Κυριακή, 28 Ιουλ.
28oC Αθήνα

Συντριβή Airbus: Θα χρειαστούν μήνες για να αποκαλυφθούν τα αίτια της τραγωδίας στο Σινά – Όλα τα σενάρια

Φωτογραφία: Reuters
Φωτογραφία: Reuters

Το κατέρριψαν οι τζιχαντιστές; Έπεσε εξαιτίας τεχνικής βλάβης; Υπήρχε βόμβα μέσα στο αεροπλάνο; Ενώ όλοι περιμένουν τις αναλύσεις από τα “μαύρα κουτιά” του μοιραίου Airbus που συνετρίβη στο Σινά, ο πρόεδρος της Αιγύπτου προειδοποιεί πως η ανακάλυψη της αλήθειας μπορεί να χρειαστεί μήνες!

Αιγύπτιοι εμπειρογνώμονες έχουν ήδη ξεκινήσει να εξετάζουν τα περιεχόμενα των δυο μαύρων κουτιών του μοιραίου Airbus A321 της ρωσικής εταιρίας Kogalymavia, που συνετρίβη το Σάββατο (31.10.2015) βόρεια του όρους Σινά 23 λεπτά αφού είχε απογειωθεί από το Σαρμ ελ Σέιχ της Αιγύπτου με προορισμό την Αγία Πετρούπολη. 224 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους, εκ των οποίων τουλάχιστον 17 ήταν παιδιά.

Στην Αίγυπτο, εκτός από Ρώσους αξιωματούχους, βρίσκονται επίσης Γάλλοι και Γερμανοί εμπειρογνώμονες, όπως συμβαίνει πάντα όταν σε ένα αεροπορικό δυστύχημα εμπλέκεται ένα Airbus.

Μέχρι στιγμής δεν υπάρχουν σαφείς ενδείξεις για το τί συνέβη και το αεροπλάνο συνετρίβη. Μέσω Twitter, ομάδα τζιχαντιστών που πρόσκειται στο Ισλαμικό Κράτος, υποστήριξε πως εκείνη έριξε το αεροπλάνο με ρουκέτες. Όμως σύμφωνα με τους εμπειρογνώμονες κάτι τέτοιο δεν είναι δυνατόν, από τη στιγμή που σύμφωνα με τα στοιχεία, το Airbus πετούσε στα 9.144 μέτρα. Σύμφωνα με στρατιωτικούς ειδικούς τους οποίους ρώτησε το Γαλλικό Πρακτορείο, οι τζιχαντιστές του Ισλαμικού Κράτους δεν διαθέτουν πυραύλους ικανούς για ένα τέτοιο πλήγμα.

Δεν απέκλεισαν το ενδεχόμενο να είχε τοποθετηθεί μια βόμβα στο αεροπλάνο ή την πιθανότητα να χτυπήθηκε από μια ρουκέτα ή έναν πύραυλο την ώρα που ενδεχομένως είχε κατέβει σε μικρότερο ύψος λόγω μιας τεχνικής βλάβης ή για άλλους λόγους μετά την απώλεια της επαφής μαζί του.

Οι ειδικοί σε θέματα αεροναυπηγικής παραμένουν επιφυλακτικοί κατά πόσο οι τζιχαντιστές μπορούσαν με ρουκέτες να πλήξουν το αεροσκάφος και να το καταρρίψουν. Θεωρούν πιθανότερες αιτίες της συντριβής μια τεχνική βλάβη ή την έκρηξη βόμβας που βρισκόταν μέσα στο αεροσκάφος.

Το γεγονός πως εντοπίστηκαν συντρίμμια σε περίμετρο περίπου 8 χιλιομέτρων δείχνει, υποθετικά όπως αναφέρουν οι ειδικοί, ότι το Airbus A321-200 της Kogalymavia, δεν έπεσε στο έδαφος ακέραιο, αλλά είχε διαλυθεί ή εκραγεί εν πτήσει! Η περίμετρος των ερευνών επεκτάθηκε στα 15 χιλιόμετρα και σε απόσταση περίπου 60 χιλιομέτρων από τον τόπο του δυστυχήματος.

Υπάρχει δε ακόμη ένα θρίλερ: εξέπεμψε ή όχι ο πιλότος του Airbus SOS; Η επαφή με το Airbus A321-200 της Kogalymavia, η οποία είναι πλέον γνωστή με την ονομασία Metrojet, χάθηκε 23 λεπτά μετά την απογείωσή του τα ξημερώματα του Σαββάτου, την ώρα που πετούσε σε ύψος άνω των 9.144 μέτρων. Η σύζυγος του συγκυβερνήτη δήλωσε πως ο άνδρας της ήταν ανήσυχος για την κατάσταση του αεροπλάνου. Σύμφωνα με την εταιρία, πάντως, το Airbus είχε περάσει κάθε έλεγχο μέσα στο 2014 και ο πιλότος ήταν έμπειρος με 12.000 ώρες πτήσης στο ενεργητικό του.

