalistanbul pic.twitter.com/KZsQ274e5B
— ikariyer (@ikariyerim) 20 Δεκεμβρίου 2019
Εκατοντάδες άνθρωποι στην Κωνσταντινούπολη έχουν υπογράψει τις τελευταίες δύο ημέρες σε λίστες, εκφράζοντας την αντίθεσή τους στο γιγαντιαίο σχέδιο για τη διώρυγα, καθώς όπως καταγγέλλουν, θα προκαλέσει περιβαλλοντικό χάος στην πόλη.
Η προτεινόμενη Διώρυγα της Κωνσταντινούπολης, μήκους 45 χλμ, θα ενώνει τη Μαύρη Θάλασσα προς τον βορρά και τη θάλασσα του Μαρμαρά προς τον νότο.
Ο Ερντογάν υποστηρίζει ότι το έργο θα διευκολύνει την κυκλοφορία και θα προλαμβάνει τα ατυχήματα στα Στενά του Βοσπόρου.
Όμως, βουλευτές της αντιπολίτευσης και οικολόγοι απαντούν ότι η έκθεση σχετικά με τον περιβαλλοντικό αντίκτυπο της διώρυγας δεν δίνει επαρκείς απαντήσεις για όλα τα προβλήματα που θα μπορούσε να προκαλέσει η κατασκευή της.
Κάλεσαν, επομένως, τους Τούρκους να καταθέσουν αιτήματα με τα οποία θα δηλώνουν την αντίθεσή τους στην έκθεση έως τη 2α Ιανουαρίου. Ουρές σχηματίζουν έξω από τα γραφεία της πολεοδομίας στην Κωνσταντινούπολη όσοι περιμένουν να υπογράψουν τις λίστες.
Παράδειγμα ο Αχμέτ Κάρα, 32χρονος τεχνικός υπολογιστών που στήθηκε στην ουρά έξω από το υποκατάστημα της πολεοδομίας στη συνοικία Μπεσικτάς. Λέει ότι διαφωνεί με τη διώρυγα λόγω των επιπτώσεων, που φοβάται ότι θα έχει, στο σύστημα υδροδότησης της Κωνσταντινούπολης.
«Η έλλειψη νερού είναι το νούμερο ένα πρόβλημα για την ανθρώπινη ζωή» σημείωσε ο Κάρα.
Η Γκιουλτζάν Ερντογάν Μποϊράζ, μια 56χρονη πρώην καθηγήτρια, υποστηρίζει ότι το σχέδιο στοχεύει στην κερδοσκοπία και θα καταστρέψει το μέλλον της πόλης.
«Έχουμε ευθύνη απέναντι στα εγγόνια μας και καταβάλλουμε προσπάθειες να προστατεύσουμε το μέλλον μας. Είμαι εδώ για να μπορώ να κοιμάμαι ήρεμα» τόνισε.
Όμως… φωνές βοόντων εν τη ερήμω.
Ο Ερντογάν, θορυβημένος από τις αντιδράσεις, άδραξε χθες την ευκαιρία παρουσίασης του πρώτου αυτοκινήτου που κατασκευάστηκε εξ ολοκλήρου στην Τουρκία, για να πει: “Θέλετε ή δεν θέλετε, η διώρυγα της Κωνσταντινούπολης θα γίνει”.
Erdoğan: İsteseniz de istemeseniz de Kanal İstanbul yapılacaktırhttps://t.co/si4hIjyOc5 pic.twitter.com/QMMNW184hd
— Sputnik Türkiye (@sputnik_TR) December 27, 2019