Μια ιστορική απόφαση έλαβε το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, βάζοντας τέλος στους κινητήρες ντίζελ και βενζίνης στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Στη συνεδρίαση που έγινε στο Στρασβούργο της Γαλλίας, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο απαιτήθηκε από τις αυτοκινητοβιομηχανίες να μειώσουν τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 100% μέχρι τα μέσα της επόμενης δεκαετίας (2035). Ουσιαστικά πρόκειται για μια απόφαση που προφανώς απαγορεύει την πώληση στην ΕΕ των 27 χωρών μελών νέων αυτοκινήτων που κινούνται με βενζίνη, ντίζελ ή υβριδικό σύστημα κίνησης, δηλαδή τα οχήματα που κινούνται με ορυκτά καύσιμα.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Κατά τη διάρκεια της ψηφοφορίας, 339 τάχθηκαν υπέρ της πρότασης και 249 κατά, ενώ οι αποχές έφτασαν τις 24.
Οι προσπάθειες ορισμένων βουλευτών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου να αποδυναμώσουν τον στόχο για μείωση του CO2 σε 90% έως το 2035 απορρίφθηκαν.
Αυτό βέβαια δεν είναι κάτι το οριστικό, καθώς απλά με την ψηφοφορία επιβεβαιώνεται η θέση του κοινοβουλίου για τις επικείμενες διαπραγματεύσεις με τις χώρες της ΕΕ για τον τελικό νόμο.
Βασικός στόχος της Ευρώπης είναι η ηλεκτροκίνηση, ενθαρρύνουν μάλιστα τις αυτοκινητοβιομηχανίες για τέτοιες επενδύσεις μόνο που θα πρέπει οι χώρες να εγκαταστήσουν εκατομμύρια φορτιστές οχημάτων.
Οι περιβαλλοντικές οργανώσεις χαιρέτησαν τις αποφάσεις του κοινοβουλίου, με την Transport & Environment που έχει ως έδρα της τις Βρυξέλλες να δηλώνει ότι πρόκειται για μια ευκαιρία «για την αποτροπή της ανεξέλεγκτης κλιματικής αλλαγής».