Η τελευταία επικοινωνία που είχαν τα μέλη του πληρώματος του πλοίου που βυθίστηκε στα ανοικτά της Νότιας Κορέας με την στεριά, αποκαλύπτουν τον πανικό τους και την αναποφασιστικότητά τους μπροστά σε αυτό που συνέβαινε.
Στους διαλόγους που βλέπουν το φως της δημοσιότητας ένα μέλος τους πληρώματος ρωτά συνεχώς αν υπάρχουν διαθέσιμες λέμβοι για να επιβιβαστούν οι επιβάτες σε περίπτωση εκκένωσης του πλοίου.
Ο καπετάνιος είπε ότι καθυστέρησε την εκκένωση φοβούμενος ότι οι επιβάτες θα παρασύρονταν στην θάλασσα.
Μετά από 3 ημέρες από την βύθιση του πλοίου οι δύτες κατάφεραν να μπούν στο κουφάρι και έχουν ανασύρει στην επιφάνεια μέχρι στιγμής 26 σορούς ανεβάζοντας τον αριθμό των επιβεβαιωμένων νεκρών στους 58.
244 αγνοούνται ακόμα ενω 174 σώθηκαν. Συνολικά στο πλοίο επέβαιναν 476 άνθρωποι – 339 ήταν παιδιά και δάσκαλοι που πήγαιναν εκδρομή.
Η απώλεια τόσων παιδιών από ένα και μόνο σχολείο θεωρείται ήδη εθνική καταστροφή.
Το πλοίο Sewol αναποδογύρισε και βυθίστηκε ενώ έπλεε στο νησί Τζεζού. Ειδικοί πιστεύουν ότι πιθανότατα η απότομη στροφή που πήρε το πλοίο λίγο πριν βυθιστεί μετακίνησε φορτίο με αποτέλεσμα να μπατάρει.
Τόσο τα sms όσο και τα τηλεφωνήματα από τους εγκλωβισμένους στο πλοίο ανθρώπους δείχνουν τον πανικό που επικράτησε με ανθρώπους παγιδευμένους στους διαδρόμους του πλοίου.
Σήμερα δόθηκαν στην δημοσιότητα οι διάλογοι που είχε το πλήρωμα που ήταν στην γέφυρα του πλοίου με το λιμεναρχείο στην στεριά.
Λιμεναρχείο: “Παρακαλώ πηγαίνετε έξω και δώστε στους επιβάτες να φορέσουν σωσίβια και να φορέσουν και άλλα ρούχα”
Μέλος Πληρώματος: “Αν προχωρήσουμε σε εκκένωση του πλοίου θα μπορέσετε να σώσετε τους επιβάτες;”
Λιμεναρχείο: “Τουλάχιστον αφήστε τους να φορέσουν απλά σωσίβια και όχι γιλέκα και βοηθήστε τους να βγούν από το πλοίο!”
Μέλος Πληρώματος: “Αν εκκενώσουμε το πλοίο θα τους σώσετε αμέσως;”
Λιμεναρχείο: “Μην τους αφήσετε να πέσουν στην θάλασσα γυμνοί. Τουλάχιστον δώστε τους να φορέσουν κλασικά σωσίβια και βοηθήστε τους να βγούν από το πλοίο. Δεν έχουμε εικόνα της κατάστασης. Ο καπετάνιος θα πάρει την τελική απόφαση και θα αποφασίσει αν θα προχωρήσει στην εκκένωση του πλοίου.”
Μέλος πληρώματος: “Δεν μιλάω γι’ αυτό. Ρώτησα: αν γίνει τώρα η εκκένωση θα τους σώσετε αμέσως;”
Ο καπετάνιος μιλώντας στα ΜΜΕ είπε ότι ζητάει συγγνώμη από τις οικογένειες των θυμάτων. Είπε επίσης:
“Τα ρεύματα ήταν πολύ δυνατά. Η θερμοκρασία του νερού ήταν πολύ χαμηλή και σκέφτηκα ότι αν οι άνθρωποι έπεφταν στο νερό χωρίς να το σκεφτώ αν δεν φορούσαν σωσίβιο θα τους παρέσυρε το ρεύμα και θα πνίγονταν”.
Ο καπετάνιος δεν ήταν στην γέφυρα όταν το πλοίο άρχισε να παίρνει κλίση. Στο τιμόνι ήταν η τρίτη μηχανικός η οποία δεν είχε πλεύσει ξανά στο συγκεκριμένο δρομολόγιο. Όπως είπε ο ίδιος καπετάνιος είχε χαράξει την πορεία του πλοίου και είχε αποσυρθεί στην καμπίνα του για να φροντίσει κάποιες δουλειές.
Και ήταν εκείνος που βγήκε από τους πρώτους από το πλοίο του, ενώ εκατοντάδες άνθρωποι χάθηκαν στα παγωμένα νερά με το πλοίο του.
ΒΙΝΤΕΟ – ΝΤΟΚΟΥΜΕΝΤΟ
“Ο καπετάνιος παραβίασε έναν διεθνή κανόνα που λέει ότι ο καπετάνιος πρέπει να μένει στο πλοίο του μέχρι να σωθεί και ο τελευταίος επιβάτης”, λένε ειδικοί στο ναυτιλιακό δίκαιο. Όμως εκείνος τους άφησε να χαθούν στα βάθη της θάλασσας…
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Νότια Κορέα: 32 οι νεκροί από το τραγικό ναυάγιο – Πήραν DNA από τους γονείς των μαθητών