- Επιμένουν οι ειδικοί πως δεν έριξαν οι τζιχαντιστές το Airbus Α-321 στο Σινά - Πιθανότερες αιτίες η μηχανική βλάβη ή να υπήρχε βόμβα στο αεροσκάφος - Δεν έπεσε στο έδαφος ακέραιο αλλά διαλύθηκε στον αέρα λένε ειδικοί - Αιγύπτιος υπουργός: Ο πιλότος δεν ζήτησε να αλλάξει πορεία – Κανονική η επικοινωνία με τον πύργο ελέγχου - Συντρίμμια του αεροπλάνου έχουν διασκορπιστεί σε ακτίνα 8 χιλιομέτρων! - Τα μαύρα κουτιά θα δώσουν τις απαντήσεις - Συγκλονιστικές φωτογραφίες από το σημείο της συντριβής στο βόρειο Σινά - Μέρα πένθους στη Ρωσία, μεσίστιες οι σημαίες
Ένα 24ωρο μετά τη χειρότερη αεροπορική τραγωδία στην ιστορία της Ρωσίας και με την Υφήλιο “παγωμένη” μπροστά στο ενδεχόμενο να έχουν βάση οι ισχυρισμοί των τζιχαντιστών του Σινά που δρουν στην περιοχή πως εκείνοι έριξαν το αεροπλάνο της εταιρίας Kogalymavia, άπαντες περιμένουν τις απαντήσεις που θα δώσουν τα μαύρα κουτιά του μοιραίου Airbus.
224 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους από τη συντριβή του αεροπλάνου, που απογειώθηκε από το τουριστικό θέρετρο Σαρμ ελ Σέιχ στην Ερυθρά Θάλασσα στην Αίγυπτο με προορισμό τη Ρωσία και την Αγία Πετρούπολη. Από τους 217 επιβάτες, οι 214 ήταν Ρώσοι και οι 3 Ουκρανοί. Ανάμεσά τους 17 παιδιά και 138 γυναίκες. Το πλήρωμα ήταν επταμελές. Το μικρότερο θύμα της τραγωδίας ήταν ένα κοριτσάκι 10 μηνών και το μεγαλύτερο ένας άνθρωπος 77 ετών. Μέχρι στιγμής, 163 σοροί έχουν ανασυρθεί από το σημείο της τραγωδίας και έχουν μεταφερθεί στο νεκροτομείο του Καΐρου. Οι αιγυπτιακές αρχές διεύρυναν την ακτίνα των ερευνών για να βρουν και τις υπόλοιπες 61 σορούς.
Το γεγονός πως εντοπίστηκαν συντρίμμια σε περίμετρο περίπου 8 χιλιομέτρων δείχνει, υποθετικά αναφέρουν οι ειδικοί, ότι το Airbus A321-200 της Kogalymavia, δεν έπεσε στο έδαφος ακέραιο, αλλά είχε διαλυθεί ή εκραγεί εν πτήσει! Η περίμετρος των ερευνών επεκτάθηκε στα 15 χιλιόμετρα και σε απόσταση περίπου 60 χιλιομέτρων από τον τόπο του δυστυχήματος.
Οι οργάνωση τζιχαντιστών του Σινά “Επαρχία του Σινά”, παρακλάδι του Ισλαμικού Κράτους, ανέλαβε μέσω twitter το Σάββατο (31.10.2015) την ευθύνη για την κατάρριψη του αεροπλάνου, ως αντίποινα για τους βομβαρδισμούς της Ρωσίας στη Συρία. Μάλιστα, ανέβασαν στο διαδίκτυο και ένα video που υποτίθεται πως δείχνει τη στιγμή της κατάρριψης του αεροπλάνου.
ΔΕΙΤΕ ΤΟ VIDEO
Όμως οι ειδικοί σε θέματα αεροναυπηγικής παραμένουν επιφυλακτικοί κατά πόσο οι τζιχαντιστές μπορούσαν με ρουκέτες να πλήξουν το αεροσκάφος και να το καταρρίψουν. Θεωρούν πιθανότερες αιτίες της συντριβής μια τεχνική βλάβη ή την έκρηξη βόμβας που βρισκόταν μέσα στο αεροσκάφος. Αν όμως ισχύει αυτή η υπόθεση, ποιος μπορεί να είχε τοποθετήσει τη βόμβα σε ένα αεροπλάνο γεμάτο οικογένειες που επέστρεφαν στη Ρωσία από τις ολιγοήμερες διακοπές τους;
Σύμφωνα με στρατιωτικούς ειδικούς τους οποίους ρώτησε το Γαλλικό Πρακτορείο, οι τζιχαντιστές του Ισλαμικού Κράτους δεν διαθέτουν πυραύλους ικανούς να πλήξουν ένα αεροπλάνο στα 9.144 μέτρα. Ωστόσο, δεν απέκλεισαν το ενδεχόμενο να είχε τοποθετηθεί μια βόμβα στο αεροπλάνο ή την πιθανότητα να χτυπήθηκε από μια ρουκέτα ή έναν πύραυλο την ώρα που ενδεχομένως είχε κατέβει σε μικρότερο ύψος λόγω μιας τεχνικής βλάβης ή για άλλους λόγους μετά την απώλεια της επαφής μαζί του.
