Τρίτη, 13 Αυγ.

Πομπηία: Ανακαλύφθηκαν άλλα δύο θύματα της ηφαιστειακής έκρηξης μαζί με νομίσματα και κοσμήματα

ΦΩΤΟ Reuters

Αρχαιολόγοι στην Πομπηία ανακάλυψαν άλλα δύο θύματα της ηφαιστειακής έκρηξης που σημειώθηκε πριν από σχεδόν 2.000 χρόνια, όπως ανέφερε τη Δευτέρα (12.08.2024) η διεύθυνση του αρχαιολογικού πάρκου.

Οι σκελετοί ενός άνδρα και μίας γυναίκας βρέθηκαν σε ένα μικρό, προσωρινό υπνοδωμάτιο σε μία έπαυλη η οποία ήταν υπό ανακατασκευή, όταν σημειώθηκε η ηφαιστειακή έκρηξη στην Πομπηία, διευκρινίζεται σε σχετική ανακοίνωση.

Η γυναίκα ήταν ξαπλωμένη σε ένα κρεβάτι με χρυσά, ασημένια και χάλκινα νομίσματα γύρω της, μαζί με κοσμήματα μεταξύ των οποίων χρυσά και μαργαριταρένια σκουλαρίκια. Ο άνδρας βρισκόταν στα πόδια του κρεβατιού.

Η κάποτε ακμάζουσα πόλη Πομπηία, κοντά στη Νάπολη, και η γύρω περιοχή θάφτηκαν κάτω από ηφαιστειακή τέφρα όταν ο Βεζούβιος εξερράγη το 79 π.Χ.

Από την έκρηξη του ηφαιστείου σκοτώθηκαν χιλιάδες Ρωμαίοι που δεν είχαν ιδέα ότι ζούσαν στους πρόποδες ενός από τα μεγαλύτερα ηφαίστεια της Ευρώπης, το οποίο όταν εξερράγη έθαψε την πόλη κάτω από ένα παχύ στρώμα τέφρας, διατηρώντας σχεδόν ανέπαφα τα σώματα πολλών από τους κατοίκους και τα κτήριά της.

Ο άνδρας και η γυναίκα είχαν επιλέξει ένα μικρό δωμάτιο ως καταφύγιο, περιμένοντας να τελειώσει η βροχή από κομμάτια βράχων που σφράγισαν την πόρτα και εμπόδισαν τη διαφυγή τους.

Θάφτηκαν εν τέλει από τη ροή της λάβας και άλλων υλικών από το ηφαίστειο, ανέφερε η δήλωση.

«Η ευκαιρία να αναλύσουμε τα ανεκτίμητα ανθρωπολογικά δεδομένα για τα δύο θύματα… μας επιτρέπει να ανακτήσουμε έναν σημαντικό αριθμό δεδομένων για την καθημερινότητα των κατοίκων της Πομπηίας», ανέφερε ο διευθυντής του αρχαιολογικού πάρκου, Γκάμπριελ Τσουχτρίγκελ.

Η Πομπηία, η οποία ανακαλύφθηκε μόλις τον 16ο αιώνα, έχει δει τα τελευταία χρόνια μια έξαρση αρχαιολογικής δραστηριότητας με σκοπό να τεθεί τέλος σε δεκαετίες παρακμής και παραμέλησης.

πηγή: ΑΠΕ ΜΠΕφωτογραφίες: Reuters