Κόσμος

Πρώην αξιωματούχοι της Volkswagen δικάζονται για το σκάνδαλο «ντίζελγκεϊτ»

Η δίκη τεσσάρων πρώην αξιωματούχων της Volkswagen, που κατηγορούνται για απάτη για το σκάνδαλο των λογισμικών που εμφάνιζαν χαμηλότερες εκπομπές ρύπων από τους ντιζελοκινητήρες των οχημάτων, άρχισε σήμερα παρά την απουσία του πρώην επικεφαλής του ομίλου.

Το γεγονός, που αποτελεί ένα μείζονα σταθμό στον ποινικό επίλογο του «ντίζελγκεϊτ» που έχει αμαυρώσει την εικόνα της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Όλοι κατηγορούνται για «απάτη από οργανωμένη συμμορία» και «σοβαρή οικονομική απάτη» σε σχέση μ’ αυτό το παγκόσμιο σκάνδαλο που ξέσπασε το Σεπτέμβριο 2015, όταν ο μεγαλύτερος κατασκευαστής αυτοκινήτων στη Γερμανία παραδέχθηκε πως είχε χειραγωγήσει τα λογισμικά 11 εκατομμυρίων οχημάτων ώστε να δείχνουν επίπεδα εκπομπών οξειδίων του αζώτου κατώτερα από τα πραγματικά.

Όμως η δικαιοσύνη αποφάσισε την περασμένη εβδομάδα να διαχωρίσει τη διαδικασία, αναβάλλοντας επ’ αόριστον για ιατρικούς λόγους τη δίκη του πρώην προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου Μάρτιν Βίντερκορν.

Ηλικίας 74 ετών, ο άνθρωπος που βρισκόταν στο τιμόνι του γίγαντα της αυτοκινητοβιομηχανίας από το 2007 ως το 2015, υποβλήθηκε πρόσφατα σε χειρουργική επέμβαση.

Η δίκη που αρχίζει στο Μπρούνσβικ (βόρεια Γερμανία), όχι μακριά από την ιστορική έδρα της Volkswagen, θα είναι η δεύτερη μεγάλη ποινική δίκη που συνδέεται με το «dieselgate» στη Γερμανία και η πρώτη πρώην εργαζομένων της Volkswagen. Η δίκη σε βάρος του Ρούπερτ Στάντλερ, πρώην επικεφαλής της Audi, θυγατρικής του ομίλου Volkswagen, άρχισε πριν από ένα χρόνο και εξακολουθεί να βρίσκεται σε εξέλιξη.

Εννέα εκατομμύρια οχήματα

Στη διάρκεια αυτής της μεγάλης δίκης, της οποίας το κατηγορητήριο αναπτύσσεται σε 700 σελίδες, οι δικαστές θα πρέπει να ρίξουν φως σε ερωτήματα: Ποιοι, ανάμεσα στους μηχανικούς και τους διευθυντές, γνώριζαν για τη χρήση του λογισμικού της απάτης; Ποια στιγμή την πληροφορήθηκαν; Οι κατηγορούμενοι έστησαν την απάτη ή την ανέχθηκαν για να πουλήσουν περισσότερα οχήματα και να αποκομίσουν μεγαλύτερα κέρδη;

Ενώπιον των δικαστών βρίσκεται κυρίως ο Χάιντς-Γιάκομπ Νόισερ, πρώην υπεύθυνος ανάπτυξης των κινητήρων του ομίλου και στη συνέχεια τεχνικός διευθυντής της μάρκας VW.

Οι τρεις αλλοι μηχανικοί, οι Γενς Χ., Χάνο Γ. και Τόρστεν Ντ. είχαν καταλάβει θέσεις ευθύνης στις μονάδες τεχνικής ανάπτυξης, από τα ηλεκτρονικά μέχρι τα συστήματα επεξεργασίας των εκπομπών.

«Η κατηγορία της απάτης αφορά περίπου 9 εκατομμύρια οχήματα που πουλήθηκαν στην Ευρώπη και στις Ηνωμένες Πολιτείες» με ζημία «εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ» για τους πελάτες, συμφωνα με το κατηγορητήριο.

Η οικονομική πτυχή του σκανδάλου αφορά φόρους άνω των 800.000 ευρώ που δεν εισέπραξε το κράτος, καθώς τα λιγότερα ρυπογόνα οχήματα έχουν χαμηλότερη φορολογία.

Η έρευνα της εισαγγελίας του Μπρούνσβικ σ’ αυτό το πολυπλόκαμο σκάνδαλο εξακολουθεί να έχει στόχο περισσότερα από 30 άτομα.

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
Κόσμος
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Newsit Blogs
Κόσμος: Περισσότερα άρθρα
Η τελευταία φορά που ο Πάπας Φραγκίσκος επισκέφθηκε την Ελλάδα: Το μήνυμα για τους μετανάστες και το «Πιστεύω» που είπε στα ελληνικά
Ήταν Δεκέμβριος του 2021 όταν ο Πάπας Φραγκίσκος πραγματοποίησε τη δεύτερη και εν τέλει την τελευταία επίσκεψή του στην Ελλάδα. Τότε...
Ο Πάπας Φραγκίσκος στην Ελλάδα
Εκλογή νέου Πάπα: Το Κονκλάβιο, ο μαύρος ή άσπρος καπνός κι όλο το περίπλοκο τελετουργικό στην Καπέλα Σιξτίνα στο Βατικανό
Οι Καρδινάλιοι ψηφίζουν μυστικά τον υποψήφιό τους, γράφοντας το όνομά του σε ένα χαρτάκι και τοποθετώντας την ψήφο τους σε ένα δισκοπότηρο στην κορυφή ενός βωμού που βρίσκεται στο κέντρο της αίθουσας
Καρδινάλιοι στο Βατικανό
Η ιστορία ζωής του Πάπα Φραγκίσκου: Αρνήθηκε τη χλιδή, λάτρευε τον Μαραντόνα και είχε σχεδιάσει την κηδεία του
Από τότε που έγινε πάπας το 2013, έβαλε στόχο να κάνει την Εκκλησία πιο ανοιχτή για όλους, δίνοντας ρόλους - κλειδιά σε γυναίκες και ΛΟΑΤΚΙ+ άτομα προκαλώντας την οργισμένη αντίδραση πολλών συντηρητικών
Ο Πάπας Φραγκίσκος 1
Πέθανε ο Πάπας Φραγκίσκος σε ηλικία 88 ετών: Η περίοδος πένθους, το τελετουργικό της ταφής του και οι διαδικασίες για τη διαδοχή του
Ο Πάπας Φραγκίσκος είχε πάρει εξιτήριο στις 23 Μαρτίου από το νοσοκομείο, όπου νοσηλευόταν από τις 14 Φεβρουαρίου, έχοντας υποστεί διπλή πνευμονία. Η ανακοίνωση του Καρδινάλιου Φάρελ για τον θάνατό του. Δείτε Live εικόνα από την πλατεία του Αγίου Πέτρου
Πάπας Φραγκίσκος 11