Site icon NewsIT

Πτήση MH370: Ειδικός ισχυρίζεται ότι έλυσε το μυστήριο του αγνοούμενου αεροπλάνου και εντόπισε την «τέλεια κρυψώνα»

26.08.2024 | 13:38
Πτήση MH370: Ειδικός ισχυρίζεται ότι έλυσε το μυστήριο του αγνοούμενου αεροπλάνου και εντόπισε την «τέλεια κρυψώνα»

Ένας επιστήμονας ισχυρίζεται ότι μπορεί να «έλυσε» το μυστήριο του αγνοούμενου αεροσκάφους της πτήσης MH370 της Malaysia Airlines μια δεκαετία μετά την εξαφάνισή του.

Δέκα χρόνια από το μεγαλύτερο αεροπορικό μυστήριο που στοιχειώνει εκατοντάδες οικογένειες εδώ και 10 χρόνια, ειδικός σχυρίζεται ότι εντόπισε την «τέλεια κρυψώνα» της πτήσης MH370 της Malaysia Airlines.

Ο VIncent Lyne, επίκουρος ερευνητής στο Πανεπιστήμιο της Τασμανίας, πιστεύει ότι τα διαθέσιμα στοιχεία για την εξαφάνιση της πτήσης υποδηλώνουν ότι ο πιλότος, Zaharie Ahmad Shah, έριξε σκόπιμα το αεροπλάνο σε μια βαθιά «τρύπα» βάθους 6.000 μέτρων στην Broken Ridge του Ινδικού Ωκεανού.

Ο Lyne, ο οποίος εργάζεται στο Ινστιτούτο Θαλάσσιων και Ανταρκτικών Σπουδών του πανεπιστημίου, περιέγραψε το Broken Ridge ως «ένα πολύ τραχύ και επικίνδυνο ωκεάνιο περιβάλλον… με στενές απότομες πλευρές, που περιβάλλεται από τεράστιες κορυφογραμμές και άλλες βαθιές τρύπες».

«Είναι γεμάτη με λεπτά ιζήματα – μια τέλεια “κρυψώνα”, γεγονός που υποδηλώνει ότι ο πιλότος, Zaharie Ahmad Shah, έριξε σκόπιμα το αεροπλάνο, στο οποίο επέβαιναν 239 άτομα εκείνη τη στιγμή.

Ο Lyne έγραψε στο Linkedin: «Αυτή η μελέτη αλλάζει την αφήγηση της εξαφάνισης του MH370 από μια αφήγηση χωρίς καμία ενοχή, με έλλειψη καυσίμων στο 7ο τόξο, με βουτιά υψηλής ταχύτητας, σε έναν ιδιοφυή πιλότο που παραλίγο να εκτελέσει μια απίστευτη τέλεια εξαφάνιση στον νότιο Ινδικό Ωκεανό».

«Στην πραγματικότητα, θα είχε πετύχει, αν το MH370 δεν διέσχιζε με το δεξί του φτερό ένα κύμα και αν δεν ανακαλύπτονταν οι δορυφορικές επικοινωνίες τακτικής ανάκρισης από την Inmarsat – μια λαμπρή ανακάλυψη που ανακοινώθηκε επίσης στο Journal of Navigation».

Ο ίδιος έγραψε ότι οι ζημιές στα φτερά του αεροπλάνου παρουσιάζουν ομοιότητες με εκείνες του αεροπλάνου που ο κυβερνήτης Chesley Sullenberger προσγείωσε με επιτυχία στον ποταμό Χάντσον το 2009.

Το χρονικό της χαμένης πτήσης 

Το αεροπλάνο της Malaysia Airlines εξαφανίστηκε στις 8 Μαρτίου 2014, με 239 επιβαίνοντες, (227 επιβάτες και 12 μέλη πληρώματος), οι οποίοι θεωρούνται όλοι νεκροί.

Το αεροσκάφος απογειώθηκε από το αεροδρόμιο της Κουάλα Λουμπούρ με προορισμό το Πεκίνο. 38 λεπτά, όμως, ύστερα από την απογείωση του Boeing 777, το σήμα εξαφανίζεται.

Το αεροπλάνο χάνεται από τα ραντάρ και κανείς δε γνωρίζει μέχρι σήμερα τι ακριβώς έχει συμβεί. Το μόνο στοιχείο που υπάρχει είναι πως ο πιλότος του προσπαθεί μερικά λεπτά πριν την εξαφάνιση να αλλάξει πορεία.

MH370: The Plane That Disappeared | Official Trailer | Netflix

Το 2018 δημοσιοποιήθηκε η επίσημη έρευνα για το περιστατικό, ωστόσο, τα συμπεράσματά της δεν ρίχνουν φως στις αιτίες της εξαφάνισης της πτήσης MH370. Τα μόνα αποδεικτικά στοιχεία είναι μερικά θραύσματα που βρέθηκαν στις ακτές του ωκεανού και πιστεύεται πως ανήκουν σε αυτό.

Υπάρχουν πολλές θεωρίες γύρω από το τι συνέβη στο αεροπλάνο, με πολλές από τις προσπάθειες αναζήτησης να επικεντρώνονται στη θάλασσα και να προσπαθούν να εντοπίσουν πού μπορεί να έπεσε το αεροσκάφος με βάση τα συντρίμμια που ξεβράστηκαν.

Μια από αυτές θέλει τον πιλότο Zaharie Ahmad Shah, 53 ετών, να προκάλεσε σκόπιμη συντριβή της πτήσης MH370 σε μια δολοφονία-αυτοκτονία, την οποία διέπραξε λόγω προβλημάτων στην προσωπική του ζωή.

Ο Shah φέρεται να είχε χωρίσει με τη σύζυγό του Fizah Khan η οποία ωστόσο αρνήθηκε οργισμένη οποιαδήποτε προσωπικά προβλήματα, ενώ άλλα μέλη της οικογένειας και φίλοι δήλωσαν ότι ήταν αφοσιωμένος οικογενειάρχης και αγαπούσε τη δουλειά του.

Ωστόσο, ο Lyne λέει ότι τα στοιχεία δείχνουν ότι ο πιλότος έριξε σκόπιμα το αεροπλάνο, λέγοντας ότι «δικαιολογεί πέραν πάσης αμφιβολίας τον αρχικό ισχυρισμό, βασισμένο σε εξειδικευμένες και πολύ προσεκτικές αναλύσεις ζημιών από συντρίμμια από τον παρασημοφορημένο πρώην επικεφαλή ερευνητή αεροπορικών δυστυχημάτων του Καναδά Larry Vance, ότι το MH-370 είχε καύσιμα και κινητήρες σε λειτουργία όταν υπέστη μια αριστοτεχνική “ελεγχόμενη βύθιση” και όχι μια συντριβή με υψηλή ταχύτητα και έλλειψη καυσίμων».

Πληροφορίες από Dailymail

 

Κόσμος Τελευταίες ειδήσεις

Exit mobile version