Όλα δείχνουν πως η αλήθεια θα αργήσει να λάμψει και οι συγγενείς των 224 θυμάτων θα αναρωτιούνται για μήνες τι ήταν εκείνο που σκότωσε τους αγαπημένους τους. Ο πρόεδρος της Αιγύπτου Άμπντελ Φάταχ αλ Σίσι, ζήτησε από όλους να περιμένουν τα αποτελέσματα της έρευνας προτού προβούν σε εικασίες για τις πιθανές αιτίες της συντριβής του αεροσκάφους.

“Σε αυτές τις περιπτώσεις, θα πρέπει να αφήσουμε τους ειδικούς να εργαστούν και να μην αναφερόμαστε σε αιτίες καθώς αυτό ακριβώς αποτελεί το αντικείμενο μιας μεγάλης, περίπλοκης τεχνικής έρευνας” είπε απευθυνόμενος σε αξιωματικούς του στρατού, σύμφωνα με το ειδησεογραφικό πρακτορείο MENA. “Πρόκειται για ένα περίπλοκο ζήτημα που απαιτεί τη χρήση σύγχρονων τεχνολογιών και ερευνών που μπορεί να κρατήσουν μήνες”, συνέχισε.

Οι Ρώσοι ερευνητές, από την πλευρά τους, θα εξετάσουν όλα τα πιθανά σενάρια της συντριβής, όπως διευκρίνισε σε ανακοίνωσή του ο εκπρόσωπος της Επιτροπής Ερευνών της Ρωσίας, Βλαντίμιρ Μάρκιν. Αποκάλυψε ότι οι ερευνητές έχουν συγκεντρώσει τα τεχνικά έγγραφα του αεροσκάφους, για όλη την περίοδο της χρήσης του, και έχουν πάρει καταθέσεις από τους υπαλλήλους που ήταν υπεύθυνοι για τη συντήρηση των αεροσκαφών της εταιρείας Kogalymavia καθώς επίσης και από το πλήρωμα μιας πρόσφατης πτήσης της ίδιας εταιρείας.

“Καθηλώνουν” την Kogalymavia – “Αποκλεισμένη ζώνη” το Σινά

Στο μεταξύ, η ομοσπονδιακή υπηρεσία ασφάλειας της πολιτικής αεροπορίας Rostransnadzor απαγόρευσε στη ρωσική αεροπορική εταιρεία Kogalymavia να πραγματοποιεί πτήσεις με αεροσκάφη Airbus A321 μέχρι να διευκρινιστούν τα αίτια της συντριβής, μετέδωσε το πρακτορείο Ιντερφάξ. Ωστόσο, εκπρόσωπος της εταιρείας δήλωσε στο πρακτορείο RIA ότι η Kogalymavia δεν έχει λάβει τέτοια εντολή από τις ρωσικές υπηρεσίες.

Την ίδια ώρα, πολλές αεροπορικές εταιρείες, ευρωπαϊκές και αραβικές, ανακοίνωσαν ότι αποφεύγουν τον εναέριο χώρο του βόρειου και κεντρικού Σινά. Η βρετανική αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους EasyJet ανέφερε στο πρακτορείο Sputnik ότι “οι βρετανικές αεροπορικές εταιρείες, συμπεριλαμβανομένης της EasyJet” δεν πετούν πάνω από την περιοχή του δυστυχήματος κατόπιν προτροπής του υπουργείου Μεταφορών.

Το Σάββατο, τόσο η EasyJet όσο και η British Airways, είχαν ανακοινώσει ότι δεν σχεδιάζουν να αλλάξουν σχέδια πτήσεων από και προς το αιγυπτιακό θέρετρο Σαρμ ελ Σέιχ. Την ίδια ώρα όμως, η Emirates των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, η Air France και η Lufthansa σταμάτησαν τις πτήσεις πάνω από τη χερσόνησο του Σινά.

Την Κυριακή, έγινε γνωστό ότι άλλες δύο αραβικές εταιρείες, η Air Arabia και η flydubai, τροποποιούν τα δρομολόγιά τους ώστε να αποφεύγουν την περιοχή, για προληπτικούς λόγους. Η αλλαγή της πορείας των αεροσκαφών συνήθως σημαίνει ότι η απόσταση που καλύπτουν είναι μεγαλύτερη, γεγονός που αυξάνει το κόστος των καυσίμων.

Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ

Κόσμος Τελευταίες ειδήσεις

Σχολιάστε