Site icon NewsIT

Στο μυαλό του 28χρονου πιλότου, Andreas Lubitz – Το “τέρας” της κατάθλιψης κόστισε 150 ψυχές; Όλο το χρονικό της συντριβής του μοιραίου Airbus 320

26.03.2015 | 20:32
Στο μυαλό του 28χρονου πιλότου, Andreas Lubitz – Το “τέρας” της κατάθλιψης κόστισε 150 ψυχές; Όλο το χρονικό της συντριβής του μοιραίου Airbus 320

- Ο Andreas Lubitz έριξε το αεροπλάνο στις γαλλικές Άλπεις, σκορπίζοντας τον θάνατο - Τι λέει η Lufthansa για τις ψυχολογικές εξετάσεις που περνούν οι πιλότοι - "Φύλλο και φτερό" το σπίτι του, φυγαδεύτηκαν οι γονείς του - Τι λέει στο newsIT Έλληνας που ζει στο Montabaur - Βίντεο με τους συγγενείς των θυμάτων να φτάνουν στο σημείο της συντριβής - Δάκρυσε η Άνγκελα Μέρκελ για τα θύματα του μοιραίου αεροσκάφους - Περισσότεροι από 50 Γάλλοι εθελοντές του Ερυθρού Σταυρού συμμετέχουν στην επιχείρηση που πραγματοποιείται στο σημείο - Η ενημέρωση του εισαγγελέα της Μασσαλίας που επιβεβαίωσε πως ο συγκυβερνήτης έριξε το Airbus 320 εσκεμμένα - Ο 28χρονος Andreas Lubitz ήταν ζωντανός μέχρι την στιγμή της πρόσκρουσης

Για λόγους που -τουλάχιστον προς το παρόν- μόνον ο ίδιος ξέρει, ο 28χρονος συγκυβερνήτης του μοιραίου αεροπλάνου της Germanwings, Andreas Lubitz, οδήγησε το Airbus 320 κυριολεκτικά στα βράχια.

Τα σενάρια είναι πολλά και οι πληροφορίες κάνουν ήδη λόγο για ιστορικό με σημάδια κατάθλιψης, ωστόσο το δεδομένο είναι πως η μοιραία απόφαση που πήρε ο 28χρονος κόστισε την ζωή 149 ακόμη αθώων ανθρώπινων ψυχών.

Τα ερωτήματα είναι πολλά: Γιατί ο Andreas Lubitz αποφάσισε να κλειδώσει έξω από το κόκπιτ του αεροσκάφους τον πιλότο; Ήξερε η εταιρία για το ιστορικό της κατάθλιψης του 28χρονου; Ποια είναι η διαδικασία της ψυχολογικής αξιολόγησης των πιλότων;

Την ίδια ώρα, όπως έγινε γνωστό, οι επιβάτες του μοιραίου αεροσκάφους έζησαν στο απόλυτο τον τρόμο. Κι αυτό γιατί όταν ο πιλότος -ο οποίος είχε πάει στην τουαλέτα- συνειδητοποίησε πως ο Lubitz αφενός δεν του επέτρεπε να ξαναμπεί στο πιλοτήριο κι αφετέρου είχε πατήσει το κουμπί καθόδου που θα έφερνε την σφοδρή σύγκρουση, χτύπαγε μανιωδώς την πόρτα, χωρίς όμως αποτέλεσμα.

Η ψυχολογική κατάσταση των πιλότων

Ο Andreas Lubitz είχε σταματήσει την εκπαίδευσή του στη Lufthansa πριν έξι χρόνια και σύμφωνα με γνωστή του που μίλησε στην εφημερίδα Frankfurter Allgemeine Zeitung, η αιτία αυτής της διακοπής ήταν η κατάθλιψη και η υπερκόπωση!

Ο διευθύνων σύμβουλος της Lufthansa, Κάρστεν Σπορ, επιβεβαίωσε κατά τη διάρκεια έκτακτης συνέντευξης Τύπου στην Κολωνία την πληροφορία για την διακοπή της εκπαίδευσης.

