Οι υπουργοί Οικονομικών και Οικονομίας της Γερμανίας αντιθέτως έσπευσαν να υποβαθμίσουν τον ευρύτερο οικονομικό κίνδυνο για τη Γερμανία λόγω του σκανδάλου.
«Είναι ένα βαρύ πλήγμα για τη γερμανική οικονομία συνολικά», υπογράμμισε ο Μάρτιν Σουλτς, στέλεχος των Σοσιαλδημοκρατών (SPD).
«Είναι δύσκολο να πιστέψει κανείς τι συνέβαινε» στη Φολκσβάγκεν, είτε από «αμέλεια» ή «πιθανόν ακόμη και με εγκληματική» πρόθεση, επισήμανε ο Σουλτς. Ωστόσο «πιστεύω ότι η Φολκσβάγκεν είναι μια ισχυρή εταιρεία» η οποία μπορεί κάλλιστα «να ξεπεράσει την κρίση» αυτή, πρόσθεσε.
Η διεύθυνση της VW έβαλε κατά μέρος ένα ποσό 6,5 δισεκατομμυρίων ευρώ για την κάλυψη του κόστους του σκανδάλου, όμως αναλυτές προβλέπουν πως το πραγματικό κόστος θα είναι πολύ υψηλότερο. Η VW έχει ανακοινώσει ότι θα χρειαστεί να ανακαλέσει για επισκευή έως και 11 εκατ. αυτοκίνητα και βαν οι κινητήρες των οποίων έχουν εγκατεστημένο παράνομα λογισμικό φτιαγμένο για να παραποιεί τις τιμές των εκπομπών ρύπων σε περίπτωση ελέγχου.
Η αυτοκινητοβιομηχανία είναι ένας κρίσιμος τομέα της οικονομίας της Γερμανίας, της μεγαλύτερης της Ευρώπης. Εταιρείες όπως η VW, η BMW και η Daimler απασχολούν πάνω από 750.000 ανθρώπους.
Σύμφωνα με την εφημερίδα Welt am Sonntag ο Χανς Ντίτερ Πετς, που αναλαμβάνει πρόεδρος του ομίλου της Φολκσβάγκεν, δήλωσε ότι το σκάνδαλο απειλεί τη βιωσιμότητα της επιχείρησης, αλλά μπορεί να ξεπεραστεί.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