Το «φιάσκο» της πτήσης της Ryanair στις αρχές του Ιανουαρίου, με το αεροπλάνο της εταιρείας που ερχόταν από το Λονδίνο στη Θεσσαλονίκη και κατέληξε στην ...Τιμισοάρα και όχι σε κάποιο κοντινό, ελληνικό αεροδρόμιο δεν είναι το μοναδικό και δεν είναι λίγες οι φορές που οι επιβάτες της ιρλανδικής αεροπορίας χαμηλού κόστους έχουν υποστεί ταλαιπωρίες. Άλλες λόγω ακυρώσεων, άλλες λόγω καθυστερήσεων στις πτήσεις της, άλλες ως συνέπεια των συχνών απεργιών του προσωπικού της.
Η εταιρεία έχει γίνει πλέον όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και σε πολλές χώρες της Ευρώπης συνώνυμο της ταλαιπωρίας. Ακόμα και πιλότος της έχει, επωνύμως καταγγείλει ότι οι υπάλληλοι της εταιρείας δεν αντέχουν πλέον να εργάζονται υπό τις συνθήκες που τους παρέχει. Η εταιρεία έχει ακυρώσει πτήσεις ακόμα και λόγω έλλειψης προσωπικού, αφού πολλοί εργαζόμενοί της την εγκαταλείπουν, μετακομίζοντας προς ανταγωνίστριες εταιρείες, ακόμα και επειδή τα έχει θαλασσώσει, όπως η ίδια έχει ομολογήσει, με τον προγραμματισμό για τις άδειες των πιλότων της.
Η Ryanair είχε βάλει «μαχαίρι» σε δρομολόγια εσωτερικού, στην Ελλάδα, τον περασμένο Απρίλιο, λόγω των χρεώσεων των ελληνικών αεροδρομίων, ενώ το 2016 απειλούσε να διακόψει δύο μήνες νωρίτερα το θερινό πρόγραμμα για ορισμένα νησιά, ζητώντας μείωση του τέλους ανά επιβάτη, με αντάλλαγμα να μας φέρει περισσότερους επισκέπτες, με τον υπουργό Μεταφορών να κάνει λόγο για «ένα είδος λεπτού εκβιασμού».
Σήμερα, ανακοίνωσε ότι διακόπτει την σύνδεση Αθήνα – Θεσσαλονίκη από την 1η Απριλίου. Η τελευταία πτήση θα πραγματοποιηθεί από τη Θεσσαλονίκη προς την Αθήνα την 31η Μαρτίου 2019, με ώρα αναχώρησης 20:05 και αριθμό πτήσης FR8969. Ωστόσο, εκτός από το δρομολόγιο Αθήνα-Θεσσαλονίκη, η εταιρεία δεν ανανεώνει το 2019 τα δρομολόγια Αθήνα-Χανιά, Αθήνα-Ρόδος και Αθήνα-Μύκονος.
«Ανταρσία» επιβατών σε πτήση της Ryanair
Τον Ιούλιο του 2018 η Ryanair είχε απασχολήσει με την αναγκαστική προσγείωση αεροσκάφους της όταν περίπου 30 επιβάτες της παρουσίασαν έντονους πονοκέφαλους και ναυτία, λόγω πτώσης της πίεσης του αέρα στον θάλαμο και μεταφέρθηκαν σε νοσοκομείο, ενώ οι ταλαιπωρημένοι επιβάτες της έχουν κάνει μέχρι και “ανταρσία”, προκειμένου να τους αφήσουν να βγουν από αεροσκάφος που καθυστερούσε να αναχωρήσει, στο οποίο τους είχαν κρατήσει για πάνω από τρεις ώρες.
Στις 22 Φεβρουαρίου του 2014, πάνω από εκατό επιβάτες, ανάμεσά τους και παιδιά, έμειναν για τρεις ώρες μέσα σε ένα ακινητοποιημένο αεροπλάνο, σε μια καθυστερημένη πτήση που θα ξεκινούσε από το Stansted της Πορτογαλίας με προορισμό το Porto της Πορτογαλίας.
Όταν, εξαντλημένοι και πεινασμένοι, ζήτησαν από τους αεροσυνοδούς τροφή και νερό, εκείνοι το αρνήθηκαν. Τότε, ο εκνευρισμός μετατράπηκε σε οργή και οι επιβάτες άρχισαν να ξεσπούν στο πλήρωμα του αεροσκάφους και να καλούν, συνεχώς, την αστυνομία. Όταν οι αστυνομικοί έφτασαν στο ακινητοποιημένο αεροπλάνο, επετράπη στους επιβάτες να κατεβούν και να περιμένουν στο αεροδρόμιο. Και εκεί, σύμφωνα με όσα οι ίδιοι κατήγγειλαν, έμειναν για πολλές ακόμα ώρες, με την εταιρεία να μην τους έχει δώσει ούτε ένα μπουκάλι νερό.
