Σύμφωνα με τον Guardian, τα διαφημιστικά στο Facebook έχουν προκαλέσει αντιδράσεις κατά της Μέι αφού τα χρήματα προήλθαν από τις τσέπες των Βρετανών φορολογούμενων.
Η καμπάνια κόστισε 96.684 λίρες σε διάστημα μόλις μίας εβδομάδας, είχαν το hashtag #BackTheBrexitDeal, περιλάμβαναν σύντομα βίντεο που γυρίστηκαν με δημόσιους πόρους και συνδέονταν με επίσημη κυβερνητική ιστοσελίδα που ονομάζεται The Brexit Deal Explained.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Παρότι το Facebook δεν δίνει ακριβή δεδομένα για το κοινό, τα διαφημιστικά εμφανίστηκαν στους χρήστες για τουλάχιστον πέντε φορές την τελευταία εβδομάδα.
[read4more]
Διαφορετικά βίντεο προωθήθηκαν σε διαφορετικά είδη κοινού:
Περισσότερες πιθανότητες για να δουν τα διαφημιστικά είχαν οι άνδρες, ενώ ένα εκ των διαφημιστικών υποστήριζε ότι η συμφωνία θα βοηθήσει τη Βρετανία να μειώσει τα επίπεδα μετανάστευσης.
Ειδικές διαφημίσεις δημιουργήθηκαν για την προώθηση της συμφωνίας και στις χώρες του Ηνωμένου Βασιλείου, που γυρίστηκαν ειδικά για τη Σκωτία, την Ουαλία και τη Βόρεια Ιρλανδία.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Τα στοιχεία αναφέρονται στα νέα εργαλεία διαφάνειας για την πολιτική διαφήμιση που δίνει το Facebook και δημιουργήθηκαν τον τελευταίο μήνα ως απάντηση στην κριτική για τον ρόλο των social media και των λεγόμενων “σκοτεινών διαφημίσεων” κατά την προεκλογική περίοδο του δημοψηφίσματος για το Brexit.
Οι νέοι κανόνες υποχρεώνουν τους πολιτικούς που διαφημίζονται να επιβεβαιώσουν ότι βρίσκονται στο Ηνωμένο Βασίλειο και να δημιουργήσουν ένα δημόσιο αρχείο που να προκύπτει το περιεχόμενο, αν και δεν υπάρχει πλήρης σαφήνεια σχετικά με τον τελικό οικονομικό υποστηρικτή μιας πολιτικής διαφημιστικής καμπάνιας.
Οι Συντηρητικοί ξόδεψαν 40.000 £ από τα κομματικά ταμεία
Με βάση τα στοιχεία, οι Συντηρητικοί ξόδεψαν επιπλέον 40.000 στερλίνες από τα κομματικά ταμεία αγοράζοντας διαφημιστικά για τον ίδιο σκοπό, μια κίνηση που θα μπορούσε να εξοργίσει τους ευρωσκεπτικιστές Τόρις που στηρίζουν ένα σκληρό Brexit.
Παράλληλα, η οργάνωση που ζητά δεύτερο δημοψήφισμα ξόδεψε 47.000 λίρες, με επιχείρημα ότι η συμφωνία δεν ικανοποιεί κανέναν και κάλεσε τους πολίτες να απαιτήσουν ένα δεύτερο δημοψήφισμα.
Παράλληλα, η ομάδα “Britain’s Future” που στηρίζει το Brexit ξόδεψε πάνω από 21.000 λίρες την περασμένη εβδομάδα, ενθαρρύνοντας τους πολίτες να στέλνουν email στους βουλευτές και να τους ζητούν να ψηφίσουν “όχι” στη συμφωνία.
Η ομάδα δέχεται δωρεές από τους χρήστες, ωστόσο είναι ασαφές αν τα ποσά που εισπράττει είναι αρκετά για να πληρώσουν τη διαφημιστική καμπάνια.
πηγή: theguardian.com