Τις βάσεις για τη σύχρονη Τέχνη στο ρωσικό μπαλέτο έθεσε ο κριτικός Τέχνης, οραματιστής και πρωτοπόρος, Sergei Diaghilev. Ο Sergei Diaghilev, γεννημένος το 1872 από εύπορη οικογένεια της Ρωσίας, κριτικός Τέχνης, οραματιστής και δεξιοτέχνης στο είδος του, άφησε το στίγμα του στο μπαλέτο με τις παραστάσεις του «Ballet Russes». Πρόκειται για μια πρωτοποριακή performance χορού που ένωνε την Τέχνη του χορού με την μόδα, την χορογραφία, την μουσική σε υψηλό επίπεδο.
Με τα μεγάλα ταξίδια που είχε την δυνατότητα να κάνει από νέος στη Ρωσία και σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες, απέκτησε με τον καιρό μεγάλη ευαισθησία στα θεατρικά και μουσικά προβλήματα. Εξερευνώντας τον κόσμο μέσα από τις Τέχνες, ο Sergei Diaghilev ανακάλυψε και το δικό του πάθος για την έκφραση της μουσικής, του χορού, των εικαστικών και της μόδας.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Από το 1909 έως το 1929, οι παραστάσεις «Ballet Russes» πραγματοποιούνταν σε σκηνές σε όλον τον κόσμο, μαγεύοντας ή ακόμα και προκαλώντας το κοινό, με τα δίχως προηγούμενο κοστούμια, σκηνικά αλλά και τις πρωτοποριακές συνθέσεις και χορογραφίες.
Στην παράσταση Schéhérazade, που έκανε πρεμιέρα στο Εθνικό Θέατρο Όπερας στο Παρίσι, το 1910, ο Sergei Diaghilev έντυσε με κοστούμια από τούλι και μποέμ παντελόνια τον θίασο του, με σχέδια του ζωγράφου Léon Bakst, ενώ ο χορευτής μπαλέτου Vaslav Nijinsky, εμφανίστηκε με body painting στο χρώμα του χρυσού και πολλά αξεσουάρ να κοσμούν το σώμα του.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Στην παράσταση Firebird, που βασιζόταν σε ρώσικα παραμύθια, ο Sergei Diaghilev δοκίμασε κάτι διαφορετικό, συνεργάστηκε με τον συνθέτη και μουσικό Igor Stravinsky, και συνδύασε τις μελωδίες του από το άλμπουμ «The Rite of Spring and Pulcinella», με κοστούμια και σκηνικά με την υπογραφή του Πάμπλο Πικάσο.
Anna Pavlova, Henri Matisse, Jean Cocteau έκαναν την εμφάνιση τους στις παραγωγές του Sergei Diaghilev που ξυπνούσαν τις αισθήσεις ακόμα και του πιο απαιτητικού θεατή. Σήμερα, ο Sergei Diaghilev θα έκλεινε τα 145 του χρόνια και το Doodle της Google τιμά την χωρίς όρια φαντασία του, που πλαισιωνόταν από τα ευφάνταστα κοστούμια των χορευτών του και ερχόταν σε αντιδιαστολή με το «στεγνό» παραδοσιακό ρωσικό σκηνικό που υπήρχε έως τότε στο ρώσικο μπαλέτο.
Οι παραγωγές του Sergei Diaghilev μαγεύουν ακόμη και σήμερα κριτές και θεατές. Το Doodle είναι δημιουργία της Sophie Diao.