Το λεωφορείο μετέφερε μέλη του προσωπικού μιας αμερικανικής ΜΚΟ και κατευθυνόταν στην περιοχή Καπτσούρα για μια ετήσια γιορτή όταν συνέβη το δυστύχημα περίπου 300 χιλιόμετρα ανατολικά από την Καμπάλα. Δεν διευκρινίστηκε για ποια ΜΚΟ εργάζονταν τα θύματα.
«Διενεργούμε έρευνα για να εξακριβωθεί τι προκάλεσε το δυστύχημα», ανέφερε ο Ρότζερς Ταϊτίκα, εκπρόσωπος της αστυνομίας στην περιοχή. «Οι νεκροί αναγνωρίστηκαν. Πρόκειται για μέλη του προσωπικού μιας ΜΚΟ που έχει την έδρα της στις περιοχές Κιριαντόνγκο και Μασίντι», στη νότια Ουγκάντα, πρόσθεσε.
Η Ουγκάντα παρουσιάζει έναν από τους χειρότερους απολογισμούς στον κόσμο ως προς την οδική ασφάλεια, εξαιτίας της κακής κατάστασης των αυτοκινήτων και του οδικού δικτύου, αλλά και της επικίνδυνης οδήγησης πολλών αυτοκινητιστών. Πάνω από 9.500 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους σε τροχαία δυστυχήματα στη χώρα από το 2015 ως το 2017, σύμφωνα με στοιχεία του υπουργείου Μεταφορών, ενώ η κατάσταση επιδεινώνεται σχεδόν κάθε χρόνο.
Σύμφωνα με μια έκθεση του ΟΗΕ που είχε δοθεί στη δημοσιότητα την περασμένη χρονιά, 10 άνθρωποι σκοτώνονται καθημερινά στους δρόμους της Ουγκάντας και τα τροχαία δυστυχήματα στοιχίζουν στη χώρα 1,2 δισ. δολάρια (περίπου 1 δισ. ευρώ), ή το 5% του ΑΕΠ της. Το 2015 ο πρόεδρος της χώρας Γιοουέρι Μουσέβενι καθαίρεσε προσωπικά 900 δημόσιους λειτουργούς αρμόδιους για το οδικό δίκτυο, καθιστώντας τους υπεύθυνους για την κατάστασή του.