Το μέγεθος της οικονομίας της χώρας είναι τέτοιο που η διαγραφόμενη αστάθεια προκαλεί παγκόσμιους τριγμούς.
Μπορεί η χώρα να είναι… αιώνες μπροστά σε σχέση με άλλες σε τεχνολογικό επίπεδο η ανοικοδόμησή της ωστόσο θα έχει άμεση επίπτωση στο χρέος της, μια επίπτωση που κάποιοι την υπολογίζουν ως και τις 10 μονάδες.
Μέσα σε αυτές τις συνθήκες έως φυσιολογική είναι η κατακόρυφη, νέα πτώση, του δείκτη Nikkei που έκλεισε με μείωση 6,18%.
Δεκάδες εργοστάσια έχουν τεθεί εκτός λειτουργίας καθώς η έλλειψη της κινητήριας δύναμης, το ρεύμα από τους πυρηνικούς αντιδραστήρες, έχει παγώσει κάθε διαδικασία.
Παράλληλα έχει τεθεί εκτός λειτουργίας ένα τεράστιο μέρος συγκοινωνιών που έχει σαν αποτέλεσμα τη δυσλειτουργία χιλιάδων ακόμη εταιριών όλων των επιπέδων.
Μόλις σήμερα το πρωί η αυτοκινητοβιομηχανία Toyota ανακοίνωσε πως σχεδιάζει να διακόψει την παραγωγή της στην Ιαπωνία τουλάχιστον ως της 16 Μαρτίου.
Αυτή η διακοπή της παραγωγής από τις 14 ως τις 16 Μαρτίου θα μειώσει κατά 40.000 των αριθμό των οχημάτων, μεγέθη που … ζαλίζουν. Ήδη έχουν διακόψει μέρος της παραγωγής τόσο η Honda όσο και η Nissan, αλλά και δεκάδες άλλες παγκόσμιας εμβέλειας βιομηχανίας
Τώρα κυριολεκτικά όλος ο πλανήτης παρακολουθεί τις εξελίξεις καθώς η χώρα έχει το μεγαλύτερο χρέος παγκοσμίως.
Το αμέσως προηγούμενο “μεγάλο κακό” για την οικονομία της Ιαπωνίας προήλθε και πάλι από έναν σεισμό.
Ο σεισμός του Κόμπε είχε μειώσει την τεράστια παραγωγή της χώρας κατά 2,6%. Δυστυχώς ο σεισμός τότε δεν ήταν παρά “παρωνυχίδα” σε σχέση με τη σημερινή κατάσταση καθώς καθημερινά έρχονται στο φως απώλειες που δεν είχαν υπολογιστεί από την αρχή όχι μόνο σε επίπεδο ανθρώπινων απωλειών αλλά και σε αυτό των υποδομών.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΤΟ ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΤΟΥ NEWSIT ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΑΠΩΝΙΑ