Κόσμος

Τριγμοί στην παγκόσμια οικονομία! Καταρρέει ο ναυτιλιακός γίγαντας Hanjin – Οι επιπτώσεις στην ελληνική ναυτιλία

- Η κορεατική Hanjin Shipping Co βρίσκεται στο χείλος του γκρεμού και οι συνέπειες στον παγκόσμιο ναυτιλιακό χάρτη δεν μπορούν να προβλεφθούν
- Η εταιρεία έχει καταθέσει αίτηση πτώχευσης
- "Lehman Brothers της ναυτιλίας" χαρακτηρίζουν ήδη αναλυτές την συγκεκριμένη υπόθεση
- 93 πλοία της εταιρείας είναι "εγκλωβισμένα" σε δεκάδες λιμάνια ανά τον κόσμο
- Ναυτιλιακές ελληνικών συμφερόντων έχουν επίσης ναυλώσει πλοία της εταιρείας

Ντόμινο ανυπολόγιστων οικονομικών συνεπειών απειλεί να προκαλέσει στην ναυτιλιακή βιομηχανία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων η προσφυγή της κορεατικής Hanjin Shipping Co για προστασία από τους πιστωτές της, κοινώς η κατάθεση αίτησης πτώχευσης.

Πολλά είναι τα διεθνή ειδησεογραφικά πρακτορεία που μεταδίδουν πως 93 πλοία της Hanjin παραμένουν τις τελευταίες μέρες “εγκλωβισμένα” σε 51 λιμάνια, 26 χωρών του κόσμου.

Εδώ να σημειώσουμε πως πρόκειται για την έβδομη μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρία στον κόσμο και στελέχη ναυτιλιακών εταιριών, μιλώντας στο οικονομικό πρακτορείο Bloomberg, εκτιμούν πως “η πτώση της Hanjin Shipping μοιάζει με την αντίστοιχη της Lehman Brothers για τις αγορές”.

Μεταξύ αυτών που έχουν ναυλώσει πλοία στη Hanjin Shipping, βρίσκονται και ναυτιλιακές εταιρείες ελληνικών συμφερόντων, με αναφορές να κάνουν λόγο για τουλάχιστον δύο Έλληνες εφοπλιστές που επηρεάζονται άμεσα από την συγκεκριμένη εξέλιξη.

Έχει παραλύσει το λιμάνι

Το σημείο στο οποίο δραστηριοποιούνταν η Hanjin Shipping Co., στο μεγαλύτερο λιμάνι της Νότιας Κορέας, το Busan, ήταν ένα από τα πλέον ενεργά σε ολόκληρο τον κόσμο.

Καθημερινά, δεκάδες πλοία που μετέφεραν κοντέινερ με προϊόντα έφταναν και ξεφόρτωναν στο σημείο, το οποίο να σημειώσουμε πως είναι όσο 100 ποδοσφαιρικά γήπεδα. Ο Seo Seong Deok, ένας 35χρονος οδηγός βλέπει τα εκατοντάδες ακινητοποιημένα κοντέινερ και αναρωτιέται αν αυτή η εικόνα θα αλλάξει.

“Δεν έχουμε δουλειά πλέον”, λέει ο Seo, που είναι ένας από τους 1.000 οδηγούς που απασχολούνταν κι έχουν μείνει πια στο δρόμο. “Η πύλη της Hanjin στο λιμάνι ήταν πάντα γεμάτη με φορτηγά και πλέον φρέσκα προϊόντα σαπίζουν μέσα στα πλοία” συνεχίζει ο ίδιος.

Αναλυτές τονίζουν πως η κατάρρευση του ναυτιλιακού κολοσσού συνέβη την χειρότερη δυνατή χρονικά στιγμή, αφού ο μήνας Σεπτέμβριος αποτελεί την “αιχμή του δόρατος” των εμπορικών συναλλαγών, αφού οι έμποροι προετοιμάζονται για γιορτές όπως η ημέρα των Ευχαριστιών και τα Χριστούγεννα. Οι υπεύθυνοι του λιμανιού τονίζουν πως οι ιδιοκτήτες προσπαθούν εναγωνίως να βρουν εναλλακτικές επιλογές.

Το χειρότερο σενάριο

Ναυτιλιακές εταιρείες χρησιμοποιούν κεντρικά λιμάνια μεταφόρτωσης προϊόντων, όπως αυτό της Σιγκαπούρης, για να αποθηκεύουν κοντέινερ και να διανέμουν τα προϊόντα πιο αποτελεσματικά σε ολόκληρο τον κόσμο.

Το Busan είχε μετατραπεί στο πέμπτο μεγαλύτερο λιμάνι για κοντέινερ σε ολόκληρο τον κόσμο, ενώ η πόλη είχε μεγαλόπνοα σχέδια για περαιτέρω εξάπλωση, με νέες αποβάθρες κοντά στο Διεθνές Αεροδρόμιο του Gimha.

“Το χειρότερο πιθανό σενάριο για την Κορέα, μετά την κατάρρευση της Hanjin είναι τα πλοία να κατευθυνθούν σε άλλα λιμάνια, όπως αυτό του Τόκυο, της Σιγκαπούρης ή της Κίνας”, λέει ο Jeon Jun Mo, ερευνητής του Οικονομικού Ινστιτούτου Ερευνών IBK. “Ο πιο σημαντικός λόγος για την δημοφιλία του Busan ήταν το ότι είχε φθηνότερες χρεώσεις υπηρεσιών συγκριτικά με άλλα λιμάνια. Η απουσία της Hanjin θα οφηγήσει σε αύξηση των χρεώσεων υπηρεσιών για τους Κορεάτες εξαγωγείς”, συμπληρώνει ο ίδιος.

Η πόλη έχει ιστορικά έναν εξαιρετικά στρατηγικό ρόλο στην ανάπτυξη της χώρας. Ως το κοντινότερο λιμάνι στην Ιαπωνία, το Busan ήταν το κέντρο του εμπορίου μεταξύ των δύο χωρών και έγινε επίσημα το πρώτο λιμάνι της Κορέας από το 1876.

Πηγή:

bloomberg.com


Φωτογραφίες: Reuters

Κόσμος

Σχολιάστε

Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Κόσμος: Περισσότερα άρθρα