Τελικά, το αεροπλάνο απογειώθηκε μετά έντεκα ώρες. Φωτογραφίες που απεικόνιζαν την ταλαιπωρία των επιβατών αναρτήθηκαν στο διαδίκτυο και η Ryanair εξέδωσε ανακοίνωση, ζητώντας συγγνώμη, αλλά ισχυρίστηκε ότι στους επιβάτες δόθηκε νερό και ότι και ο ίδιος ο πιλότος είχε ζητήσει την επέμβαση της αστυνομίας.
Πυρά για τις πρακτικές της Ryanair
«Επιεικώς απαράδεκτες, προσβλητικές και εκβιαστικές» χαρακτήριζε, τον Απρίλιο του 2016, η Ομοσπονδία Συνδέσμων Τουριστικών Γραφείων Ελλάδας, τις δηλώσεις του εμπορικού διευθυντή της αεροπορικής εταιρείας Ryanair, ο οποίος απειλούσε να διακόψει δύο μήνες νωρίτερα το θερινό πρόγραμμα για ορισμένα νησιά και ζητούσε από την Ελλάδα μείωση του τέλους των 12 ευρώ ανά επιβάτη, με αντάλλαγμα να φέρει στα ελληνικά αεροδρόμια 5 εκατομμύρια επιβάτες, την προσεχή πενταετία.
Σε δηλώσεις του, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης, είχε διευκρινίσει ότι «δεν γίνεται μια αεροπορική εταιρεία σε μια χώρα να ζητά μόνο για εκείνη να υπάρχουν άλλα τέλη και δασμοί, με το πρόσχημα ότι θα φέρει τουρίστες» και έκανε λόγο για «ένα είδος λεπτού εκβιασμού».
Η Ομοσπονδία Συνδέσμων Τουριστικών Γραφείων Ελλάδας, είχε αναφερθεί και σε εκβιασμούς της εταιρείας για μείωση των πτήσεων με στόχο να πετύχει ευνοϊκότερους εμπορικούς όρους και σημείωνε ότι «τέτοιου είδους συμπεριφορές δεν θα πρέπει να δέχεται καμία χώρα και αγορά στην κόσμο από οποιαδήποτε αεροπορική εταιρεία».
Προβλήματα λόγω… έλλειψης προσωπικού
Στις 16 Σεπτεμβρίου του 2017 η Ryanair είχε ανακοινώσει ότι πρόκειται να προχωρήσει στη ματαίωση 40-50 πτήσεων ημερησίως μέχρι τις 20 του μήνα, λόγω θεμάτων στον προγραμματισμό των αδειών των πιλότων της. Οι συγκεκριμένες ακυρώσεις επηρέασαν περίπου 400.000 επιβάτες. Όμως, εκτός από την ανακοίνωση, δεν προχώρησε και στην έκδοση λίστας με τις πτήσεις που θα ακυρώνονταν και ήρθε αντιμέτωπη με την οργή και των επιβατών της, οι οποίοι μέσω social media την καλούσαν να τους ενημερώσει για το αν θα πετάξουν ή όχι.
Πολλοί από αυτούς έκαναν λόγο για εμπαιγμό και την κατηγορούσαν ότι καταπατά τα δικαιώματά τους ως καταναλωτές.
Τις ίδιες μέρες, σε σχετικά δημοσιεύματα, πρώτο ρόλο είχαν τα προβλήματα της εταιρείας που είχαν ως αποτέλεσμα να χάνει πιλότους, οι οποίοι «μετακόμιζαν» προς ανταγωνίστριες εταιρείες. Το τελευταίο, είχε επιβεβαιώσει τότε, στο BBC και εκπρόσωπος της αντίπαλης Νorwegian Air, ο οποίος τόνισε: «Μπορούμε να επιβεβαιώσουμε ότι 140 πιλότοι έχουν ενταχθεί φέτος σε εμάς από τη Ryanair».
“Τα κάναμε θάλασσα στον προγραμματισμό με τις άδειες των πιλότων”
Λίγες μέρες αργότερα, στις 26 Σεπτεμβρίου 2017, η διοίκηση της Ryanair αποφασίζει να ακυρώσει πάνω από δυο χιλιάδες πτήσεις μέχρι το τέλος του Οκτώβρη, καθώς όπως η ίδια παραδέχτηκε τα έκανε θάλασσα στον προγραμματισμό με τις άδειες των πιλότων της. Οι επικρίσεις που δέχτηκε ήταν πολλές, από όλη την Ευρώπη.
