Στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων θα βρίσκεται από τη μια πλευρά ο υπουργός Μεταφορών Graziano Delrio και ο υπουργός Οικονομίας Pier Carlo Padoan και από την άλλη πλευρά ο διευθύνων σύμβουλος Cramer Ball και ο αντιπρόεδρος της Etihad James Hogan.
Η συνάντηση θα ρίξει φως στις θυσίες που απαιτούνται για την ανάκαμψη της εταιρείας ειδικά σε ό,τι αφορά περικοπές δαπανών και προσωπικού. Το πιο πιθανό σενάριο θέλει έξοδο 1.600 εργαζομένων, ενώ την Τετάρτη έχει προγραμματιστεί συνάντηση των εκπροσώπων της εταιρείας και των συνδικάτων.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Κυβερνητικές πηγές εξέφρασαν την έκπληξή τους για την καθυστέρηση με την οποία έλαβε γνώση της κατάστασης η κυβέρνηση. Η ένταση ανάμεσα στα στελέχη της εταιρείας είναι εμφανής και εδώ και λίγες μέρες κυκλοφορούν φήμες για αντικατάσταση του Cramer Ball.
Η εταιρεία κατά την κυβέρνηση θα πρέπει να επιταχύνει τη δεύτερη φάση του επιχειρηματικού σχεδίου που περιλαμβάνει τρεις γραμμές δράσης. Επιθετικές μειώσεις κόστους, επαναδιαπραγμάτευση συμφωνιών εταιρικής σχέσης και ένα επαναστατικό επιχειρηματικό μοντέλο.
Σύντομα θα ξεκινήσει ένα είδος διάσπασης της εταιρείας που θα αποτελείται από τις παραδοσιακές υπηρεσίες της Alitalia στα δρομολόγια μεγάλων αποστάσεων και ένα νέο μοντέλο για τις πτήσεις μεσαίου βεληνεκούς, ή για τις εγχώριες και ευρωπαϊκές πτήσεις. Στα ίδια αεροπλάνα θα μπορεί κάποιος να πετάξει είτε “business” είτε “low cost”. Θα μπορεί κάποιος να αγοράσει μόνο τη θέση, θέση με αποσκευές, το γεύμα, πιο άνετη θέση ή πρόσβαση στο σαλόνι. Σε περίπτωση που η εταιρεία αυξήσει τα έσοδά της κατά 20% είναι πιθανό να ανακτήσει και πάλι κερδοφορία.
Πηγή: LaStampa