Από το 2008 δούλεψε ως αεροσυνοδός και τον Σεπτέμβριο του 2013 προσελήφθη σαν πιλότος. Ίσως η κατάθλιψη να είναι η “απάντηση” στο γιατί άργησε έξι χρόνια να ξεκινήσει να εργάζεται σαν πιλότος.

Τραγική ειρωνεία; Ο Lubitz εκμεταλλεύθηκε το πρωτόκολλο στα πιλοτήρια που ίσχυσε μετά τις επιθέσεις τις 11ης Σεπτεμβρίου και σύμφωνα με το οποίο η πόρτα προς το κοκπιτ κλείδωνε για να αποτραπούν αεροπειρατίες.

Η απάντηση της Lufthansa

Η Lufthansa, με την σειρά της, έδωσε απαντήσεις οι οποίες όμως εγείρουν ακόμη περισσότερα ερωτήματα. Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλό της, ο Lubitz δεν είχε περάσει από ψυχολογικά τεστ, μόνο από ιατρικά, όπως συμβαίνει όμως με όλους τους πιλότους της εταιρίας.

Η διαδικασία πρόσληψης της Lufthansa περιλαμβάνει και ψυχολογικά τεστ αλλά, όπως παραδέχτηκε ο Σπορ, από τη στιγμή που θα αναλάβουν καθήκοντα οι πιλότοι της εταιρίας δεν υποβάλλονται πλέον σε ψυχολογικές διαδικασίες παρά μόνο σε εξετάσεις για να διαπιστωθούν οι διοικητικές ικανότητές τους, εφόσον επιθυμούν να γίνουν κυβερνήτες των αεροσκαφών.

Κι αυτό οδηγεί στο επόμενο προφανές ερώτημα: Πως μπορεί να εγγυηθεί η ομαλή ψυχολογική κατάσταση των πιλότων μετά την ανάληψη των καθηκόντων τους;

Ανοικτά κι άλλα σενάρια, εκτός της αυτοκτονίας λέει η Ένωση Πιλότων Cockpit

Το ενδεχόμενο η συντριβή του Airbus 320 να μην οφείλεται σε αυτοκτονία του συγκυβερνήτη, αφήνει η Ένωση Πιλότων Cockpit.

Ο εκπρόσωπος της Ένωσης, Γιεργκ Χάντβεργκ, σημείωσε ότι θα πρέπει να περιμένουμε να βγει το τελικό πόρισμα και τόνισε ότι από τη δική τους σκοπιά, υπάρχουν κι άλλα πιθανά σενάρια και πολλά ερωτήματα είναι ανοικτά.

«Το γεγονός ότι κάτι τέτοιο είναι δυνατό, δεν μπορούσαμε ως τώρα να το φανταστούμε», δήλωσε ο εκπρόσωπος της Ένωσης Γιεργκ Χάντβεργκ και πρόσθεσε ότι στην ιστορία της αεροπλοΐας έχουν υπάρξει κι άλλα κρούσματα αυτοκτονιών.
«Πρέπει να περιμένουμε το τελικό πόρισμα. Βεβαίως αρκετά συνηγορούν υπέρ του σεναρίου ότι μπορεί να πρόκειται για έναν άνθρωπο ψυχικά άρρωστο» και προειδοποίησε να μην χαρακτηριστεί η συντριβή πρόωρα αυτοκτονία.

«Στα νέα στοιχεία των ερευνητών αυτό είναι μόνο ένα ενδιάμεσο πόρισμα. Πολλά ερωτήματα είναι ακόμη ανοιχτά. Από τη δική μας σκοπιά, είναι πιθανά και άλλα σενάρια», τόνισε.