Τις ίδιες μέρες, «καταπέλτη» για την Ryanair αποτέλεσε η επιστολή πρώην πιλότου της στον Guardian. Ο James Atkinson αποκάλυπτε με αυτήν την επιστολή ότι το πραγματικό πρόβλημα είναι οι μαζικές παραιτήσεις πιλότων, καθώς δεν αντέχουν πλέον να εργάζονται υπό τις συνθήκες που παρέχει η εταιρεία χαμηλού κόστους.
Στις 3 Οκτωβρίου του 2017 οι επιβάτες της εταιρείας ενημερώθηκαν την τελευταία στιγμή ότι δεν πρόκειται να πραγματοποιηθούν οι πτήσεις για επιχειρησιακούς λόγους. Ακυρώθηκαν μια πτήση από Χανιά προς το αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος της Αθήνας και μια δεύτερη από Χανιά προς το αεροδρόμιο της Φραγκφούρτης. Οι λόγοι που φαίνεται να οδήγησαν στη ματαίωση των πτήσεων ήταν το πρόβλημα έλλειψης πληρώματος της εταιρείας.
Ξεκίνησαν από Ιταλία για Θεσσαλονίκη και κατέληξαν στην Κρήτη
Στις 5 Ιανουαρίου του 2018, αεροπλάνο της Ryanair από την Μπολόνια της Ιταλίας με προορισμό τη Θεσσαλονίκη, προσγειώθηκε στο αεροδρόμιο του Ηρακλείου, με 171 επιβάτες.
Ταλαιπωρία σε πτήση προς Θεσσαλονίκη
Στις 12 Ιανουαρίου 2018 μία πρωινή πτήση της Ryanair από τη Ρώμη για τη Θεσσαλονίκη, δεν εκτελέστηκε, λόγω ομίχλης και περιορισμένης ορατότητας και μετά από απόφαση του κυβερνήτη, το αεροσκάφος προσγειώθηκε στο αεροδρόμιο της Καβάλας. Από εκεί οι επιβάτες ήρθαν στη Θεσσαλονίκη με λεωφορείο.
[read4more]
Σύμφωνα με ανακοίνωση του αεροδρομίου της Θεσσαλονίκης, τη συγκεκριμένη μέρα πραγματοποιήθηκαν αφίξεις και αναχωρήσεις αεροσκαφών, ωστόσο αρκετές παρουσίασαν καθυστερήσεις. Η ανακοίνωση ανέφερε και το ότι είναι στη διακριτική ευχέρεια του κάθε πιλότου και της κάθε αεροπορικής εταιρείας να αποφασίσουν την προσγείωση ή απογείωση από τον αερολιμένα της πόλης.
Αναγκαστική προσγείωση αεροσκάφους της Ryanair
Στις 14 Ιουλίου του 2018, πτήση της Ryanair από την Ιρλανδία με προορισμό την Κροατία πραγματοποίησε αναγκαστική προσγείωση στο αεροδρόμιο της Φρανκφούρτης, όταν περίπου 30 επιβάτες παρουσίασαν έντονους πονοκέφαλους και ναυτία λόγω πτώσης της πίεσης του αέρα στον θάλαμο, μετά από τεχνικό πρόβλημα.
«Οι επιβάτες παραπονέθηκαν για πονοκέφαλο και συμπτώματα ναυτίας. Ήταν ένα τεχνικό πρόβλημα στην πίεση του αέρα», δήλωσε εκπρόσωπος της Ομοσπονδιακής Αστυνομίας.
Για τη «χειρότερη στιγμή της ζωής της» έκανε λόγο επιβάτρια της συγκεκριμένης πτήσης, αναφέροντας «κάψιμο στα αυτιά» και «έλλειψη αέρα».
Σύμφωνα με την Deutsche Welle, ένας επιβάτης του αεροσκάφους ανάρτησε φωτογραφία που δείχνει τις μάσκες οξυγόνου να έχουν πέσει πάνω από τα καθίσματα των επιβατών.
Οι μάσκες έπεσαν αμέσως, και ο πιλότος ξεκίνησε γρήγορη κάθοδο. Μετά τον αρχικό πανικό, οι επιβάτες ηρέμησαν. Πολλοί είχαν διαμαρτυρηθεί για πόνους μετά την προσγείωση, μερικοί είχαν και αίμα στα αυτιά τους. Μια γυναίκα μεταφέρθηκε με φορείο.
Οι ασθενείς μεταφέρθηκαν με ασθενοφόρα σε κοντινά νοσοκομεία. Οι υπόλοιποι επιβάτες πέρασαν τη νύχτα στο αεροδρόμιο. Η Ryanair ανέφερε ότι είχε συμφωνήσει να πληρώσει ξενοδοχείο και για τους επιβάτες ωστόσο είπε ότι υπήρχε έλλειψη διαθέσιμων καταλυμάτων.