Η Νότια Κορέα και η Ιαπωνία αφήνουν στην άκρη ιστορικές διαφορές προκειμένου να καθορίσουν εκ νέου τις αρμοδιότητες και ευθύνες τους για τον έλεγχο της εναέριας κυκλοφορίας πάνω από την Ανατολική Σινική Θάλασσα.
Η ευθύνη διαχείρισης του αεροδιαδρόμου “ΑΚΑRA” στον εναέριο χώρο της Νότιας Κορέας έχει διαμοιραστεί με τους ελεγκτές της Νότιας Κορέας να επιτηρούν τις πτήσεις των αεροσκαφών με πορεία από Βορρά προς Νότο, ενώ οι Ιάπωνες ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας διαχειρίζονται τις πτήσεις με πορεία από την Ανατολή προς την Δύση.
Αρκετές από αυτές τις πτήσεις εισέρχονται εντός και εκτός της Σανγκάης.
Ωστόσο, οι ελεγκτές της Νότιας Κορέας και της Ιαπωνίας χρησιμοποιούν διαφορετικές συχνότητες ραδιοεπικοινωνίας, δυσχεραίνοντας τις επικοινωνίες μεταξύ των πιλότων που ενδέχεται να αντιμετωπίζουν καταστάσεις ανάγκης ή έχουν ανάγκη για την αλλαγή του επιπέδου πτήσης των αεροσκαφών τους, προκειμένου να αποφύγουν τις κακές καιρικές συνθήκες.
Οι δύο χώρες συμφώνησαν επί της αρχής, για την ανάληψη από τη Νότια Κορέα του ρόλου της Ιαπωνίας, όπως ανακοίνωσε χθες το βράδυ, ο Διεθνής Οργανισμός Πολιτικής Αεροπορίας (ICAO), επιβεβαιώνοντας σχετική δημοσιογραφική αναφορά του Reuters που είχε προηγηθεί.
Στην συμφωνία συμπεριλήφθηκε και η Κίνα, καθώς οι Κινέζοι ελεγκτές στο υφιστάμενο πλαίσιο παραδίνουν τον έλεγχο της πορείας πτήσης των αεροσκαφών στους Ιάπωνες ελεγκτές για τον ίδιο αεροδιάδρομο, ενώ στο μέλλον θα παραδίδουν στους ελεγκτές της Νότιας Κορέας.
“Η πρόταση που καταθέσαμε έγινε αποδεκτή από τις τρεις χώρες,” δήλωσε ο πρόεδρος του ICAO Ολουμούγια Μπενάρντ Αλιού σε μία συνέντευξή του με το Reuters. “Η δόξα πραγματικά πηγαίνει στις χώρες που μπορούν να συνεργαστούν και να βρουν λύσεις,” πρόσθεσε ο ίδιος σχολιάζοντας θετικά την συνεργασία των εμπλεκόμενων χωρών για την ασφάλεια των πτήσεων στην περιοχή τους.