Το εποπτικό συμβούλιο της μεγαλύτερης ευρωπαϊκής εταιρίας κατασκευής οχημάτων ανακοίνωσε ότι θα περιορίσει τις δαπάνες για ακίνητα, μονάδες και εξοπλισμό σε περίπου 12 δισεκ. ευρώ το 2016, ποσό που αντιστοιχεί σε μείωση κοντά στο 8% συγκριτικά με τα προηγούμενα σχέδιά της για επενδύσεις ύψους περίπου 13 δισεκ. ευρώ.
“Για το 2016, θα μειώσουμε τις επενδύσεις μας στα 12 δισεκ. ευρώ το μέγιστο. Αυτό είναι περίπου 1 δισεκ. λιγότερο από το μέσο όρο τα προηγούμενα χρόνια”, δήλωσε σε συνέντευξη Τύπου ο διευθύνων σύμβουλος Ματίας Μίλερ.
Η Volkswagen βρίσκεται αντιμέτωπη με τη μεγαλύτερη επιχειρηματική κρίση στα 78 χρόνια της ιστορίας της μετά την παραδοχή της τον Σεπτέμβριο ότι είχε παραποιήσει τις δοκιμές για τις εκπομπές ρύπων ντιζελοκίνητων οχημάτων στις ΗΠΑ. Αναλυτές έχουν πει ότι το κόστος για την εταιρία από τα πρόστιμα, τις αγωγές και τις μετατροπές στα οχήματα θα μπορούσε να ανέλθει ή ακόμα και να ξεπεράσει τα 40 δισεκ. ευρώ.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
«Λειτουργούμε σε μια αβέβαιη και ασταθή περίοδο και κινούμαστε αναλόγως», αναφέρει σε ανακοίνωση ο Μίλερ.
«Θα βάλουμε σε αυστηρή προτεραιότητα όλες τις σχεδιαζόμενες επενδύσεις… οτιδήποτε που δεν είναι απολύτως απαραίτητο θα ακυρωθεί ή θα αναβληθεί», προσθέτει.
Είναι πρώτη φορά που η Volkswagen μειώνει τις κεφαλαιουχικές της δαπάνες από το 2009 που ξέσπασε η χρηματοοικονομική κρίση.
Κάποιοι αναλυτές έχουν συμβουλεύσει εδώ και καιρό την εταιρία να μειώσει τις δαπάνες της και να καταστεί περισσότερο αποδοτική, επισημαίνοντας ότι το σκάνδαλο με τις εκπομπές ρύπων θα μπορούσε να δώσει μια ευκαιρία στην διοίκηση να προωθήσει αλλαγές που σε διαφορετική περίπτωση θα συναντούσαν τις αντιδράσεις των εργατικών σωματείων της εταιρίας, και εν τέλει να ενισχύσει τη μετοχή της VW.
Οι προνομιούχες μετοχές της VW, που έχουν υποχωρήσει περίπου 34% από το ξέσπασμα της κρίσης, ενισχύονταν στις 14:40 ώρα Ελλάδας κατά 1,6% στα 107,55 ευρώ.
Εν μέσω φόβων ότι το σκάνδαλο με τις εκπομπές ρύπων θα μπορούσε να πλήξει τις πωλήσεις οχημάτων ντίζελ, ο Μίλερ είπε ότι η VW θα αυξήσει τις δαπάνες σε εναλλακτικές τεχνολογίες, όπως τα ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα, κατά 100 εκατ. ευρώ τον επόμενο χρόνο σε σχέση με τους προηγούμενους στόχους της.
Ο διευθύνων σύμβουλος πρόσθεσε ότι η προβλεπόμενη κατασκευή ενός κέντρου σχεδιασμού στο Βόλφσμπουργκ, όπου εδρεύει η εταιρία, θα καθυστερήσει, με αποτέλεσμα να εξοικονομηθούν περίπου 100 εκατ. ευρώ, ενώ επανεξετάζεται και η κατασκευή ενός βαφείου στο Μεξικό.
ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