Φωτογραφίες που “κόβουν την ανάσα”

Το αεροπλάνο έχει σκορπιστεί σε χλιάδες μικρά κομμάτια. Οι μαρτυρίες αναφέρουν πως τα σώματα των επιβατών είναι διαμελισμένα, ενώ το μεγαλύτερο κομμάτι από ό, τι απέμεινε από το Airbus 320 δεν είναι μεγαλύτερο από ένα αυτοκίνητο.


Η συντριβή ήταν σφοδρότατη, κάτι που αποδεικνύεται από τις νέες φωτογραφίες του Reuters.




Κρανίου τόπο θυμίζει το σημείο των γαλλικών Άλπεων που έγινε η σύγκρουση του αεροπλάνου, με τους αρμόδιους να προσπαθούν να συλλέξουν τα συντρίμμια…

Η ενημέρωση του εισαγγελέα Μασσαλίας

Νωρίτερα, το μεσημέρι της Πέμπτης, ο εισαγγελέας της Μασσαλίας Μπρίς Ρομπέν, τόνισε πως ο συγκυβερνήτης εσκεμμένα έριξε το αεροπλάνο στις Άλπεις.

Είχε μόλις 630 ώρες πτήσης στο ενεργητικό του. Έμεινε μόνος στο πιλοτήριο όταν ο κυβερνήτης του αεροπλάνου, ο Πάτρικ Σ., πατέρας δυο παιδιών με 10ετή πείρα, βγήκε για να πάει τουαλέτα, κάτι που προβλέπεται από τον κανονισμό.

Όταν ο κυβερνήτης επέστρεψε, ειδοποίησε τον συγκυβερνήτη να του ανοίξει την πόρτα αλλά δεν πήρε απάντηση. Ο καταγραφέας πτήσης αποκάλυψε όλα συνέβησαν στο μοιραίο αεροπλάνο μισή ώρα πριν το τραγικό τέλος.

Τα πρώτα 20 λεπτά οι δυο πιλότοι συζητούν κανονικά και χωρίς να υπάρχει ένδειξη πως κάτι συμβαίνει. Μέχρι που ακούγεται ο πιλότος να τραβάει την καρέκλα του, να ανοίξει την πόρτα και να αφήνει για λίγο τον έλεγχο του αεροσκάφους στον συγκυβερνήτη του.

Εκείνος, ο Andreas Lubitz από το Μονταμπάου της Ρηνανίας, αμέσως βάζει το σύστημα σε διαδικασία προσγείωσης. «Αυτό δεν μπορεί να γίνει αυτόματα» είπε ο Γάλλος εισαγγελέας. Αλλά οι αποκαλύψεις του δεν είχαν τελειώσει εκεί.

Ο Lubitz παραμένει ήρεμος. Όταν ο κυβερνήτης γυρνά και ζητά να του ανοίξει την πόρτα για να μπει στο κοκπιτ, δεν παίρνει καμία απάντηση. Στα 10 λεπτά που μεσολάβησαν από τη στιγμή που ο κυβερνήτης βγήκε από το πιλοτήριο μέχρι και τη συντριβή, ο 28χρονος δεν μίλησε. Με κανέναν. Ούτε με τον πύργο ελέγχου ούτε με τον κυβερνήτη.

Ο Ρομπέν περιέγραψε πως σύμφωνα με όσα ακούστηκαν από τον καταγραφέα πτήσης, ο 28χρονος ήταν απόλυτα ήρεμος. Ανέπνεε κανονικά και έριξε εσκεμμένα το αεροπλάνο στις γαλλικές Άλπεις. Είχε πατήσει το κουμπί καθόδου και το αεροπλάνο έπεφτε 1000 μέτρα το λεπτό!

Μέχρι τη στιγμή της συντριβής, ο συγκυβερνήτης ήταν ζωντανός. «Μπορούσαμε να ακούσουμε την αναπνοή του», είπε ο Ρομπέν…

Πηγές: Mirror, Daily Mail, ΑΠΕ – ΜΠΕ
Φωτογραφίες: Reuters, ΑΠΕ – ΜΠΕ

Κόσμος Τελευταίες ειδήσεις

Exit mobile version