Μετά τη Lufthansa ακόμη μια αεροπορική εταιρία διασώζεται από το κράτος. Αυτή τη φορά είναι η ολλανδική κυβέρνηση που βάζει βαθιά το χέρι στην τσέπη για να σώσει την KLM.
Η κυβέρνηση της Ολλανδίας ανακοίνωσε ότι θα δώσει 3,4 δισεκ. ευρώ ως στήριξη στον ολλανδικό βραχίονα της Air France – KLM, δίνοντας τέλος σε μήνες διαμάχης με τη Γαλλία αναφορικά με τον ρόλο της κάθε χώρας στη συμφωνία διάσωσης της αεροπορικής εταιρίας που έχει πληγεί σοβαρά από την πανδημία του κορονοϊού.
Η κίνηση έρχεται σε συνέχεια της ανακοίνωσης του Παρισιού τον Απρίλιο ενός πακέτου διάσωσης ύψους 7 δισεκ. ευρώ για την Air France.
Click4more Η Lufthansa αποδέχεται την πρόταση σωτηρίας από την γερμανική κυβέρνηση
Στο πλαίσιο του πακέτου, η ολλανδική κυβέρνηση θα διορίσει παρατηρητή στο διοικητικό συμβούλιο της KLM για να διασφαλίσει ότι τα χρήματα των φορολογουμένων θα χρησιμοποιηθούν μόνο για την ολλανδική θυγατρική, αλλά δεν θα έχει έλεγχο επί της λειτουργίας της.
Θα προχωρήσει επίσης σε επίπονες μεταρρυθμίσεις, όπως περικοπή μισθών και δαπανών, πάγωμα στα μπόνους και τα μερίσματα, ενώ θα θέσει φιλόδοξους περιβαλλοντικούς στόχους, τους οποίους ζήτησε το ολλανδικό Κοινοβούλιο ως προϋπόθεση για την παροχή βοήθειας.
«Το πακέτο αυτό χρειάζεται για να διασφαλιστεί ότι η KLM και η Air France μπορούν να συνεχίζουν να διαδραματίζουν τον σημαντικό ρόλο που έχουν στη χώρα μας», δήλωσε ο υπουργός Οικονομικών Βόπκε Χούκστρα σε συνέντευξη Τύπου.
Click4more Στην αντεπίθεση η Ryanair – Στα δικαστήρια για την κρατική βοήθεια στη Lufthansa
Η ολλανδική βοήθεια θα διασφαλίσει ότι η KLM μπορεί να συνεχίσει να λειτουργεί τουλάχιστον έως το 2021 και η κυβέρνηση είναι πρόθυμη να παράσχει περαιτέρω βοήθεια εάν χρειαστεί, δήλωσε ο Χούκστρα.
Η KLM θα λάβει 2,4 δισεκ. ευρώ σε τραπεζικά δάνεια με εγγυήσεις και 1 δισεκ. ευρώ σε απευθείας δάνειο. Τη χρηματοδότηση θα προσφέρει μια κοινοπραξία 11 ξένων και εγχώριων τραπεζών, σύμφωνα με τον Χούκστρα.
Οι κυβερνήσεις Γαλλίας και Ολλανδίας έχουν επανειλημμένα βρεθεί σε αντιπαράθεση για τη διαχείριση και τη στρατηγική της Air France-KLM, που δημιουργήθηκε το 2004 από τη συγχώνευση των δύο εθνικών αερομεταφορέων. Η κάθε χώρα έχει ποσοστό 14% στον όμιλο.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