Αίσθηση προκαλούν οι αποκαλύψεις για την εταιρεία Burberry που κάθε χρόνο καίει ρούχα 30 εκατομμυρίων λιρών για να μην πουληθούν φτηνά.
Η Burberry ισχυρίζεται ότι αποτελεί πρακτική που υιοθετείται σε ολόκληρη τη βιομηχανία ώστε να μην πουληθούν τα ρούχα φθηνότερα.
Τα τελευταία χρόνια υπολογίζεται ότι έχουν καταστραφεί προϊόντα Burberry αξίας περίπου 90 εκατομμυρίων λιρών.
Μόνο φέτος η γνωστή εταιρεία κατέστρεψε προϊόντα αξίας που ξεπερνούν τα 28 εκατομμύρια λίρες. Δεν ήθελε να πέσουν στην “γκρίζα αγορά” και να αγοραστούν από τους “λάθος ανθρώπους”.
Αυτό μάλιστα τη στιγμή που η Burberry βλέπει τα τελευταία χρόνια να συνεχίζεται η πτώση στις πωλήσεις. Τα αποκαλυπτικά στοιχεία σόκαραν και τους μετόχους που αναρωτιούνται γιατί δεν προσφέρθηκαν τα προϊόντα.
Το Forbes εκτιμά την Burberry στα 9,6 δισεκατομμύρια δολάρια. Η εταιρεία παραδέχεται ότι καίει τα απούλητα αποθέματα. Υποστηρίζουν ωστόσο ότι εργάζονται με ειδικούς ώστε να αξιοποιήσουν την παραγόμενη ενέργεια.
Η απάντηση της Burberry
Σύμφωνα με πηγές εκ των έσω, τα κορυφαία brands καταστρέφουν τα αδιάθετα προϊόντα τους για να προστατεύσουν την πνευματική ιδιοκτησία και την αξία της μάρκας τους.
Δεν θέλουν τα προϊόντα τους να πωλούνται με εκπτώσεις αλλού ή να καταλήξουν στους “λάθος ανθρώπους” και έτσι να υποτιμηθεί το εμπορικό σήμα.
Η Burberry υπερασπίστηκε τις ενέργειές της, υποστηρίζοντας ότι είναι πρακτική που ακολουθείται από ολόκληρη τη βιομηχανία.
Η είδηση προκαλεί ανησυχία στους περιβαλλοντολόγους. Και η H&M παραδέχεται ότι καίει το ανεπιθύμητο απόθεμα για να βοηθήσει με την ενέργεια τη μικρή σουηδική πόλη Vastera.
H Richemont, εταιρεία που έχει τα Cartier και τα Montblanc, κατέστρεψε πάνω από 400 εκατομμύρια ρολόγια σε δύο χρόνια. Είχε αγοράσει ανεπιθύματα αποθέματα από τα κοσμηματοπωλεία.
Πηγή: Dailymail