Υπάρχει δε ακόμη ένα θρίλερ: εξέπεμψε ή όχι ο πιλότος του Airbus SOS; Η επαφή με το Airbus A321-200 της Kogalymavia, η οποία είναι πλέον γνωστή με την ονομασία Metrojet, χάθηκε 23 λεπτά μετά την απογείωσή του τα ξημερώματα του Σαββάτου, την ώρα που πετούσε σε ύψος άνω των 9.144 μέτρων.
Σύμφωνα με αξιωματούχους της αιγυπτιακής πολιτικής αεροπορίας, ο πιλότος του διαμαρτυρήθηκε για μια τεχνική βλάβη του συστήματος επικοινωνίας. Ωστόσο ο Αιγύπτιος υπουργός Πολιτικής Αεροπορίας Χοσάμ Καμάλ δήλωσε ότι “οι επικοινωνίες μεταξύ του κυβερνήτη και του πύργου ελέγχου ήταν κανονικές” έως ότου χάθηκε η επαφή με το αεροπλάνο και ο πιλότος δεν είχε ζητήσει να αλλάξει πορεία. Ούτε και εξέπεμψε σήμα κινδύνου.
Την ίδια ώρα, η εταιρία φαίνεται πως απορρίπτει το ενδεχόμενο βλάβης και σε ανακοίνωσή της υπογραμμίζει ότι το αεροπλάνο της είχε υποβληθεί σε πλήρη τεχνικό έλεγχο το 2014, ενώ υπερασπίζεται τον πιλότο του, ο οποίος είχε στο ενεργητικό του, σύμφωνα με την ίδια, 12.000 ώρες πτήσης.
Επικαλούμενο τις ρωσικές εισαγγελικές αρχές, το πρακτορείο Interfax μετέδωσε ότι τα μέλη του πληρωματος είχαν υποβληθεί πρόσφατα σε ιατρικές εξετάσεις και δεν είχαν εντοπιστεί τυχόν προβλήματα υγείας. “Το πλήρωμα υποβλήθηκε σε ιατρικές εξετάσεις πριν πετάξουν για το Σαρμ ελ Σέιχ και κρίθηκαν όλοι τους ικανοί για πτήση”, είπε η Μάγια Ιβανόβα, η εκπρόσωπος της εισαγγελίας που είναι αρμόδια για θέματα μεταφορών στην περιοχή του Βόλγα.
Όλα αναμένεται να διαλευκανθούν όταν αναλυθούν τα δεδομένα από τα μαύρα κουτιά του μοιραίου αεροπλάνου. Οι εικόνες από το σημείο της συντριβής είναι κάτι περισσότερο από συγκλονιστικές. Παντού συντρίμμια, παντού θάνατος και καταστροφή. Σύμφωνα με τις αιγυπτιακές αρχές, τα συντρίμμια έχουν διασκορπιστεί σε έναν κύκλο διαμέτρου 8 χιλιομέτρων, ίσως και μεγαλύτερο, στην αλ Χασάνα, σε ορεινή ζώνη της επαρχίας του Βορείου Σινά.
Οι έρευνες συνεχίζονται τόσο στο σημείο όπου συνετρίβη το αεροπλάνο όσο και στα γραφεία της εταιρίας Metrojet στη Ρωσία. Οι ρωσικές αρχές ερευνούν τα γραφεία της ρωσικής αεροπορικής εταιρείας, αλλά και του τουριστικού πράκτορα, την ώρα που ερευνητές από τη Γαλλία και τη Γερμανία αναμένονται στην Αίγυπτο, σύμφωνα με τη συνήθη διαδικασία που ακολουθείται για όλα τα περιστατικά στα οποία εμπλέκεται ένα Airbus, καθώς οι δύο αυτές χώρες είναι τα κύρια μέλη της ευρωπαϊκής κοινοπραξίας που τα κατασκευάζει.
Οι έρευνες στον τόπο του δυστυχήματος αναμένεται να ολοκληρωθούν εντός των επόμενων λίγων ημερών, δήλωσε σήμερα ο Ρώσος υπουργός Αντιμετώπισης Εκτάκτων Καταστάσεων Βλαντίμιρ Πουσκόφ, ενώ και τρίτο αεροσκάφος με ερευνητές και εξοπλισμό το οποίο έχει μισθώσει το υπουργείο του έφτασε σήμερα Κυριακή (01.11.2015) στο Κάιρο.
Με πληφορορίες από ΑΠΕ ΜΠΕ – Φωτογραφίες: EPA