“Οι πιλότοι μας είναι πολύ καλά εκπαιδευμένοι και σε ετοιμότητα να χρησιμοποιήσουν τις δεξιότητές τους ανά πάσα στιγμή. Η προσγείωση με τόσο ισχυρούς ανέμους είναι πέρα από τις δυνατότητες του αυτόματου πιλότου. Αυτό είναι ένα καλό παράδειγμα του γιατί ο χειριστής πρέπει να είναι πάντα σε εγρήγορση και ξεκούραστος κατά την προσγείωση”, σημείωσε ο εκπρόσωπος της British Airline Pilots’ Association (BALPA) Steven Draper.
O διευθύνων σύμβουλος της Flight Safety Committee στο Ηνωμένο Βασίλειο Dai Whittingham υπογράμμισε πως ενώ οι ισχυροί άνεμοι φαίνονται επικίνδυνοι, είναι καθημερινό φαινόμενο. “Οι ισχυροί άνεμοι από μόνοι τους δεν είναι επικίνδυνοι. Σίγουρα μπορεί να είναι ενοχλητικοί, ειδικά αν η κατεύθυνσή τους είναι κατά μήκος του διαδρόμου. Όλοι οι πιλότοι εκπαιδεύονται για προσγείωση σε συνθήκες ισχυρών πλευρικών ανέμων και εξασκούνται σε προσομοιωτή”. Επισήμανε ακόμα πως οι παρανοήσεις σχετικά με την προσγείωση σε συνθήκες δυνατών ανέμων οφείλονται στο γεγονός πως οι προσεγγίσεις είναι πάντα ανώμαλες. Επιπλέον, το γεγονός ότι οι επιβάτες δεν έχουν το ίδιο οπτικό πεδίο με τον πιλότο, τους κάνει να αισθάνονται όλο και πιο άβολα.
Να σημειωθεί πως το μεγαλύτερο αεροσκάφος στον κόσμο, το A380 της Emirates, μπορεί να μεταφέρει 615 επιβάτες. Η Emirates είναι η δεύτερη αεροπορική εταιρεία που πήρε το A380 μετά τη Singapore Airlines και άρχισε να πραγματοποιεί πτήσεις από το Ντουμπάι στη Νέα Υόρκη το 2008.
Πηγή: Dailymail