Το ελαττωματικό σύστημα πηδαλίου διεύθυνσης και οι ενέργειες του πληρώματος ευθύνονται για τη συντριβή του Airbus 320 στη θάλασσα της Ιάβας. Στην τελική έκθεση για την αεροπορική τραγωδία που στοίχισε τη ζωή 162 ανθρώπων οι ερευνητές κάνουν λόγο για επανειλημμένα προβλήματα στο σύστημα.
Ενώ επικρατούσαν άσχημες καιρικές συνθήκες, οι πιλότοι, όπως αναφέρεται στην έκθεση, αποσύνδεσαν τον αυτόματο πιλότο για να διορθώσουν την κατάσταση και στη συνέχεια έχασαν τον έλεγχο του Airbus. Η συγκόλληση στο σύστημα Rudder Travel Limiter, που βοηθά τους πιλότους στον έλεγχο του πηδαλίου, ήταν ραγισμένη, με αποτέλεσμα να στέλνει επανειλημμένα σήματα συναγερμού στους πιλότους.
Το πρόβλημα παρουσιάστηκε τέσσερις φορές κατά τη διάρκεια της μοιραίας πτήσης και 23 φορές το προηγούμενο έτος. Όταν ο πιλότος έλαβε την τέταρτη προειδοποίηση, οι πιλότοι τράβηξαν τους διακόπτες που ένα μέρος του συστήματος του αεροπλάνου σε μια προσπάθεια να επαναφέρουν το σύστημα. Απενεργοποίησαν έτσι και τον αυτόματο πιλότο. “Η ενέργεια του πληρώματος είχε ως αποτέλεσμα την αδυναμία ελέγχου του αεροπλάνου”, αναφέρεται στην επίσημη έκθεση των αρχών της Ινδονησίας. “Το αεροπλάνο μπήκε σε μια τέτοια κατάσταση που ήταν πέρα από τις δυνατότητες του πληρώματος να ανακτήσουν τον έλεγχό του”.
Οι καιρικές συνθήκες ωστόσο, σύμφωνα με τα καταγεγραμμένα στοιχεία της πτήσης, δεν επηρέασαν το αεροπλάνο. Το Airbus A320 συνετρίβη ενώ βρισκόταν στο μέσο περίπου της διαδρομής του δρομολογίου που εκτελούσε από την πόλη Surabaya στη Σιγκαπούρη στις 28 Δεκεμβρίου του 2014. Δύο μήνες αργότερα, δύτες είχαν βρει το πτώμα του Γάλλου συγκυβερνήτη στο μπροστινό μέρος της ατράκτου κατά τη διάρκεια των ερευνών αναζήτησης. Είχε αποκαλυφθεί πως εκείνος ήταν που πετούσε το αεροπλάνο πριν τη συντριβή του αντί για τον έμπειρο πιλότο Iriyanto. Ο πιλότος Iriyanto είχε αποσυνδέσει το ελαττωματικό σύστημα πτήσης κατά τη στιγμή του δυστυχήματος, αφήνοντας τον συγκυβερνήτη Remi Emmanuel Plesel να πάρει τον έλεγχο.
Πηγή: Dailymail