Πολλά ιδιωτικά ΜΜΕ στην Πολωνία έκλεισαν σήμερα τους πομπούς τους προβάλλοντας μηνύματα όπως «Αυτή ήταν κάποτε η αγαπημένη σας εκπομπή» σε ένδειξη διαμαρτυρίας για έναν προτεινόμενο φόρο στις διαφημίσεις που όπως λένε απειλεί την ανεξαρτησία και πολυμορφία των ΜΜΕ.
Το ενημερωτικό μπλάκαουτ έγινε μία ημέρα μετά την αντίθεση που εξέφρασαν πολλοί διαφημιστικοί όμιλοι στην επιβολή του φόρου σε ανοικτή επιστολή που απηύθυναν προς αρχές και πολιτικούς ηγέτες.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Η κυβέρνηση υποστηρίζει πως ο φόρος θα βοηθήσει στη συγκέντρωση πόρων για το σύστημα υγειονομικής περίθαλψης και τον πολιτισμό που επλήγησαν αμφότεροι από την πανδημία του κορονοϊού.
«Αγαπητέ χρήστη! Σήμερα κάνουμε ένα βήμα που δεν θέλαμε ποτέ να κάνουμε επειδή έρχεται σε σύγκρουση με όλες τις δημοσιογραφικές αξίες μας. Για 24 ώρες όλες οι υπηρεσίες της Ringier Axel Springer Polska θα ‘εξαφανιστούν’», ανέφερε η διαδικτυακή πύλη Onet στον ιστότοπό της.
Independent private media in Poland go on strike in reaction to government plans to impose a new tax on them that they say will ruin many of them. pic.twitter.com/iWL6GVAMmJ
— AJC Central Europe (@AJC_CE) February 10, 2021ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Η διαδικτυακή πύλη Interia, τα ιδιωτικά δίκτυα Polsat και TVN και ο ιδιωτικός ραδιοφωνικός σταθμός Radio Zet σταμάτησαν επίσης την κάλυψη.
Το πολωνικό κόμμα Νόμος και Δικαιοσύνη (PiS) προώθησε τον εθνικισμό και τις συντηρητικές αξίες αφότου ανήλθε στην εξουσία το 2015, αντιτιθέμενο σε αυτό που αποκαλεί εισαγόμενο φιλελευθερισμό και πολυπολιτισμικότητα.
Βουλευτές του PiS έχουν πει πως ξένες εταιρίες ΜΜΕ ασκούν υπερβολική επιρροή στην Πολωνία. Επικριτές της κυβέρνησης λένε πως θέλει να αυξήσει τον κρατικό έλεγχο.
Οι διαμαρτυρόμενες εταιρίες λένε πως ο φόρος θα αυξήσει περαιτέρω τις ανισότητες μεταξύ δημόσιων και ιδιωτικών ΜΜΕ και πως θα είναι άλλο ένα πλήγμα στην ανεξαρτησία.
Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Πιοτρ Μιούλερ δήλωσε στο δημόσιο ραδιοτηλεοπτικό δίκτυο TVP, το οποίο δεν σταμάτησε να εκπέμπει, πως ο φόρος έχει ήδη εφαρμοστεί σε ορισμένες χώρες μέλη της ΕΕ και πως εξακολουθεί να βρίσκεται σε φάση διαβούλευσης.
Ο φόρος θα κυμαίνεται από 2% έως 15% των διαφημιστικών εσόδων, ανάλογα από το μέγεθος της εταιρίας, πρόσθεσε ο Μιούλερ.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ.